Gå til innhold

Tips til hvordan sette opp egen treningsplan?


Hans-LG

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber med å sette opp treningplan til meg selv. Jeg har søkt litt rundt, sett youtubefilmer, men uten hell. Derfor retter jeg nesen min mot forumet i håp om å finne et greit svar på oppsett, sortering av øvelser (f.eks Hvilken øvelser man burde kjøre på legday).

For at det skal bli litt lettere for deg å hjelpe meg så er jeg en gutt på 19 år, hobbymosjonist og liker egenvekttrening og vekttrening. Jeg trener på en låve sammen med noen andre venner der eieren har kjøpt og laget utstyr som skal til for at man kan trene styrke og egenvekt. Jeg har tilgang på alt som skal til for å utføre baseøvelser, egenvekt og frivekter. Vil også si jeg er midt på treet når det kommer til treningserfaring. Jeg er også en sporadisk treningskar ettersom skole, jobb eller forkjølelse kommer i veien til de tider.

Ved planen ønsker jeg å: bygge styrke, bevegelighet, spenst, balanse og utholdenhet.

Problemstillingen min er hvordan jeg skal sette opp en god og organisert treningplan + hvordan kombinere vekttrening og egenvekttrening?

Jeg tenker å starte med oppvarming etterfulgt av baseøvelse dedikert til de muskelgruppene jeg har pr dag (F.eks mandag - Benkpress. Tirsdag - Knebøy. Torsdag - Markløft). I planen min tenker jeg å ha en kombinasjon av vekttrening og egenvekt, men vet ikke hel hvordan jeg skal få flettet dette sammen <_<

Håper på positiv tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...