Gå til innhold

Tømrer med høydeskrekk?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at eg har lyst og bli tømrer men sliter med høydeskrekk så lurte jeg på om det er noen andre som er/har vært i samme båt som meg og har efaring med dette? Hvordan takler/taklet du det? Skal jeg satse på et annet yrke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tømrer. Det er et bredt yrke, så det er ikke slik at du nødvendigvis må jobbe med store høyder. Personlig har jeg ikke noen problemer med høyder så lenge jeg vet at det er trygt. Det vil si, å montere et stillas kan være litt utfordrende, men etter at det er montert, sikret og stivt, så har jeg ingen problemer med å springe opp og ned. 

Men det er klart at om du har ekstrem høydeskrekk som i at du ikke engang kan gå opp en gardintrapp innendørs, så bør du vurdere noe annet. Eller se om det er en måte du kan overvinne høydeskrekken på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med SamGold. De gangene en er oppe i høyden er ikke så ofte. Jeg var heller ikke vant til høyden i begynnelsen, men dette er ikke noe å frykte og noe du blir vant til fort. Ta det sakte, i små steg så blir du kvitt frykten din .Det er intet annet å frykte enn frykten i seg selv blir det ofte sagt.

Når det er sagt er arbeid som tømrer en trygg jobb om du tar det tiden til nødvendige sikringer. Stillas med gjerde med arbeid over 2 meter er jo selvfølgelig obligatorisk. Så i teorien arbeider du jo "aldri over to meter" ;). Fallsele er jo også påbudt når høyden øker. Om ikke din mulig kommende kjipe arbeidsgiver vil investere i slikt eller respekterer at du ikke tar lett på høyde, så finner du deg en ny plass rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. mars 2016 at 20.57, TonyMontanaSC skrev:

Hvor ille er høydeskrekken?