Gå til innhold

Landevei sykkel ; Hva trenger jeg?


Samsons

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har etter et dårlig kjøp i 2013 nok engang funnet landevei sykkelen min fram :) Jeg har siden den gang gått ned 40 kilo, så sykkelbuksen jeg kjøpte passer såklart ikke nå lengre. Planen min er å begynne å sykle til og fra trening for å få inn litt kardio, men spørsmålet mitt er da, trenger jeg sykkelbuksen og noe eventuelt ekstra utstyr? Eller kan det droppes? Tenker å kjøre sykkelsko, sykkelhjelm og bare vanlig shorts, vil det la seg gjøre? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt av andre her, trenger man stort sett sykkelbukse fordi det er ubehagelig å sitte på et typisk landeveissete i lengre tid med vanlig shorts, men det skal gå helt greit, vertfall for kortere turer, du må nesten bare prøve.

Ellers er det forskjell mellom setene, og du kan også eventuelt skaffe et nytt mer behagelig sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...