Gå til innhold

Vektnedgang kombinert med idrett


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en ung jente, gjennomsnittlig ganske tynn, men ønsker allikevel å bli kvitt det ekstra fettet jeg har. Det ligger for det meste på magen under navelen. Jeg prøvde en periode å ha et kaloriinntak på rundt 1500-1600, men i og med at jeg er en idrettsutøver som har trening to ganger per dag, hadde jeg ikke nok energi til skole og trening. Jeg vil si at jeg har et sunt og variert kosthold, men spiser mye. 

Noen som har tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt? Ønsker å gå ned omtrent 5kg, fordi jeg har tro på at dette vil hjelpe meg i idretten. 

Takk på forhånd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Sportyspice33 skrev:

Er 172cm, veier 61kg. Og trener 1,5t om morgenen og 2-2,5t på ettermiddagen. Jeg fikk en gang beskjed av treneren min at jeg kunne gå ned noen kilo. Fikk beskjed om å spise 150g frukt om dagen og ikke å spise meg fult mett under måltidene.

Hvor gammel er du ?

Med utgangspunkt i at du beskriver deg selv som en "Ung jente" - Samt din høyde, vekt og ditt høye aktivitetsnivå:

Det høres ut som en trener som er moden for skraphaugen. Og som definitivt ikke burde være i en posisjon hvor han trener eller gir råd til unge jenter eller andre mennesker i det hele tatt.

For det første fordi han ber en ung jente på 172/61 kg om å gå ned i vekt - For det andre fordi hans ekstreme kunnskapsløshet når det kommer til kosthold viser seg ganske klinkende klart idet han ber deg om å ikke spise deg mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relevant å vite hvilken idrett du trener for å komme med råd om du opp eller nedgang i vekt, eller om det så relevant overhodet?

Likevel, så vil jeg tro at i de fleste tilfeller så er ikke vekten hovedproblemet. Det er ofte mye å hente på å faktisk legge på seg muskler og å trene på riktig måte.  Om kostholdet ditt er bra og regulert, så vil også fett-prosenten gå ned. Dette er det optimale for nesten enhver idrettsutøver. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...