Gå til innhold

Er det noe liv?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Lever, og vel så det! Har bare ikke så mye tid til å være aktiv, må derfor prioritere aktiviteten her inne. En del gode logger som må leses, som gir god inspirasjon og motivasjon(y). Kommer ikke på tørre møkka til å forlate denne plattformen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
2 minutter siden, FrkHoel skrev:

Facebook tar over verden :bag:

Facebook? NNNNnnnnnneeeeeeeiiiii:banghead: Men internett tror jeg har kommet for å bli:oldman: Må for øvrig tilføre at her inne er det såpass lett og ledig, med dog så seriøst at det oppleves som matnyttig å følge med.

Facebook? Phfh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Stilken skrev:

Facebook? NNNNnnnnnneeeeeeeiiiii:banghead: Men internett tror jeg har kommet for å bli:oldman: Må for øvrig tilføre at her inne er det såpass lett og ledig, med dog så seriøst at det oppleves som matnyttig å følge med.

Facebook? Phfh!

Ja forumet er fortsatt en bra plass selv om nivået av skitsnakk har gått ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
2 minutter siden, FrkHoel skrev:

Ja forumet er fortsatt en bra plass selv om nivået av skitsnakk har gått ned. :)

Ja, vi som er født lengst nord, vet å verdsette god skitprat. Man skal for øvrig aldri undervurdere den symbolske betydningen av god skitprat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. Som kombinert treningsinteressert og nerd, har eg vore innom følgjande norske forum iløpet av karrieren:

Treningsforum.no: Var ganske aktivt i perioden 2005-2010, men tapte litt i konkurransen mot fitnessbloggen. Har inntrykk av at det var meir fitness og broscience både på sida og forumet. Relativt useriøs tone. Er framleis litt aktivitet der.

Fitnessprat.no: Litt same profil som treningsforum, men såvidt eg veit kun forum. Det er no nedlagt.

Myrevolution.no: Lite nisjeforum med Børge Fagerli som admin. Ganske serioust samanlikna med dei to føregåande. Aktiviteten gjekk ein del ned etter at Fagerli trakk seg ut, og døydde meir eller mindre ut etter at Asle Bøe slutta også.

Syklingensverden.com: Det største sykkelforumet i Norge fram til sånn ca 2006. Etter nedetid i samband med oppgradering døydde det heilt ut. terrengsykkel.no overtok dei fleste brukarane.

Terrengsykkel.no: Norges største sykkelforum, og eg har inntrykk av at det framleis veks sjølv om sykkelhypen er over. Veldig god kvalitet på innhald og du får svar på alt frå bruktbilkjøp til norsk gramatikk i underforumet «Sludder og pølsevev.» 

Kondis.no: Løpeforum med innslag av orientering og langrenn i regi av organisasjonen Kondis. Aktiviteten gjekk kraftig ned i samband med nedetid og oppgradering i 2009.

Skiftesonen.no: Triatlonforum. Aktiviteten har aldri vore spesielt høg, kanskje ikkje så rart i ein såpass nisjeidrett. Blir interessant å sjå kva som skjer no når triatlonboomen kjem.

Padling.no: Forum i regi av padleforbundet. Faktisk litt aktivitet der ein periode rundt 2005, men det vart overtatt av bots og er no nedlagt.

 

Slik eg ser det er det fleire årsaker til at eit forum døyr ut. Det viktigaste er sjølvsagt at ein har ein kritisk brukarmasse. Dersom det er liten aktivitet blir det mindre attraktivt å bruke forumet. Også viktig å unngå lengre periodar med nedetid, så oppgraderingar er noko ein bør vere forsiktig med. God datasikkerheit med tanke på hackerangrep, men dette heng nok saman med at admin er aktiv og engasjert, som også er viktig.

Fitnessbloggen fekk seg vel mogelegvis ein knekk i samband med operasjon Gilde. I seg sjølv er fitness ein ganske sær «idrett», men trening, helse og attraktivitet er noko som alle er interessert i. Likevel har dette i mykje større grad ein fasit no enn tidlegare. Før var informasjon om dette kun tilgjengelig gjennom broscience, så då det kom ein kanal med mogelegheit for formidling av real science var det ein marknad for det. No er derimot real science tilgjengelig for alle som er interessert i det, og dermed er funksjonen til eit treningsforum meir utveksling av erfaringar og ein måte å sosialisere rundt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
12 timer siden, SamGold skrev:

Jeg kan vurdere å begynne å poste sykt mye her inne om folk synes det er døvt om dagen. Har kyssesyken, så har litt ekstra fritid. Alt fra skrytehistorier om damer til tv-serier til treningsrelaterte spørsmål. :) 

Kyssesyke? Outch!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, ErikNM skrev:

Sank aktivitetsnivået kanskje rundt samme tid som den nye versjonen av forumet ble lansert? Må si jeg synes forumet er veldig 'clunky' nå, sammenlignet med hvordan det fremstod før (mer minimalistisk).

Det er svært mulig. Jeg er svært lite happy med endringene selv, men jeg hadde dessverre ingenting jeg skulle sagt.

Så måtte bare finne meg i å gjøre det beste utav det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet etter oppgradering er da straight nok? Det tekniske/designmessige er nokså likt. Jeg vil påstå at det er innholdet som er viktigset, og den skapes jo av medlemmene selv.

 

Det er vel som med alle forum. Etter noen år så blir det meste ferdig snakka, og det blir off-topic og sjitprat. Så går livet videre,  folk hopper av, mens andre kommer til. Straks noen ivrige brukere forsvinner eller redusererer aktiviteten betraktelig så tar flere følge som en selvforsterkende trend. Et forum kan ikke overleve kun med sjitprat heller, selv om jeg personlig er veldig pro-sjitprat. Sjiprat.no neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...