Gå til innhold

Trenger hjelp med rumpa!


Fjelljenta

Anbefalte innlegg

Jente på 19år som sliter med banana rolls. Dette er da et ekstra "lag" med fett rett under rumpeballen. Er 173cm høy og veier cirka 60-63kg. Trener mye, går mest i styrketrening og lite cardio. Når jeg trener bein så trener jeg markløft og knebøy. Maksimal styrke med tung vekt og få repetisjoner. En vanlig mat dag for meg kan se slik ut: Frokost - havregrøt med proteinpulver og melk.  Middag - laks med pote og masse grønnsaker. Mellommåltid - banan. Kvelds - 2 skiver med avokado. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Hei du.

Som du sikkert vet, så er det umulig å punktslake, men din utfordring er ikke umulig. Hvor lenge har du holdt på med dette? Det handler om å være litt tålmodig vettu ;) Har du logget hva du spiser, så du vet nøyaktig på makroen ha det blir? Gode øvelser du kjører, men skal du ha en stjert med snert, så må du kjøre hiptrust i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Stilken skrev:

Hei du.

Som du sikkert vet, så er det umulig å punktslake, men din utfordring er ikke umulig. Hvor lenge har du holdt på med dette? Det handler om å være litt tålmodig vettu ;) Har du logget hva du spiser, så du vet nøyaktig på makroen ha det blir? Gode øvelser du kjører, men skal du ha en stjert med snert, så må du kjøre hiptrust i tillegg.

Det står virkelig respekt av deg, at du gidder å svare alle og slikt. Hohoho. Bittelitt for mye fett akkurat der og der HJELP.... Frokost = havregrøt, blabla avocado,laks,  masse grønnsaker blabla 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
5 timer siden, Marcus Halberstram skrev:

Det står virkelig respekt av deg, at du gidder å svare alle og slikt. Hohoho. Bittelitt for mye fett akkurat der og der HJELP.... Frokost = havregrøt, blabla avocado,laks,  masse grønnsaker blabla 

He, he. Dersom vi ikke svarer og bidrar litt, så dør forumet fort ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8. juli 2016 at 1.27, Fjelljenta skrev:

Jente på 19år som sliter med banana rolls. Dette er da et ekstra "lag" med fett rett under rumpeballen. Er 173cm høy og veier cirka 60-63kg. Trener mye, går mest i styrketrening og lite cardio. Når jeg trener bein så trener jeg markløft og knebøy. Maksimal styrke med tung vekt og få repetisjoner. En vanlig mat dag for meg kan se slik ut: Frokost - havregrøt med proteinpulver og melk.  Middag - laks med pote og masse grønnsaker. Mellommåltid - banan. Kvelds - 2 skiver med avokado. Noen som kan hjelpe meg?

1. Med den høyden skal du på ingen måte slanke deg mer.

2. Spis mer mat. Bytt ut potet til middag med søtpotet, det er mer trendy. Neida. Søk på IIFYM på google. Spis i henhold til din forbrenning, og da mener jeg ligg i overskudd. Sommern er snart over, så da spiller det kanskje ingen rolle om det lille fettet som er på kroppen lar ligge litt til?

3. Tren i et vidt spekter av repetisjoner. Rumpa de trenger ikke mindre fett, den trenger mer muskler. Lavrep er helt ok det, men jenter responderer generelt bedre på høyrep. Finn et fornuftig treningsprogram som gjør at du progressivt klarer å legge mer vekter på øvelsene dine. Og ja, hip thrust som nevnt over er bra. Bøy og mark er fint det også, men best glute aktivering får du av glute-spesifikke øvelser som særlig eliminerer begrenset overkroppsstyrke.

Og vær så snill, bruk fitnessbloggen for det det er. En ressurs. Det står masse bra greier i artikler her som sikkert kan hjelpe deg.

http://bayesianbodybuilding.com/why-women-should-not-train-like-men/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei! Jeg kan dessverre ikke gi deg noe råd, men fortelle deg at vi er flere i samme båt. Og jeg forstår hvor frustrerende det er! Det finnes noen råd for dette (husker ikke hvor jeg har lest det) og det går bla. i å utføre fastende cardio på morgenen, fordi det er da dette vanskelige fettet responderer best, visstnok. 

MIN erfaring er at dette fettet er noe jeg må leve med, og det er vanskelig å slanke dette bort med mindre man spiser/trener seg syk. (Nå gjelder dette meg og min kropp) Jeg har en overall relativt lav fettprosent, 14%, når jeg lever i et godt overskudd og da har jeg tilnærmet ingen fett på overkropp. Samme vekt og høyde som deg! Alt ligger på baken og under, og til tross for at rumpa mi er GODT trent så vises ikke dette under fettlaget. Gener ass... 😭  

Det ble mindre synlig i en periode da jeg spiste meg syk på 800-1000kcal per dag og hadde en fettprosent på 10-11. Men den veien unner jeg ingen å gå. 

Håper du finner en løsning, og NÅR du gjør det: gi meg oppskriften! Inntil da, kompresjonstights og hold-in strømpebukser under jeans 😉

Det er helt utrolig frustrerende, og jeg er greit misunnelig på de som bare trener "nå og da" og ender opp med sprettrumpe 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...