Gå til innhold

Vurdering av treningsprogram - Fullkropp


MrCool

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal trene dette programmet som er fullkroppsprogram med 2 alternativer som trenes annen hver dag, 3 dager i uken.

Ber om vurdering om dette ser grei ut eller om det er noe som er for mye.

Jeg er ikke nybegynner.

Øvelse A
Mage
Knebøy (evt. frontbøy)
Benkpress
Roing Bredt
Militærpress
Bicepscurl skrå
Frankpress
Leggpress

 

Øvelse B
Mage
Markløft 
Skrå manual
Chins
Arnold press
Biceps stang
Dips
Leggpress

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det det ser helt rått ut - kred. for å lage egne programmer :)

Hvis det er en enkelt ting jeg ville forandret på ville det være å bytte ut leggpress på DAG2 med bulgarske utfall med hantler for å få litt mer action "baki der" som det muligens blir litt lite av i dette programmet. Rumpestumpen er noe av det viktigste man trener, først og fremst fordi det er en veldig sterk muskel som hjelper til i de fleste øvelser i lag med kjernen. Viktig da å faktisk sette den arbeidende foten så langt frem at quadriceps blir aktivert i mindre grad = hamstrings/gluteus i høyere grad.

Jeg tenker da at leggpress er "beinpress"? Hvis leggpress for deg er "tåhev" kan du jo eventuelt bare adde bulgarske inn her som en bonusøvelse - på markdagen.

Fint at du velger å kjøre knebøy før benkpress. Det er vel bevist at beinøvelser er positivt før overkroppsøvelser, og negativt motsatt.

Viktigst av alt er jo utførelsen av programmet da. Det skriver du lite om.

Rep.frekvens i de forskjellige øvelsene, plan for progresjon? Deload, og eventuelt planlagt tidsperspektiv for deload?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er markløft front? 

 

Ellers ser d ikke så ille ut altså :) Du har valgt gode øvelser og fornuftig antall. Dette er dog ikke et program, men snarere en liste over øvelser. Et program inneholder en plan for progresjon,  samt sett,  reps,  pauser for hver øvelse. Uten å vite hvilke mål du har (muskelvekst, styrke, endre kroppskomposisjon, litt av alt?) er d umulig å si om dette er et bra opplegg eller ei. Målet ditt er dessuten sentralt for valg av vekt, reps og sett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill. Jeg skal i utgangspunktet trene RYP sitt oppsett men har da valgt å legge inn mine alternativer for at programmet ikke skal være kjedelig. 

Jeg har litt svak rygg, er det øvelser som jeg kan bytte ut med Knebøy og markløft for å kunne oppnå samme effekten? Tenkte på feks. Bulgarsk utfall med vekter i stedenfor Knebøy? 

Snapper, skrev feil, mente frontbøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP er fint vetu. Det ilag med kosthold er enkelt og greit sikker fremgang.

Bulgarske utfall er absolutt et godt alternativ til de som ikke vil/kan kjøre knebøy - men øvelsen vil ikke hjelpe noe med ditt svake punkt, ryggen, kontra om du kjører knebøy. Kan tenkes at du har en litt utrent kjerne. Legg inn 3-4 planker i hver treningsøkt hvor du strammer så hardt at 10 sekunder er maks holdetid + pallof presser fra forskjellige vinkler, så vil du nok merke fremgang i form av en mer robust skrott generelt. Slike kjappe øvelser er fine å legge innimellom sett, hvor man enten sitter og trykker på mobilen eller jakter pokemons i gangene.

Markløft er en kongeøvelse og bør ikke byttes ut med noe om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. august 2016 at 17.22, MrCool skrev:

Hei

Jeg skal trene dette programmet som er fullkroppsprogram med 2 alternativer som trenes annen hver dag, 3 dager i uken.

Ber om vurdering om dette ser grei ut eller om det er noe som er for mye.

Jeg er ikke nybegynner.

Øvelse A
Mage
Knebøy (evt. frontbøy)
Benkpress
Roing Bredt
Militærpress
Bicepscurl skrå
Frankpress
Leggpress

 

Øvelse B
Mage
Markløft 
Skrå manual
Chins
Arnold press
Biceps stang
Dips
Leggpress

 

 

Jeg syns også programmet er ekstremt bra. Bortsett fra at du trener 99% overkropp og 1% bein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...