Gå til innhold

Få ny motivasjon!


Benny809

Anbefalte innlegg

Hei,    (Vet ikke om dette er rett forum)

Har vært skadet i tre måneder nå. Så har så og si heller ikke trent på tre måneder.

Jeg spilte fotball og i tillegg  trente jeg styrke. Fotball ( 2 ganger i uken) Styrke (3-4 ganger i uken). Hadde program på styrketreningen.

Så ble jeg skadet i slutten av november i 2015, hadde en god kostholdsplan der jeg lå mellom 3-3500 kcal hver dag spiste sunt og veldig sjelden godteri, drikker forøvrig ikke brus heller. Så når skaden kom ble jeg lat, kunne ikke være mye i aktivitet. jeg gikk en del turer før også, men det ble litt vanskelig så det ble en del innesitting. Så har gått opp en 5 kilo på disse tre månedene. Jeg har spist usunt også, masse godter og tull og vas. Så nå tre måneder senere har jeg rævva kondis (hadde jeg forsåvidt fra før av også).

Jeg begynte å trene igjen for to uker siden, litt fotball. Var på tre treninger, før jeg fikk influensa. Så motivasjonen gikk egentlig i bånn. Nå er sykdommen over og jeg har tenkt å begynne treningen for alvor igjen iløpet av neste uke. 

Prøvde å slutte å spise drit og vas når jeg begynte å trene igjen for to uker siden, og har sagt det hver dag siden, men jeg klarer ikke å slutte. Så jeg trenger motivasjon til å følge målet mitt så jeg ikke går opp og klarer å få litt kondisjon i kroppen igjen, samtidig som jeg skal bygge opp litt muskler. Skal til California i ett år fra og med høsten så kan ikke se ut som et dass!

Har dere noen tips og motivasjon å komme med? Litt tips ved kosthold og hvor mye trening jeg burde mens jeg starter på nytt igjen. Hvor lang bruker man som regel på å få seg i form igjen? 

Dere kan bare skrive ned masse ting som er relatert til dette hvis dere vil det også! Det her er veldig viktig for meg, men det var et veldig kjedelig tilbakeslag.

Takker for svar :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første steg - begyn på med treningen igjen. Finn deg et program du syns virker gøy å gjennomføre og sett deg små delmål som f.eks x antall pullups, x kg i div. øvelser innen en gitt tid osv.

Steg 2 - få litt mer kontroll på kostholdet. Trenger ikke gå full retard og skal spise sykt sunt 100% av tiden, men ha som mål å spise fornufitg ca. 80% av tiden.

Tar vel ca 2 mnd før formen er tilbake etter langt opphold, men man føler seg definitivt bedre uke for uke.

Viktigste er at du kommer i gang igjen, så blir alt lettere etterhvert. Det tyngste er å komme seg forbi dørstokkmila, så er bare å ta seg selv i nakken og dra på trening. Du kommer til å føle deg mye bedre etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen I dette med å ikke klare å holde seg unna godis etc, er alltid kjempeflink dagen lang og spiser sunn og god mat, men når kvelden kommer blir jeg skikkelig sugen på snacks og godis.
Men den siste uken har jeg prøvd meg på periodisk faste, der jeg kun spiser 9-10 timer av dagen, sånn at jeg har siste måltid klokken 7-8 på kvelden, og av en eller annen grunn har det funket kjempebra! Kanskje det er fordi jeg vet at når jeg har spist det måltidet er jeg ferdig for dagen, eller fordi jeg vet at jeg hvis jeg spiser mer etter det så ødelegger jeg muligheten for kroppen å faste de neste 14-15 timene, eller kanskje fordi jeg føler at jeg spiser veldig mye når jeg pakker hele dagsbehovet inn I en kortere periode.

Men uansett hva det er som er årsaken, så funker det så langt for meg. Kanskje det funker for deg og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...