Gå til innhold

Nybegynner, trenger hjelp...


Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg er ny på dette forumet, har et mål for tiden, og det er å komme i form. Jeg blir motivert av rask framgang, men det er alt for mye forskjellig å lese om på nett. Jeg prøver å finne ut hvileforbrenning, og generelt fakta om kalorier som skal inn - og ut.

Jeg er normalvektig (65kg -176cm), i følge FitBit Blaze, så ligger hvileforbrenningen på 1440 kalorier. Jeg synes dette høres litt mye ut... Når jeg spiser ca 2000 kalorier om dagen, så øker vekta gradvis oppover. Jeg beveger meg normalt. (Spiller kanskje ikke så stor rolle, men jeg er 30 år, og kvinne)

Samtidig så må jeg ta hensyn til at jeg ligger i forstadiet til osteoporose, så kan verken spise for lite, og kan heller ikke bli overvektig. 

 

Målet videre vil være å gå ned i fettprosent (ca 26% nå) - og få litt mer muskler. Som sagt blir jeg motivert av rask framgang...

 

Er det noen som har noe tips i forhold til hvor mange kalorier jeg skal spise i løpet av dagen? (Spiser sunt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...