Gå til innhold

Styrketrening og vektnedgang


Nicki

Anbefalte innlegg

Jeg trenger virkelig hjelp nå. Kan starte med å fortelle min "historie". Jeg er en jente som per dags dato veier 78 kg, og er 181 cm høy. 22 år.
I januar 2016 begynte jeg å gå ned i vekt. Hovedsakelig med hjelp mye cardio og ganske stort kaloriunderskudd. På ca 6 mnd gikk jeg ned til 75,5 kg, fra 89,5 som var min startvekt. Dette var i juni, sommeren kom, og jeg tok på en måte "pause" fra kosthold og trening, så jeg har gått opp 2,5 kg. 

Vil tro at min trivselsvekt er på rundt 70 kg, men jeg vil også begynne med styrketrening og bygge muskler. Kroppen min er veldig slapp, tror jeg har ganske høy fettprosent, med lite muskler selv om jeg ikke er overvektig lenger. Og sliter litt med ryggen, noe jeg tror er pga mye inaktivitet og lite muskler i ryggen. Jeg føler meg helt lost, vet ikke hva jeg skal gjøre. Da jeg vet det ikke er optimalt å bygge muskler på kaloriunderskudd, og jeg kjenner jeg er livredd for å ligge på overskudd, selv om det da er for å bygge muskler.

Så det jeg vil ha hjelp til er: tips til treningsprogram for en 100% nybegynner innen styrketrening (klarer ikke knebøy med stang på 20 kg engang), hvordan jeg skal legge opp kostholdet sammen med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...