Gå til innhold

Noen som vet hvor jeg får kjøpt trenings-loggbok? anbefalinger?


Jonas S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vurdert en digital løsning? Telefon har du kanskje med deg på gymmen for musikk uansett. Siterer meg selv fra tidligere:

 

Jeg bruker en app som heter Jefit Pro (finnes en gratisversjon også, men husker ikke lenger forskjellen da det er evigheter siden jeg kjøpte pro). Jeg synes den er helt uunnværlig på trening. Den har en del anbefalte program ol, men jeg foretrekker å sette opp mitt eget.

 

Jeg har delt inn øvelsene mine i to forskjellige dager og trener disse annenhver gang. Jeg velger da det programmet jeg skal trene den aktuelle dagen og blir presentert for en liste over hva som skal utføres. Jeg har på forhånd lagt øvelsene i den foretrukne rekkefølge og lagt inn antall sett og repetisjoner. Etter å ha utført første sett ligger antall repetisjoner jeg har sett meg fore å klare (f. eks 5 om man er på et 5x5 program) og vekta jeg tok i siste sett forrige gang. Det er også en rullemeny som gjør det kjapt og enkelt å justere at man f. eks bare klarte 4 reps, men gikk opp 2.5kg. Når man så trykker "Save" så begynner en timer å gå for å indikere "hviletid". 

 

Fordelene med dette i mine øyne er:

 

 

  • Jeg føler meg lost på trening om jeg ikke logger. Jeg vet jo hvilke øvelser jeg skal ta, men det er ikke alltid like greit å huske om man klarte 5, 5, 5, 5 og 4 repetisjoner sist eller om man klarte 5 alle settene. 

     

     

  • Man slipper å drasse på papir og blyant.

     

     

  • Timeren gir meg en pause det er lett å holde kontroll på. Jeg gyver ikke løs for tidlig om jeg er litt rastløs med den følgen at jeg ikke har fått hvilt meg ordentlig ut og jeg venter heller ikke altfor lenge for jeg vet at hviletiden er over (slik at det ikke blir 3 min mellom hvert sett i stedet for 1,5).

     

     

 

 

Appen holder også kontroll på RM, maksløft ol og kan vise graf over progresjon over tid pluss en hel del annet, men dette har jeg ikke satt meg så veldig mye inn i. Jeg bruker den hovedsaklig til å logge løftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...