Gå til innhold

hvor skal jeg starte?


Anbefalte innlegg

Heisan heisan!
Jeg er ikke veldig feit men jeg har ekstra fett på mage og lår som jeg gjerne ønsker å få vekk. Jeg var tideligere for  tynn og har slitt med å få finne en balanse i mellom og spise for lite eller for mye. akuratt nå har jeg komme til et punkt hvor jeg  føler jeg har forffalt og nesten "gitt litt opp". starter liksom hver dag med å være streng og flink og avslutter dagen med å hive innpå med potetgull og sjokolade samtidig som jeg depper over at jeg legger mer og mer på meg.  Har noen noen tips til hvordan jeg kan oppnå en jevn vektnedgang og hvordan jeg holder motivsasjonen oppe når chipsposen blir satt frem.  Det at jeg jobber på bakeri og er omringet av søtsaker hver dag hjelper ikke, eller det at jeg ofte tyr til mat når jeg stresser:( noen som har lyst til å komme med tips til hvordan jeg kan sette opp en plan når det gjelder mat og trening?

 

-jo-jo slankern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, litago123 skrev:

Heisan heisan!
Jeg er ikke veldig feit men jeg har ekstra fett på mage og lår som jeg gjerne ønsker å få vekk. Jeg var tideligere for  tynn og har slitt med å få finne en balanse i mellom og spise for lite eller for mye. akuratt nå har jeg komme til et punkt hvor jeg  føler jeg har forffalt og nesten "gitt litt opp". starter liksom hver dag med å være streng og flink og avslutter dagen med å hive innpå med potetgull og sjokolade samtidig som jeg depper over at jeg legger mer og mer på meg.  Har noen noen tips til hvordan jeg kan oppnå en jevn vektnedgang og hvordan jeg holder motivsasjonen oppe når chipsposen blir satt frem.  Det at jeg jobber på bakeri og er omringet av søtsaker hver dag hjelper ikke, eller det at jeg ofte tyr til mat når jeg stresser:( noen som har lyst til å komme med tips til hvordan jeg kan sette opp en plan når det gjelder mat og trening?

 

-jo-jo slankern

Selvdisiplin. Alle har det, men enkelte må grave litt lengre etter den i startfasen enn andre.

Det er hardt i starten, når du først er kommet inn i det vil det derimot gå av seg selv, du tenker knapt over det, og slipper å måtte anstrenge deg for å ikke ty til søtsakene.

Alternativt skift jobb og begynn med salg av gulrøtter og brokkoli i stedet :) Fra spøk til alvor så fremstår det ganske som ganske klart at det er viljestyrken din som er problemet her, trøst deg selv med at de første par dagene er de verste, deretter går det bedre og bedre, når du underveis ser fremgang vil du bli enda mere motivert.

Jeg liker å tro at min selvdisiplin er sterk, men hadde jeg jobbet i et amerikansk bakeri, hvor de har fersk pecan-pie, så hadde jeg nok sprukket, og det med stil, det mest velsmakende som noensinne er laget av menneskeheten - jeg takker høyere makter for at dette ikke selges ferdig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! ja det var selvdisiplinen da haha. Jeg har den tendensen til spise søtasaker og først etterpå komme på at jeg ikke burde har spist den... nesten sukker-transe vet du haha. Får prøve på nytt i morgen med mer viljestyrke ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
8 timer siden, litago123 skrev:

Heisan heisan!
Jeg er ikke veldig feit men jeg har ekstra fett på mage og lår som jeg gjerne ønsker å få vekk. Jeg var tideligere for  tynn og har slitt med å få finne en balanse i mellom og spise for lite eller for mye. akuratt nå har jeg komme til et punkt hvor jeg  føler jeg har forffalt og nesten "gitt litt opp". starter liksom hver dag med å være streng og flink og avslutter dagen med å hive innpå med potetgull og sjokolade samtidig som jeg depper over at jeg legger mer og mer på meg.  Har noen noen tips til hvordan jeg kan oppnå en jevn vektnedgang og hvordan jeg holder motivsasjonen oppe når chipsposen blir satt frem.  Det at jeg jobber på bakeri og er omringet av søtsaker hver dag hjelper ikke, eller det at jeg ofte tyr til mat når jeg stresser:( noen som har lyst til å komme med tips til hvordan jeg kan sette opp en plan når det gjelder mat og trening?

 

-jo-jo slankern

Kan virke som om du ha startet for tøft. Finn ut hva du trener av kcal per dag førts (Google). Legg deg på ca 200 kcal under det. Grunnen til at du sprekker på kvelden er rett og slett at du ligge alt for lavt i kcal på dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...