Gå til innhold

Få kroppen til å slippe vannet?


Anbefalte innlegg

Hei. Er nå i gang med deffing der eg ligger i underskudd på ca 500kcal daglig samt hard styrketrening. Var nylig på inbody scan, der resultatet viste meg til å ha 9% fett. Er 188 høg, og 92kg. De 2 siste gangene eg har vært å scannet meg har denne vist at eg har høye verdier med vann i kroppen. Sliter med å kvitte meg med dette. Er det noen her som har noen gode tips/råd om hva som er å gjøre? Og hvordan skal man gå frem nå som man er på deff, om man om 2 mnd skal på photoshoot, hva skal man gjør for å bli mest markert denne ene dagen liksom?

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Den ‎15‎.‎07‎.‎2016 at 14.37, sondre_n skrev:

Hei. Er nå i gang med deffing der eg ligger i underskudd på ca 500kcal daglig samt hard styrketrening. Var nylig på inbody scan, der resultatet viste meg til å ha 9% fett. Er 188 høg, og 92kg. De 2 siste gangene eg har vært å scannet meg har denne vist at eg har høye verdier med vann i kroppen. Sliter med å kvitte meg med dette. Er det noen her som har noen gode tips/råd om hva som er å gjøre? Og hvordan skal man gå frem nå som man er på deff, om man om 2 mnd skal på photoshoot, hva skal man gjør for å bli mest markert denne ene dagen liksom?

Takk for tips.

Les dette:-)

Forøvrig ville jeg vært forsiktig med et underskudd på 500 kcal på så lav fettprosent (om den er korrekt).

Da bør du ihvertfall unne deg en chat day innimellom:-)

Anbefaler deg å laste ned gratismaterialet på Rippedbody.jp

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.07.2016 at 14.37, sondre_n skrev:

Hei. Er nå i gang med deffing der eg ligger i underskudd på ca 500kcal daglig samt hard styrketrening. Var nylig på inbody scan, der resultatet viste meg til å ha 9% fett. Er 188 høg, og 92kg. De 2 siste gangene eg har vært å scannet meg har denne vist at eg har høye verdier med vann i kroppen. Sliter med å kvitte meg med dette. Er det noen her som har noen gode tips/råd om hva som er å gjøre? Og hvordan skal man gå frem nå som man er på deff, om man om 2 mnd skal på photoshoot, hva skal man gjør for å bli mest markert denne ene dagen liksom?

Takk for tips.

92kg på 188 og 9%. Jef sier ikke at det ikke stemmer, men ta inbody scan med et digert lass salt. 

I 90% av tilfellene hvor folk tror de holder mye vann er de, dessverre, bare for høye i fett.

EEllers, når d nærme deg kan du google water and salt manipulation. 

Regn ut hvor lavt du vil i fett, regn ut underskuddet du trenger per uke og gang med to. Sleng inn 48t refeed perr uke når du blir lavere, planlegg én ukes diet break om du har tid.

LLykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Beklager sent svar. Ja har hørt ganske mangen meninger om inbody scan, Det som kan være det beste kan vel egentlig være å se seg selv i speilet :) takk for artikklene som er delt, sto mye god informasjon i de, men det skal sies om de som klarer å bli ripped/sceneklar, så skal de ha en eneorm selvdisiplin, for dette er ikke lett, ikke i det hele. Om man ligger i et underskudd på røfflig 500 kalorer daglig, vil dette tære enormt av muskelmassen, eller kan man begrense det mye med treningsmengden? Og hvordan er det om man 2 uker før man skal stille/photoshoot kutter ut karbohydrater helt, å havner i ketose, for å svi av det ekstra lille man har, vil dette da bli for tungt/farlig for kroppen?

Takk igjen for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i fjor sommer eit trenings og kostholdsopplegg i regi av Menno Henselmans der eg gjekk ned ca 11 kilo samtidig som eg økte i styrke undervegs så det at man mister masse muskelmasse trenger ikkje nødvendigvis å vere tilfellet.

Trente med relativ høg treningsmengde med tyngre vekter men styrt av autoregulering. Slik eg forsto det så var det viktig å gje tydlige signal på diett at man vil bevare muskulatur, og slik kroppen er satt sammen så tilpasser den seg påført stress. Feiger man ut på belastninga gjer man svakere signal om å opprettholde/bygge muskulatur som igjen fører til større muskeltap.

Få i deg nødvendig mengde proteiner og fett og juster karbohydrater etter aktivitetsnivå. Mindre på treningsfrie dager og meir på treningsdager.

Viktigast av alt, bruk god tid og unngå drastiske svingninger i kaloriinntak samt alt for stor variasjon i matvalg. Mi erfaring var i alle fall at dette sikra best mulig stabil dagsform i som følge av vatn i kropp osv.

Etter kvart ser du korleis ulike matvalg slår ut på dagsformen, og du veit kva du bør unngå før photoshoots osv.

lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...