Gå til innhold

Del dine løperunder i Oslo!


Broscience

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er veldig glad i å løpe, men sliter med å finne noen runder på egenhånd her i Oslo, så jeg lurer på om noen av dere har noen fine løperunder å dele med meg? Helst runder på omtrent én mil.

Takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig du er litt mer kresen på omgivelser enn meg, men jeg løper alltid bare hjemmefra. Jogging er tiltak nok om jeg ikke skal møtte kjøre til et startsted også :p

Kanskje du burde nevne om du ønsker tips i nærheten av der du bor eller er det det samme?

Om det er det samme så er rundt Nøklevann i Østmarka en fin runde. Mye opp og ned på skogsvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er kanskje litt kresen, vet ikke.. men er i hvert fall ikke glad å løpe rundt i sentrum fordi det er mye hindringer som fører til at jeg ikke klarer å holde intensiteten oppe. 

Er veldig glad i å løpe i skog osv., eller rett og slett bare utenfor sentrum. Gjerne i nærheten av Oslo Vest, slik at reisetiden ikke blir større enn selve treningen :hungry:

Takk for svar, forresten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre rundar rundt Sognsvann er vel klassikeren i Oslo...men i det siste har det tatt heilt av i køgåing der. Sjølv bur eg på Korsvoll og spring til Hammeren eller Ullevålseter viss eg skal ha ei økt på ca 10 km. Viss eg skal ha ein langtur, tar eg gjerne turen til Nordmarkskapellet om Frognerseteren og Ullevålseter heim. Mærradalen og oppover til Sørkedalen er fint dersom utgangspunktet er Ullern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 5/12/2016 at 8:19 PM, Broscience said:

Takk for innspill! 

Kom akkurat på at Endomondo (tror Strava også har det, men her har jeg ingen bruker) viser deg andres ruter. Det er helt klart mest oversiktlig om du logger inn på nettsiden deres (på PC). Da får du opp prikker på kartet og kan klikke på dem for å se start- og stoppsted, lengde og navnet på løpya. Du kan også filtrere søket på antall km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

11 hours ago, big-p said:

Noen som vet av noen lange slake oppoverbakker i Oslo-nord? Tenker på motbakker med liten stigning hvor man kan trene litt elghufs (løping med skistaver).

Kanskje litt bratt til tider, men fra Disen (rett bortenfor Sinsen-krysset) og opp til Grefsenkollen gir deg mye oppover. Tipper det er rundt 3km til toppen derfra. 

9 hours ago, Kiira said:

Og jeg ønsker tips til gode trapper for trappeintervall! Helst sentrum / a.kiellands plass / Oslo øst. Vet foreløpig bare av noen trapper på kampen. 

Hvor mange trappetrinn må det være for at den skal være god? Trenger du mye plass? 

Siden du nevner Kiellands plass kommer jeg umiddelbart på Ulvetrappa: 350px-Ilatrappen_Oslo_2013.jpg

Kommer ikke så godt frem på bildet der, men etter platået i forkant av bildet er de vel 30-40 trinn opp til det neste platået du ser i bakgrunn. 

Ligger omtrent vis-a-vis Circle K rett overfor Kiellands plass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LtdEdFred skrev:

Kanskje litt bratt til tider, men fra Disen (rett bortenfor Sinsen-krysset) og opp til Grefsenkollen gir deg mye oppover. Tipper det er rundt 3km til toppen derfra. 

Hvor mange trappetrinn må det være for at den skal være god? Trenger du mye plass? 

Siden du nevner Kiellands plass kommer jeg umiddelbart på Ulvetrappa: 350px-Ilatrappen_Oslo_2013.jpg

Kommer ikke så godt frem på bildet der, men etter platået i forkant av bildet er de vel 30-40 trinn opp til det neste platået du ser i bakgrunn. 

Ligger omtrent vis-a-vis Circle K rett overfor Kiellands plass.

 

Jeg har aldri løpt i trapp før, så jeg aner ikke hvilke krav som er kjekt å ha. Vil bare starte / teste det. Men takk for tips. Får vel prøve å Google litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved Lysakerelva og synes den er super å løpe "rundt". Da jogger jeg opp på den ene siden som består av smal skogssti og ned på den andre siden som er litt bredere, men fortsatt har supert underlag og omgivelser. 

Ellers liker jeg å gå opp til Kolsåstoppen (klarer ikke jogge) og så løpe videre derifra og rundt og ned en annen vei som går på skogssti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, big-p said:

Fikk tips om maridalsvannet - bjørnholtet. Skal sjekke ut den. Noen som kjenner til "løypa" ?

Godt mulig det er flere måte å komme seg opp dit på, men jeg sykla til Kikut for et par uker siden og tror vi passerte Bjørnholt på veien (ser hvert fall sånn ut når jeg dobbeltsjekker på kartet). Hvis det er oppover som er målet så er nok dette en fin rute. Kommer knapt borti annet opp dit. Ikke er det veldig bratt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...