Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg synes lenge at kosttilskudd og andre treningsrelaterte produkter er blitt overpriset og veldig dyre. Mye av det har samme innhold, men har fått fjonge navn og lovnader, for å lokke kundene. Tok kontakt med forskjellige grossister, og har fått gode avtaler på diverse produkter. Synes flere skal nyte godt av mine gode priser, og at de norske nettstedene trenger litt konkurranse og kanskje kan justere sine egne priser som blir skrudd opp i takt med hverandre. 

Legger ut noen priseksempler, så kan dere sjekke litt selv. Ta gjerne kontakt for priser på andre produkter, og håper det kan være interesse for dette. 

Mutant Mass 15lbs (6,8kg) 569,-

Optimum Nutrition 100% Whey 5lbs 529,-

Lenny&Larrys Complete Cookie 12stk. 299,-

Lenny&Larrys Complete Cookie 1stk. 28,-

Scivation Xtend BCAA 30 serv. 239,-

Questbars 12stk. 239,-

Questbars 1stk. 23,-

Quest chips 1 eske(8 poser) 199,-

Quest chips 1 pose. 26,-

MusclePharm Combatbar 12stk. 269,-

MusclePharm Whey 1.8kg. 449,-

ActiveLab soya Pro 750g. 149,-

Universal Kreatin 1kg. 249,-

MusclePharm BCAA 30 serv. 199,-

MusclePharm Assault PWO 30 serv. 279,-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Inger-Lise skrev:

Synes du her presenterer priser som ligger på samme nivå som de "overprisede" konkurrentene dine...

 

22 minutter siden, Johnny skrev:

Bruker for det meste Alan Thrall sin stack, det har i grunn blitt det billigste og gir absolutt best resultater. 

 

6 timer siden, Inger-Lise skrev:

Synes du her presenterer priser som ligger på samme nivå som de "overprisede" konkurrentene dine...

Synes du? Kan du komme med eksempler? Det er jo så klart en del som har litt mindre å gå på enn andre ting, men når alt er billigere, så kan man fort spare hundrelapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke all verdens oversikt over prisene på kosttilskudd, men kan ta de to første:

Mutant Mass 15lbs (6,8kg) 569,-

Optimum Nutrition 100% Whey 5lbs 529,-

Gitt at jeg bare har sjekket de to første varene mot de to første leverandørene jeg kom på i farta... Vet ikke helt hva @Inger-Lise mener med at prisene ligger på samme nivå, for disse er jo billigere med ganske god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, PlastBox skrev:

Har ikke all verdens oversikt over prisene på kosttilskudd, men kan ta de to første:

Mutant Mass 15lbs (6,8kg) 569,-

Optimum Nutrition 100% Whey 5lbs 529,-

Gitt at jeg bare har sjekket de to første varene mot de to første leverandørene jeg kom på i farta... Vet ikke helt hva @Inger-Lise mener med at prisene ligger på samme nivå, for disse er jo billigere med ganske god margin.

Det jeg også mener. At jeg ikke kan selge questbars så billig er pga. de allerede meget pressede prisene. Kanskje det var det Inger-Lise siktet til. Ikke vet jeg. Men føler jeg har skaffet gode priser direkte fra produsentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, PlastBox said:

Har ikke all verdens oversikt over prisene på kosttilskudd, men kan ta de to første:

Mutant Mass 15lbs (6,8kg) 569,-

Optimum Nutrition 100% Whey 5lbs 529,-

Gitt at jeg bare har sjekket de to første varene mot de to første leverandørene jeg kom på i farta... Vet ikke helt hva @Inger-Lise mener med at prisene ligger på samme nivå, for disse er jo billigere med ganske god margin.

Det er ikke så rart siden trådstarter neppe betaler inn merverdiavgift på produktene sine. Produkter blir ofte billigere da. Legg på 25% så blir prisene veldig like fra eksemplene over her:

 

Mutant Mass
569kr * 1,25 = 711,25kr

Optimum Nutririon
529kr * 1,25 = 661,25kr

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tronaldo skrev:

Det er ikke så rart siden trådstarter neppe betaler inn merverdiavgift på produktene sine. Produkter blir ofte billigere da. Legg på 25% så blir prisene veldig like fra eksemplene over her:

 

Mutant Mass
569kr * 1,25 = 711,25kr

Optimum Nutririon
529kr * 1,25 = 661,25kr

 

 

Jeg betaler merverdiavgift som alle andre, men ved å opparbeide seg et nettverk og avtaler direkte med produsenter, så kan man spare en del kroner. Og det er det jeg også skal fram til her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Krister83 said:

Jeg betaler merverdiavgift som alle andre, men ved å opparbeide seg et nettverk og avtaler direkte med produsenter, så kan man spare en del kroner. Og det er det jeg også skal fram til her. 

 

OK, da er det i så fall greit. For kunders del er det fint med en nettside med mer info slik at det er mulig å se at det er en legitim sjappe. Noen linjer på et diskusjonsforum er lite å gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Tronaldo skrev:

 

OK, da er det i så fall greit. For kunders del er det fint med en nettside med mer info slik at det er mulig å se at det er en legitim sjappe. Noen linjer på et diskusjonsforum er lite å gå.

 

Det var mere for å kartlegge hvorfor folk ikke benytter seg av bedre tilbud. Skjønner at det kan oppstå skepsis til noen som ikke har fancy hjemmeside, eller et stort navn, men ett sted må alle begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at folk bruker det beste tilbudet de finner? De fleste vil ikke starte en liten bedrift for å skaffe seg proteinpulver til en billigere penge. Sånn for min egen del så kjøper jeg inn proteinpulver kun når det er på tilbud med 30% rabatt, som det er jevnlig for det produktet jeg bruker.

 

Alle må begynne et sted, ja. Ulempen med lite info om bedriften (om det i hele tatt er en bedrift, vi vet ikke. Er den registrert i Br.reg?) er at potensielle kunder ikke vet om du er en kjernekar eller om du er en luring á la Ærlige Erlends Bruktbiler og Kosttilskudd. Det er mang en nettbutikk startet av enkeltpersoner som har startet bra med de beste intensjoner, før det skjærer seg på et eller annet vis og kundene sitter der med skjegget fullt av postkasser. Med lite kapital og lite lager skal det ikke mye til før det kan bli problemer med leveringer. Bedre føre var osv. Det er mer risikabelt å kjøpe av en ukjent enn av en etablert bedrift. Prisene er kanskje bedre, men ikke uten grunn. Uansett er det positivt for forbruker med mer konkurranse, jeg ønsker deg lykke til med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tights.no har kampanje neste annenhver uke (føles det som i alle fall) på questbars til 219kr pakka =)

Men altså, nå virker jeg mer negativ enn jeg er! Jeg ønsker selvfølgelig alle nye leverandører velkommen. Lavere priser, det være seg med 1, 10 eller 100 kr er jo bedre enn dyrere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...