Gå til innhold

Mulig å øke knebøy med 90 kg


Jasander

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er en 15 år gammel gutt som akkurat har begynt med styrkeløft. Jeg er 176cm høy og veier ca 60 kgHar trent litt crossfit før og har en skulderskade derfra og kan derfor ikke trene noen øvelser over skuldra. Jeg har akkurat begynt å trene 5X5 i knebøy og brukte sist økt 85 kg. 1RM ligger på rundt 100 kg. Jeg skal på min første konkurranse i Februar til neste år og lurer på om det er et realistisk mål at jeg tar 190 kg i knebøy på den konkurransen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysisk mulig? mest sannsynlig, godt mål og sikte på? nei.

Bare ligg i kcalorioverskudd, sov minimum 8 timer hver natt og gjør settene og repetisjonenene dine og la brikkene falle der de faller.

Om du skal sette deg mål er det alltid mye bedre og sette godt oppnåelige mål (150kg for eks) Alltid bedre og knuse ett oppnåelig mål enn å akkurat ikke klare ett "veldig optimistisk" mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Beklager å måtte knuse håpet ditt men jeg tror du undervurderer hvor stort hopp det er fra 100-190kg, ihvertfall når du er så ung og tynn. Jeg bøyde 200kg @15 selv MEN da hadde jeg allerede trent i 3 år og hadde en kroppsvekt vesentlig høyere en 60kg :)

Drit i de tallene enda, tren og nyt styrkeøkningen, vektene kommer, 190 er bare et lite hopp på vegen. Hvorfor vente helt til februar med et stevne forresten? Uten at jeg vet hvor i landet du holder til har de fleste klubbene månedlige stevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...