Gå til innhold

Svetter ekstremt mye under trening


kobakra

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg svetter ekstremt mye når jeg løper. Etter å ha løpt ute i 30-40 min ute eller inne på mølle er omtrent hele t-skjorten gjennomvåt. Jeg er i ganske god form. Løper flere ganger i uken og har god kondis. 

Føler jeg svette unormalt mye. 

Er en mann på 27 som veier 81 kg og er 185 høy. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, kobakra skrev:

Hei. Jeg svetter ekstremt mye når jeg løper. Etter å ha løpt ute i 30-40 min ute eller inne på mølle er omtrent hele t-skjorten gjennomvåt. Jeg er i ganske god form. Løper flere ganger i uken og har god kondis. 

Føler jeg svette unormalt mye. 

Er en mann på 27 som veier 81 kg og er 185 høy. 
 

Jo, takk for opplysningen. Jeg svetter relativt normalt. Tar jeg i mye svetter jeg mer, og ligger jeg på sofaen svetter jeg meget lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være adrenal fatigue (usikker på norsk uttrykk). Har selv hatt dette i ny og ne, avhengig av stressnivå i hverdagen. Hvis du ofte har hjertebank, eller svetter mye etter selv småtteri slik som å gå opp en trapp, så kan det være en av flere indikatorer.

Lite søvn, for mye stress og kaffe, for mye sukker i dietten etc over tid, kan være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenal fatiuge, eller utslitte bynyrer er ikke en godkjent diagnose innenfor det offisielle norske helsevesen. Hvis du begynner å snakke om denlags til en fastlege eller endokrinolog så smiler de og forsikrer deg om at noe slikt finnes ikke. Samme er det hvis du nærmer deg chushings eller addisons, må nok vente til kroppen/organet shutter helt ned, først da kan/vil de etterbehandle, istedenfor å korrigere før og på vei til endepunktene for hva et organ kan klare å fungere innenfor. Merkelig system dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter du lett ellers og ? Jeg har ikke fått noen diagnose men er ganske sikker på jeg har noe som heter hyperhidrose, sett på det ? Jeg kan ikke Gjøre fysisk aktivitet uten at jeg svetter. Men er kanskje mer vanlig at menn svetter masse jeg vet ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...