Gå til innhold

vurdering av ett Treningsprogram


olsde

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere mener om dette programmet. Volumet virker veldig høyt, med 23 sett tilsammen i uka på bryst. Er ikke det for mye?  jeg ønsker å kjøre dette programmet, men hvor mange sett er passende?

 

Jeg tar 100kg i benkpress, og har trent 1 år

 

Her er programmet: (fant forøvrig programmet gratis på nett)

https://gallery.mailchimp.com/23945cc3324cdb43f8f1d7e1d/files/InsaneChestWorkoutProgram.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=
39 minutter siden, Marcus Halberstram skrev:

Tror du det er passende å trene "insane chest workout" med ett års grunnlag?

23 set er kanskje litt i overkant. Del på MINST 2(3)

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats heller på et enkelt og "kjedelig" program med utgangspunkt i baseløft (knebøy, markløft, benkpress, militærpress, dips og pullups) - anbefaler deg å sjekke ut Strengtheory. Tren MASSE bein - det bygger hele kroppen din...ikke noe vits i å ha schwæææær kasse og tynne bein.

Skulle ønske noen banket dette inn i skallen min for 20 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo seg slik at jeg har kjørt 5x5 nesten 1,5 år (begynte rett på 5x5), og har trent mye baseløft. Har hatt veldig bra økning i styrke og muskelmasse. 

Tar 145 kg i knebøy og 160 i markløft, og er 79 kg i kroppsvekt.

 

Men brystet er underutviklet i musklemasse i forhold til resten av overkroppen  Jeg så etter ett program som jeg kunne bygge ut spesielt øvre del av bryst. Har ok styrke i brystet etter 5x5, men har ikke lagt på meg så veldig mye brystmuskler av 5x5 med benkpress og litt dips

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, olsde skrev:

Nå har det jo seg slik at jeg har kjørt 5x5 nesten 1,5 år (begynte rett på 5x5), og har trent mye baseløft. Har hatt veldig bra økning i styrke og muskelmasse. 

Tar 145 kg i knebøy og 160 i markløft, og er 79 kg i kroppsvekt.

 

Men brystet er underutviklet i musklemasse i forhold til resten av overkroppen  Jeg så etter ett program som jeg kunne bygge ut spesielt øvre del av bryst. Har ok styrke i brystet etter 5x5, men har ikke lagt på meg så veldig mye brystmuskler av 5x5 med benkpress og litt dips

 

 

 

Ok, very good - da anbefaler jeg deg å lese DETTE:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, Gainz said:

Trodde jeg også i mange år. Mange etablerte "sannheter" i fitnessverdenen;-) 

Problemet er å vite hvilke etablerte sannheter som faktisk er sannheter og hvilke "oppgjør med etablerte sannheter" som bare er broscience ;-)

Men det høres jo fornuftig ut at korrekt løfteteknikk avhenger av arm- og skuldergeometrien. Jeg tror at mange av de etablerte sannhetene er mer rotfestet i konkurranseregler enn hva som faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...