Gå til innhold

Stekeolje + slanking. Hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå slanket meg i overkant av en uke og teller kalorier og liknende. Jeg spiser mye kylling, fiskepinner og liknende som stekes i stekepanne. For øyeblikket bruker jeg Rapsolje i stekepannen, men lurer på om dere har noen tips til erstatning? Rapsoljen inneholder rundt 900 kcal per 100g og det er jo veldig mye. Bør jeg kutte ut olje/margarin helt om jeg skal slanke meg? Om ikke, er det noen som har noen tips til andre oljer eller liknende jeg kan bruke i stekepannen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Broseidon skrev:

Hei @Abra11 

Mitt forslag er at du enten kutter ut stekeolje eller stekefett. En annen metode jeg liker er å ta LITT olje eller smør på et papir, for så å smøre det utover stekepannen før steking, dette gjør at du minimerer mengden betraktelig.

Mine to 

Okei, tusen takk! Skal prøve å kutte det ut, men er redd for at maten skal svi seg dersom jeg ikke bruker olje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan evt få taki en sånn Pam Spray. Du kan lese litt om den i linken jeg putter med. Ca 1 kcal per spray men for å ikke svi alt ville jeg brukt mer. Vil bli noen flere kalorier men lite er det. https://www.proteinfabrikken.no/Matvarer/Oljer/Pam-Spray-Original-170g-Pam-Spray21814-p0000014324#.VxfXVzCLSUk

(Kan sikkert kjøpes andre plasser, kjøpte min på PF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...