Gå til innhold

Feedback på mitt treningsprogram


Esp1Gutten

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er : Gutt, 21år, 67KG, 175CM høy og bor i Oslo

Dette er hvordan mitt treningsprogram ser ut:

Mandag(Tung helkropp):
Knebøy 5x5
Pullups 5x5
Benkpress 5x5
Militærpress 5x5
Her bruker jeg å kjøre pullups i pausene mellom knebøy settene.

Tirsdag(Volum bein):
Knebøy 4x12
Strakmark 4x12
Tåhev i smith 3x12-15
Leg extension 3x12
Sittende tåhev
+ Situps i apparat på slutten

Onsdag(Volum bryst):
Benkpress 4x12
Skråbenk 4x12
Decline benkpress 3x8
Flies i apparat 3x8
Smale armhevinger 3x8
Triceps pushdown 3x12 (kjører noen ganger med okklusjon bånd)

Torsdag(Tung helkropp):
Knebøy 5x5
Pullups 5x5
Benkpress 5x5
Militærpress 5x5
Her bruker jeg å kjøre pullups i pausene mellom knebøy settene.

Fredag(Volum rygg):
Markløft 4x12 eller 5x5(varierer imellom)
Sittende roing 4x12
Pullups 3x max
Facepulls 3x8
Rygghev 3x8
Bicepscurl i kabel 3x12 (kjører noen ganger med okklusjon bånd)

Lørdag(Volum skuldre):
Militærpress 4x12
Arnoldpress 4x12
Sidehev manualer 3x12
Shrugs 4x12
Sidehev kabel 3x8

Søndag:
FRI

Tips og innlegg tas imot med åpne armer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så gale det der! Så ut som ett spennende program :)!

Kan kanksje kutte ned noe på volumet på overkroppen, da det kan bli litt mye. Har du vurdert å prøve myoreps på volum dagene?

Å kjøre f.eks baseløftene som de står på fullkropp, men legge til myoreps på volumdagene kan være svært smart og har fungert ypperlig for mange. Mindre totalt stress på nervesystemet og litt bedre forhold for restutisjon da! 

Alt kommer også litt an på grunnlaget ditt, men jeg anbefaler å teste ut dette noen uker å se hvordan du føler deg. Spennende oppsett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Don Patrick skrev:

Ikke så gale det der! Så ut som ett spennende program :)!

Kan kanksje kutte ned noe på volumet på overkroppen, da det kan bli litt mye. Har du vurdert å prøve myoreps på volum dagene?

Å kjøre f.eks baseløftene som de står på fullkropp, men legge til myoreps på volumdagene kan være svært smart og har fungert ypperlig for mange. Mindre totalt stress på nervesystemet og litt bedre forhold for restutisjon da! 

Alt kommer også litt an på grunnlaget ditt, men jeg anbefaler å teste ut dette noen uker å se hvordan du føler deg. Spennende oppsett! 

Har prøvd det selv, kjennes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Don Patrick skrev:

Ikke så gale det der! Så ut som ett spennende program :)!

Kan kanksje kutte ned noe på volumet på overkroppen, da det kan bli litt mye. Har du vurdert å prøve myoreps på volum dagene?

Å kjøre f.eks baseløftene som de står på fullkropp, men legge til myoreps på volumdagene kan være svært smart og har fungert ypperlig for mange. Mindre totalt stress på nervesystemet og litt bedre forhold for restutisjon da! 

Alt kommer også litt an på grunnlaget ditt, men jeg anbefaler å teste ut dette noen uker å se hvordan du føler deg. Spennende oppsett! 

Hvordan ville du evt satt opp programmet med myoreps da? Med tanke på øvelser for tar godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Don Patrick

Øvelser i myo bør være av den "solide sorten" - helst en øvelse så solid at den tar for seg hele muskelen i en og samme øvelse.

Eksempel er Franskpress som ved rett utførelse aktiviserer alle 3 tricepshodene samtidig. Bicepscurl med ez-stang (halv-supinert) som aktiviserer både det indre og ytre hodet.

Andre gode myo-øvelser etter min smak er arnoldpress, lats nedtrekk m/bredt grep, bulgarske utfall ( :) ), brystpress m/hantler,

Målet med myo kan være at du utsetter muskelen 1 gang pr. treningsøkt som ifølge skaperen gir en restitusjonstid på 48t før du kan kjøre den igjen. I praksis vil det si at du kan kjøre den samme øvelsen i myo annenhver dag, og uavhengig av styrkeprogrammet ditt. Dette vil effektivisere programmet ditt som KAN se litt stort ut volummessig - men dette er avhengig av energistatusen din.

Vet lite om du treningsalder og hvordan du trener rent teknisk - men jeg ville uansett vurdert å fått en kyndig person til å spotte markløften din i høyreps. Eventuelt filmet deg selv hyppig fra siden slik at du sikrer skrotten fra skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...