Gå til innhold

Spise for å gå ned i vekt eller bygge muskler?


Brunetta

Anbefalte innlegg

Jeg veier i dag 64-65 kg er 170 høy.

Målet er å gå ned i fettprosent. Føler jo jeg er ganske så normalvektig ,men har selvfølgelig litt å gå på, særlig rundt magen.

Burde jeg spise for å gå ned i vekt eller bygge muskler?

i forhold til fitnesspal er jo dette en vesentlig forskjell på kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kiloene og den høyden kan bety så mangt. Hvor de er plassert (lår/Mage/armer/papp/rævv) og hva de består av (muskler/fett)  er umulig å vite basert på disse to tallene. MEN med den vekta og høyden er di langt i fra overvektig så MIN anbefaling er at du legger deg på ca vedlikeholdsnivå og sørger for nok proteiner samt at du trener med tunge vekter.  Da kan du oppleve å øke i muskelmasse uten at du legger på deg særlig med fett :) altså fokusere på å endre kroppskomposisjon og ikke Vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eirich sier over her så er ikke dette svart/hvitt. Hva slags trening gjør du, hvor mye kardio og noe som også vil spille inn på et eventuelt resultat er hvor lang treningserfaring du faktisk har. Er du relativt fersk vil du kunne få et mer positivt resultat når det kommer til muskelmasse og energiunderskudd enn om du har lang treningserfaring.

Hva har du mest lyst til? Redusere fettprosenten eller bygge mest mulig muskler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...