Gå til innhold

Vektnedgang - mangler energi til å bevege meg


Maesp

Anbefalte innlegg

Jeg har slanket meg ca 2 mnd og gått ned 6 kg hittil, men nå har jeg truffet et skikkelig vektplatå. Jeg ligger på ca 1400 kalorier daglig når jeg ikke trener, og rundt 1600-1700 kalorier ellers. Jeg har jogget ca 3-4 ganger i uken, men har ikke trent styrke da jeg ikke har treningssenter i praktisk nærhet. Problemet mitt nå er at vekta ikke beveger seg nedover, og jeg sliter med å ha nok energi til å trene. Jeg har pulsklokke som måler kalorier og aktivitet gjennom dagen, og det har gått kraftig nedover de siste to ukene. Føler meg rett og slett tom for energi, og når jeg trener er øktene utrolig tunge og mangler fremgang. Det er tydelig at jeg må endre på opplegget jeg kjører for å få mer energi og la vekta gå nedover igjen, men jeg er usikker på hvordan jeg bør gjøre det fremover. Jeg veier nå 77,5 kg er 170 høy, så jeg er altså fortsatt overvektig. Jeg ønsker å ligge på rundt 70, da jeg tror det er en sunn og realistisk vekt å holde i lengden. Hadde satt stor pris på litt innspill, for motivasjonen nå er lav, og jeg vil virkelig unngå å gå opp i vekt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaloriinntaket ditt er veldig beskjedent så det overrasker meg ikke det grann at du ikke får noe fremgang på trening. Skal du ha noe særlig fremgang over flere måneder må du ligge i kalorioverskudd. Det nytter dessverre ikke å gå ned i vekt samtidig som du forventer at du skal bli sterkere da energien du trenger for å oppnå dette ikke kommer. 

Du sier jo selv at du knapt har energi til å bevege deg, hvordan skal kroppen da klare å hente seg inn etter en tung treningsøkt hvis hensikt er å forbrenne utover normalen?

 

Hun her har spurt om mer eller mindre det samme som deg. Kanskje får du litt inspirasjon her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...