Gå til innhold

Bygging av muskler


Bodyman

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lest og hørt at det mest optimale for å bygge muskler er å ha en fettprosent på 12% fra starten av. Hvis man er over det så burde man gå ned i fettprosent først, og så bygge derifra.

Men stemmer det? 

Er det noe forskning på dette ?  Jeg aner ikke, og vil gjerne ha hjelp fra erfarne på området 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette stemmer. Er dog usikker på om tolv er den magiske grensa. Har ikke noe research å slå i bordet med, men dette har med nutritent partition å gjøre. Jo høyere fettprosent en har gjør at mer av næringen som inntas går til fettlagring kontra muskelbygging og at ratioen muskler/fett blir dårligere etter at man overstiger 15 i fettprosent. Veit at dette ble broish, men hey, jeg er trossalt BROseidon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Broseidon skrev:

Dette stemmer. Er dog usikker på om tolv er den magiske grensa. Har ikke noe research og slå i bordet med, men dette har med nutritent partition å gjøre. Jo høyere fettprosent en har gjør at mer av næringen som inntas går til fettlagring kontra muskelbygging og at ratioen muskler/fett blir dårligere etter at man overstiger 15 i fettprosent. Veit at dette ble broish, men hey, jeg er trossalt BROseidon;)

Interessant! Sorry, virkelig ikke meningen å kuppe tråden, men finnes der tilsvarende magisk grense for damer? 

Tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jasonferrugia.com 

han er en av de bedre coachene i verden idag. Jeg fant mye snacks inne på siden hans. Han har hjulpet over 50.000 gutter/ menn som er helt normale til å oppnå syke gains. Han har nok hjulpet jenter og selvfølgelig. 

Verdt å ta en titt for dere som ikke kjenner navnet hans 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kenty skrev:

Jasonferrugia.com 

han er en av de bedre coachene i verden idag. Jeg fant mye snacks inne på siden hans. Han har hjulpet over 50.000 gutter/ menn som er helt normale til å oppnå syke gains. Han har nok hjulpet jenter og selvfølgelig. 

Verdt å ta en titt for dere som ikke kjenner navnet hans 

Meget troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt så bør menn ligge mellom 10-15 % og kvinner 20-25 %

Så diett ned til 10/20%, bulk ganske sakte opp til 15/25% --> repeat

Med mindre mann er undervektig, men fortsatt har en del kroppsfett. Da kan det være fornuftig å bare bulke sakte fra starten av. F.eks. om man er 180 cm høy og mindre enn 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...