Gå til innhold

Mangler det noe her, og i så fall hva?


Ephemera

Anbefalte innlegg

Jeg har vært en notorisk sniker her inne, men her er mitt første innlegg. Jeg er kvinne, målet er å bli sterkere og mer velproporsjonert, men jeg vil ikke ned i vekt (167, 55-56 kg). Jeg er ikke nybegynner i styrketrening, men det har blitt mye fram og tilbake de siste årene. Jeg går fort lei, og derfor har jeg i det siste trent litt sammen med en PT, noe som har føltes litt befriende siden hun har tatt litt styringen. Det jeg har gjort, er å trene samme program tre ganger pr. uke, med hovedfokus på å få inn god teknikk. Hun har foreløpig ikke satt opp noe ordentlig program til meg, og jeg er litt usikker på hva jeg trenger/vil ha utbytte av, men jeg vil gjerne ha noen ideer å ta med meg neste gang jeg ser henne.

Pr. dags dato gjør jeg følgende:

*Knebøy 3x10 (under 90 graders vinkel, her sliter jeg mer enn jeg trodde, så jeg jobber med psyken og teknikken).

*Chins 3x6 med strikk. Jeg klarer to uten noen form for hjelp, så jeg er på vei. :)

*Markløft med strake bein 3x10

*Benkpress 3x10

I tillegg har jeg tre mageøvelser som primært går på kjernemuskulaturen.

Dette programmet bruker jeg rundt 45-50 minutter på, alt etter dagsform, og jeg trener stort sett man-ons-fre, med kondisjon og moro de andre dagene. Men jeg føler at det er et eller annet som mangler, uten at jeg klarer å sette fingrene på det? Jeg har tenkt å diskutere dette med PTen, men har noen gode innspill til meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...