Gå til innhold

Jevnere muskulatur


Opieman

Anbefalte innlegg

Hei 

Har aldri drevet med trening da jeg aldri har fått sansen for det, men ser meg nødt til å starte. Har jobbet på sjøen i fire år, de siste to som krabbefisker i barentshavet. Dette betyr mye tunge løft, noe som har medført at jeg har bygd opp en ganske kraftig muskulatur i overkroppen. Fin bonus dette, problemet er at bena ikke vokser  i samtakt med overkroppen, da disse ikke er særlig i bruk på jobb for annet enn å stå og gå. Jeg er altså i ferd med å bli seende ut som en som kun trener overkropp og aldri bein. Jeg har turnus på 5 uker på/av. Bør jeg benytte tida hjemme til å kun fokusere på beinøvelser, eller bør jeg følge et program som omfatter hele kroppen? Jeg ser for meg 3 treningsøkter i uka. Er det noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg skal utnytte disse for å best mulig kunne oppnå en nogenlunde symmetrisk kroppsbygning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller holdt et jevnt fordelt program. Eks upper/lower-split. Selv om kroppen kanskje lettere greier å bygge masse hvis du fokuserer på ett sted av gangen, er det ikke slik at et rent beinprogram vil gi deg Tour de France-bein. Spesialiseringscycles benyttes ofte når man har stagnert på normale program.

Btw, dette er en litt artig tvist på scenariet "Jeg spiller fotball og trenger ikke trene bein"-opplegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...