Gå til innhold

Mat med mye protein og matpakke


gladimat

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ikke noe flink i matveien, og spiser egentlig det vi har i kjøleskapet (bor hjemme med foreldre). Det mest proteinrike jeg får i meg ila. en dag er skyr, yoghurt og/eller egg, men det holder ikke til hvor mye jeg vil ha i meg. Trener 3 ganger i uka, med mindre det er mye skole og jobb. 

Det jeg lurer på, er om noen har tips til mat med mye proteiner? Gjerne med ikke så altfor høyt innhold av fett, da jeg klarer å oppnå hvor mye fett jeg skal ha i meg i løpet av dagen. Men setter pris på tips uansett.

Lurer og på matpakketips? Kjedelig med brødskiver, pluss da er det vanskeligere å treffe makroene med så mye brød. Blir ikke så fort mett når det er lunsj, spiser alltid 6 brødskiver på skolen. Så matpakke må mette, men kan og ha med flere forskjellige matpakker :) 

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnsaker og ris er helt greit som salat, ha stekt kylling/fisk/kokt egg ved siden av. Bønner, linser, quinoa og kikerter som erstatning til ris om du vil ha litt mere protein. Greiest å ha i kjøleskap, men klarer også et par timer i skolesekken, om du ikke har tilgang på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir skrevet over, mealprep. Lag maten i forveien og fordel det utover bokser. Finnes tonnevis av oppskrifter om du søker på "mealprep". Kjøp sånne fryste kyllingfileter eller hiv i deg tunfisk med salat/ris eller hva enn du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...