Gå til innhold

Opp i vekt


Aktivmamma87

Anbefalte innlegg

Hei - er en 3 barnsmor på 28, vi er en aktiv familie. Har et problem jeg trenger hjelp til å prøver derfor her, jeg er 166 høy og veier 47 kg - jeg ønsker så veldig å gå opp i vekt! Føler meg som en 14 åring formmessig og det er vanskeli å finne klær som gjør at jeg ikke ser radmager ut, Føler jeg har prøvd det meste, spiser ganske mye og regelmessig vi er ganske aktive med forskjellig idrett som seiling og fotball. Har tidligere hatt normalvekt men etter jeg fikk minstefrøkna for 6 år siden har det vært stå still på vekten på max 50 kg, jeg vil så gjerne opp til 60kg. Noen som kan hjelpe meg?

Frustrert mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Hei du. 

Det er ikke noe hokus pokus. Du må gradvis øke kcal inntaket hver uke i kombinasjon med trening. Du må spise mere med andre ord. Prøv deg litt frem. Men vektøkning på mer enn 0,25 kg i uka er ikke ønskelig. Google energitett mat dersom du sliter med å spise mye (energitett mat er f.eks mandler og avokado). Og bruk for all del en god smørkladd i steikepanna. Fett er ikke farlig. 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en typisk mandag ut for deg nå? 

Det er enklere å komme med forslag til småendringer nemlig :)

Men generelt: energiholdig drikke,  ekstra smør på skiva,  mer saus til middagen,  inntak av nøtter,  nøttesmør, frø, avokado o. L velg laks istedet for torsk,  bruk helfete oster istedet magre,  tilsett litt ekstra olje,  lag energirike Smoothies ved å blande inn kokosolje,  kokosmelk, proteinpulver,  linfrø osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...