Gå til innhold

Pulsklokke?


Cj

Anbefalte innlegg

Hei, har lett på nette om anbefaling av pulsklokke med GPS helst uten belte, men blir ikke klokere. Så tenkte at dette var nok den beste plassen å spørre 😉 mannen min ønsker seg en GPS klokke med GPS gjerne med masse duppeditter og helst uten belte, men er ikke et krav. Han har fra før av en polarklokke uten GPS. Han trener styrke, løper. Så må være noe som passer til det. Pris har ikke så stor betydning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en TomTom Runner Cardio med integrert optisk pulsmåler. Fin klokke og alt var egentlig perfekt bortsett fra pulsmålingen. På enkelte treninger er den pålitelig, men den rotet ofte. Viste for eksempel hvilepuls etter et intervalldrag og makspuls når jeg egentlig hadde hvilepuls. Det holder jo ikke!

Kjenner fler som har hatt rare målinger med optisk pulsmålinger med klokker fra Fitbit og jeg personlig med klokken fra TomTom.

Tror jeg hadde ventet til teknologien er mer moden med valg at pulsklokke med optisk pulssensor.

Personlig bruker jeg V800 som jeg har bare gode erfaringer med. Eneste trekk er Polar Flow ( treningsprogramvaren ) og at den ikke støtter Endomondo eller Runkeeper.

Min anbefaling Polar M400. Hvis budsjett går du for V800!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både Polar, TomTom, Fitbit og Garmin og sistnevnte er jeg så absolutt mest fornøyd med. Jeg har brukt en Garmin Vivoactive siden september ´15 og kan anbefale den på det aller varmeste.

Postiver:

  • Fornuftig pris
  • Lav profil
  • Komfortabel å ha på (og sove med)
  • LANG batteritid
  • Veldig nøyaktig og hurtig GPS tilkobling (har aldri opplevd at den bruker mer enn 10 sekunder)
  • Integrerbar med nesten alt av andre applikasjoner (Runkeeper, Strava, MyFitnessPal, Endomondo etc)
  • Notifikasjoner fra telefon dukker opp på klokka (sykt greit hvis det ringer mens man er ute på tur)
  • Skrittelleren funker selv om du har henda i jakkelomma når det er kaldt ute
  • Svømmedistansen funker bra hvis du kalibrerer den først
  • Pulsbeltet følger med i pakka og er mye mer nøyaktig enn optisk måler (bruker også mye mindre batteri)
  • Skjermen er "skuddsikker"
  • Bakgrunn og layout kan endres til nesten hva man måtte ønske gjennom Garmin Connect
  • Har værvarsel på klokka, kan styre musikken på mobilen fra den og også bruke den med Garmin VIRB (video service)
  • Vibrasjonsalarmen vekker deg LETT om morgenen
  • Den har en "find my phone" funksjon som funker veldig bra!
  • Du kan ha apper på klokken som viser deg f.eks hvor mange øl du har "tjent" per workout. Kul gimmick :)
  • Åpen kildekode lar deg lage egne bakgrunner og apper. Enormt mange av disse å velge i!
  • Kalender som minner deg på møter etc.
  • Magnetisk ladestasjon som lader FORT!

Negativer:

  • Man kan lure skrittelleren hvis man pusser tenna lenge, tar oppvasken for hånd eller lignende
  • Litt lav bakgrunnsbelysning på skjermen fra fabrikken (kan justeres opp)

Kommer ikke på mange negativer med denne. Det må være et av de aller beste kjøpene jeg har gjort!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Nortel skrev:

Hadde en TomTom Runner Cardio med integrert optisk pulsmåler. Fin klokke og alt var egentlig perfekt bortsett fra pulsmålingen. På enkelte treninger er den pålitelig, men den rotet ofte. Viste for eksempel hvilepuls etter et intervalldrag og makspuls når jeg egentlig hadde hvilepuls. Det holder jo ikke!

Kjenner fler som har hatt rare målinger med optisk pulsmålinger med klokker fra Fitbit og jeg personlig med klokken fra TomTom.

Tror jeg hadde ventet til teknologien er mer moden med valg at pulsklokke med optisk pulssensor.

Personlig bruker jeg V800 som jeg har bare gode erfaringer med. Eneste trekk er Polar Flow ( treningsprogramvaren ) og at den ikke støtter Endomondo eller Runkeeper.

Min anbefaling Polar M400. Hvis budsjett går du for V800!

 

Tusen takk for svar! Da tok jeg og kjøpte v800 ☺️ Og han blei veldig fornøyd 👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2016 at 2:17 PM, Nortel said:

Kjenner fler som har hatt rare målinger med optisk pulsmålinger med klokker fra Fitbit og jeg personlig med klokken fra TomTom.

Tror jeg hadde ventet til teknologien er mer moden med valg at pulsklokke med optisk pulssensor.

Ser at trådstarter har gjort sitt valg, men siden dette er en typisk tråd man kommer over om man leter etter pulsklokkehjelp tenkte jeg å støtte Nortel. Har selv en Fitbit Surge (altså med optisk pulssensor). Den er en artig treningskompanjong, men jeg føler meg ikke trygg på avlesningen. Etter full spurt hvor jeg nesten ikke klarer å trekke pusten så har jeg opplevd at den viser 120-130 i puls. Enten så henger den etter eller så surrer den bare noe fryktelig. Man er også veldig avhengig av at klokka sitter riktig på håndleddet noe som ikke alltid er like lett under bevegelse. 

Ved litt jevnere puls (altså ikke plutselig spurt) har jeg opplevd at den virker mer stabil. Jeg prøvde meg på et løp der jeg skulle holde 150 i puls og den lå ganske stabilt på flatmark. Med en gang jeg møtte litt motstand steg den 10-20 slag, da gikk jeg over til gåing og den stabiliserte seg ned mot 150 igjen. Jeg sitter dog igjen med en usikkerhet på om målingen den lå stabilt på er helt korrekt (altså da den viste 150, hadde jeg egentlig 140 eller 160?) siden dette er min første pulsklokke så jeg har ingen formening om hvordan forskjellige puls-soner "kjennes ut".

 

Konklusjon: Artig å ha. Ville ikke kjøpt optisk igjen (med det første hvert fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...