Gå til innhold

Danielishhh

Anbefalte innlegg

Etter å ha rådført meg med PT og andre "treningskollegaer" så får jeg tilbakemeldinger om at starting strength blir for lite i forhold til hva jeg ønsker som er vektnedgang og muskelvekst. Tidligere, og hittil kombinerer jeg SS med gåing / jogging / intervaller og føler at jeg uansett må ha den kondisjonstreningen ved siden av.

Men er virkelig starting strength så "dårlig" mtp mine målsetninger? Det som det refereres til er at det er for lite øvelser.

 

Noen tilbakemeldinger / andre alternativer som fungerer bedre på vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SS gir deg det viktigste ved vektnedgang da, som er ivaretaging av styrke og muskelmasse. Kan hende det er lurt å ha hovedfokus på en ting av gangen, vektnedgang eller muskelbygging, da vektnedgang kanskje kan være førstepri om du har litt "overflødig" :).

Hvis du generelt trives med SS men føler det blir for lite - sleng på et ekstra sett eller 2 i øvelsene. Man behøver aldri låse seg helt til et program som er laget for den store massen. Kortere sykluser er også en mulighet, slik at du oftere får stimulert maksløftene dine - kan føles litt mer intenst og motiverende om det er det du føler mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Stilken skrev:

Yup!

Kikket på det men føler jeg trenger litt backup hvis jeg skal dedikere meg selv til det programmet. Har lagt det opp til neste uke så da får vi se :)

 

Den 14.6.2016 at 7.20, Speilblankt skrev:

SS gir deg det viktigste ved vektnedgang da, som er ivaretaging av styrke og muskelmasse. Kan hende det er lurt å ha hovedfokus på en ting av gangen, vektnedgang eller muskelbygging, da vektnedgang kanskje kan være førstepri om du har litt "overflødig" :).

Hvis du generelt trives med SS men føler det blir for lite - sleng på et ekstra sett eller 2 i øvelsene. Man behøver aldri låse seg helt til et program som er laget for den store massen. Kortere sykluser er også en mulighet, slik at du oftere får stimulert maksløftene dine - kan føles litt mer intenst og motiverende om det er det du føler mangler.

Jeg trives veldig godt med det, men hører jo også på det andre sier og tilbakemeldingene jeg får er at SS er så lite. Min fetter har jo selv gjort det samme som jeg gjør nå, og han sier at han reagerer på at det er så lite øvelser. Men det handler neppe om hvor mange øvelser det er, heller nyttigheten av de. Og baseøvelser er jo noe av det beste du kan trene som en "nybegynner /småerfaren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, DanTheVan skrev:

Jeg trives veldig godt med det, men hører jo også på det andre sier og tilbakemeldingene jeg får er at SS er så lite. Min fetter har jo selv gjort det samme som jeg gjør nå, og han sier at han reagerer på at det er så lite øvelser. Men det handler neppe om hvor mange øvelser det er, heller nyttigheten av de. Og baseøvelser er jo noe av det beste du kan trene som en "nybegynner /småerfaren"

Valg av øvelser og dems nytteverdi er gull ja :)

På underskudd bør man tenke på å ikke trene for mye. Det er heller ikke noe poeng i å ha fokus på store treningsmengder ved underskudd - det vil bare være mot sin hensikt.

De fleste reduserer treningenmengden når de går til underskudd, kutter et av toppsettene i baseøvelsene og effektiviserer alt det andre siden man naturlig har mindre energi fra mat. Jeg vil være såpass eplekjekk å påstå at de som faktisk kommer seg frem, de som oppnår resultater er de som klarer dette - for det er jaggu ikke lett :)

Men om du føler at det du har nå er for lite, har du mest sannsynlig rett i det - og man skal heller ikke tviholde på et program om man synes det er kjedelig, for enkelt og lite utfordrende. Du kan, som nevnt, prøve deg frem med en økning i antall sett eller rett og slett legge til et par ekstra øvelser i programmet. Sleng f.eks inn et par sett med bulgarske utfall på beindagene så skal du nok få kjørt deg :). Balansegangen her er syltynn, et ekstra toppsett kan gjøre store utslag, men det er veldig lærerrikt.

Har ikke hørt om x-press men tviler ikke på at det er knall. Det viktigste, høres det ut som, er at du får deg litt forandring, litt nye øvelser osv og da er det bare å gønne på enten du velger å eksperimentere på egenhånd eller går for et nytt ferdig-program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...