Gå til innhold

Pre workout


stinepetrine84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
Den 10.2.2016 at 12.13, FrkHoel skrev:

Det du får tak i av pwo i norge er det som er lovlig å bruke. Andre pwo-produkter du får tak i i utlandet inneholder ofte ulovlige substanser som du kan risikere å få en saftig bot for å importere. Er du heldig blir produktet kun sendt tilbake eller destruert.

Dette er feil, det er ingen automatikk i at PWO (Og andre kosttilskudd) du får handlet legitimt i utlandet er ulovlige i Norge og inneholder ulovlige substanser. Faktisk er sjansen for at noe du får kjøpt lovlig i EU (Og faktisk også i USA i disse tider) som inneholder substanser som er ulovlige i Norge minimal.

Det eneste som du får kjøpt eksempelvis i Sverige eller England som er "Ulovlig" i Norge er produkter inneholdende for høye verdier vitaminer/stimulanter pr. 100g osv. Da er det ikke stoffene som er ulovlige i seg selv, men verdiene av de. I disse tilfellene har man lov til å ta med dette til Norge til eget bruk (Men det er blitt strengere å bestille det pr. post)

1.3 dimethylamylamine (Også kalt DMAA) er blitt tatt av markedet ikke bare i hele EU, men også i USA, og de gamle PWO`ene som inneholdt dette hverken produseres eller selges lenger. Dersom du skulle komme over en boks med originale "Jack3d" eller "Craze" på nettet (Høyst lite sannsynlig, og høyst sannsynlig fake) og dette ble stanset i tollen, så ville den blitt returnert, og dine penger tapt. Dette stoffet ble aldri formelt forbudt på lik linje med narkotika og AAS, men heller bannlyst og tatt ut av produksjon. For min del finnes det mange PWO uten DMAA som for meg har fungert langt bedre enn disse "Old School" pwoene gjorde.

Hvis du reiser til Sverige eller England og finner Preworkout-produkter som ikke selges i Norge, så kan du fullt lovlig kjøpe dette til eget bruk og ta det med over grensa. Så lenge det er lovlig for salg i EU. Det kom restriksjoner på dette høsten 2015 men de restriksjonene gjelder altså nettkjøp / og kosttilskudd som sendes pr post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 11.10, stinepetrine84 skrev:

Hei. Lurer på om noen kan anbefale en bra pre workout? Og eventuelt hvor jeg kan bestille det?har inn trykk av at de jeg får kjøpt her i Norge ikke er så bra som i USA f.eks. .

Jeg kan personlig anbefale "C4 Extreme" - "Mr Hyde" og "Stimul8"

De to førstnevnte får du kjøpt i Norge, men disse er gjort dobbelt så svake som originalversonene. Hvilket vil si at 1 "Amerikansk" scoop = 2-3 "Norske" scoops. Man må altså ta flere scoops av produktet man får kjøpt i Norge for å få den like sterk som den opprinnelige.

Enden på visa blir da at det ikke er noe som helst som er ulovlig eller farlig i utenlandske PWO`s, ettersom innholdet er nøyaktig det samme i Norge, bare "Utvannet" slik at man må ta mer av det for å få samme effekt. Med andre ord betaler man MYE mer for den samme PWO`en i Norge kontra i utlandet / EU / USA. (Det er mulig du får kjøpt originalene av disse i EU, selv har jeg vært i USA og hamstret litt)

Jeg så du hadde en (Stengt) tråd om PWO med DMAA. Jeg prøvde gamle "Jack3d", "Craze" osv. den tiden dette ble solgt lovlig i Norge/Sverige, og kan ikke si at dette fungerte nevneverdig på meg, faktisk kunne jeg gått og lagt meg til å sove etter to scoops "Jack3d" - Det var også et inntrykk jeg hadde blant andre jeg trente med: Ingenting var så hypet opp som 1,3 dimethylamylamine/DMAA og effekten av dette. Men det var nok også individuelt, men min påstand er at det finnes PWO`s på markedet idag som fungerer like godt og bedre (For min del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som sa at ALT du får kjøp i utlandet er ulovlig her, var i hvert fall ikke min hensikt å gi det inntrykket. Mye man kan kjøpe, men man kan risikere å få i seg div. ymse som blant annet en nylig publisert studie av flere av de kjente pre-wo-produktene viste. Der fant de mye man ikke burde finne. Flere stoffer som blir lagt til under andre navn på innholdslista og, som viser seg å være noe helt annet, ifølge ADN.

Igjen ingen som sier at dette vil skje, men risikoen er der. Og når noe innhold som er lovlig å bruke men som har for høyt innhold, så er det "ulovlig" dosering og dermed risikerer man returnering og tap av penger. Har man gutset litt på og bestilt noe som er tvilsomt så kan man risikere bot.

Man bør i hvert fall sjekke innholdet godt på produktet man vurderer å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, FrkHoel skrev:

Ingen som sa at ALT du får kjøp i utlandet er ulovlig her, var i hvert fall ikke min hensikt å gi det inntrykket. Mye man kan kjøpe, men man kan risikere å få i seg div. ymse som blant annet en nylig publisert studie av flere av de kjente pre-wo-produktene viste. Der fant de mye man ikke burde finne. Flere stoffer som blir lagt til under andre navn på innholdslista og, som viser seg å være noe helt annet, ifølge ADN.

Igjen ingen som sier at dette vil skje, men risikoen er der. Og når noe innhold som er lovlig å bruke men som har for høyt innhold, så er det "ulovlig" dosering og dermed risikerer man returnering og tap av penger. Har man gutset litt på og bestilt noe som er tvilsomt så kan man risikere bot.

Man bør i hvert fall sjekke innholdet godt på produktet man vurderer å kjøpe.

Absolutt alt som distribueres legalt i hele EU vil ikke inneholde substanser som er ulovlige i Norge, ettersom Norge har rettet seg etter EU`s regelverk på dette området.

Det er imidlertid slik at Norge er strengere enn EU når det kommer til mengde, altså verdien (Pr. 100g) av de aktuelle substansene, eksempelvis vitaminer, stimulanter osv.

Dette medfører at man etter innskjerpingen av regelverket (Det norske) sist høst 2015, så har man lov til å handle alt av legitime kosttilskudd som selges i EU-land når man er på reise i disse, og medbringe disse til Norge selv, så lenge det er snakk om såpass lave mengder at det ikke er grunn til å mistanke at man har tenkt å selge og distribuere i Norge, mao. er det tillatt å innføre til eget bruk.

Bestiller man de samme kosttilskuddene på internett pr post, så vil de nå høyst sannsynlig bli beslaglagt og returnert. Forstå det den som kan.

De samme produktene selges i Norge, men er produsert for det norske markedet med lavere innhold og verdier. En boks "C4 Extreme" kjøpt hos gymgrossisten inneholder nøyaktig det samme som en boks man kjøper i England eller USA, bare at den er langt svakere, og man må ta 2-3-4 scoops for å oppnå samme effekt som man oppnår av 1 scoop av originalproduktet (Slik det selges i USA / EU)

Det er absolutt ingenting av kosttilskudd som selges legitimt i EU som du vil bli bøtelagt for å bestille på internett. Ingenting. Hvis du blir bøtelagt for å bestille noe, så har du ikke bestilt kosttilskudd som er lovlige i EU, og ei heller i USA ettersom dette har blitt skjerpet til et tilnærmet likt nivå som man har i Europa også i statene.

1,3 dimethylamynamine / DMAA ble tatt av markedet i USA for flere år siden, slik det ble i Europa (Etter heller vag forskning og konkludering, men det er en annen historie) - Dog ble dette aldri formelt forbudt, det ble kun fjernet og ikke produsert igjen.

Selv ikke om man prøver hardt å finne en boks original "Jack3d" eller "Craze" så vil man ikke klare det, hvis man klarer det så er det 99,9% sikkert et fake produkt, og det eneste som vil skje rent juridisk dersom man forsøker å kjøpe dette av privatpersoner er at produktet vil bli returnert, og man vil tape sine penger, men som sagt vil man ikke klare å få tak i dette lenger, ikke i EU, ikke i USA, og ikke andre steder.

Jeg har vært flere ganger i USA de senere år og sett på hva som selges av kosttilskudd, det er absolutt ingen stoffer som er strengt forbudt for slik distribusjon som er tillatt å distribuere der, den eneste forskjellen ligger i mengdene.

Mange ser ut til å tro at vi her på berget er så mye mer fornuftige og har kommet så mye lengre i forskningen på kosttilskudd kontra utlandet. Da er det merkelig at vi tillater nøyaktig de samme stoffene som det store utland gjør (Bare i mindre mengder, slik at man ved å innta dobbel dose oppnår nøyaktig samme effekt, men hey: Money talks)

Og det er omtrent alt det dreier seg om: Cash. Fitnessbransjen ler (Som vanlig) hele veien til banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Denne PWO'en har funket veldig bra for meg
http://www.kost1.no/execute-pwo-360-gram

Jeg syntes den funket fett! Smaken var forsåvidt ganske god også (dersom det er en faktor), da den nesten smaker red bull. 
Kjente prikking i ansiktet og kviknet til kort tid etter inntak, i tillegg til at svetteproduksjonen øker (noe jeg anså som et godt tegn i allefall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle pwo er ca 90% likt. Samme ingredienser som går igjen. 

 

men ikke bli overraska over ting som "fungerer" er ulovlig. Efedrin, dmaa og koffein var noe man fikk kjøpt i sverige tidligere. Helt klart den beste pwoen jeg har mikset sammen men er ulovlig og vanskelig å få tak i så da bare ga jeg opp. 

En annen ting er at man blir lett avhengig av pwoen. Man har null lyst til å dra på trening den perioden man går tom.

Derfor anbefaler jeg å kjøpe det billigeste og gjerne noe på tilbud, da alt er like ubrukelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Superspurv skrev:

alle pwo er ca 90% likt. Samme ingredienser som går igjen. 

 

men ikke bli overraska over ting som "fungerer" er ulovlig. Efedrin, dmaa og koffein var noe man fikk kjøpt i sverige tidligere. Helt klart den beste pwoen jeg har mikset sammen men er ulovlig og vanskelig å få tak i så da bare ga jeg opp. 

En annen ting er at man blir lett avhengig av pwoen. Man har null lyst til å dra på trening den perioden man går tom.

Derfor anbefaler jeg å kjøpe det billigeste og gjerne noe på tilbud, da alt er like ubrukelig. 

 

Efedrin er ulovlig.

DMAA og koffein er ikke ulovlig. 

Det er stor forskjell mellom WADA sin dopingliste og norsk straffelov. Hvis du besitter/bruker efedrin kan du bøtelegges for dette og få det på rullebladet.

Hvis du derimot besitter/bruker en pwo inneholdende dmaa så gjør du overhodet ingenting ulovlig strafferettslig sett. Får man fatt i dette (Det er i salg for full guffe igjen i USA) har man lov til å ha og ta så mye man bare vil i Norge. 

PWO solgt i norge inneholder lavere doseringer av ALT sammenlignet med hva det gjør i EU, årsaken til dette er selvsagt cash cash cash. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
På 19.4.2017 den 11.31, metromeno skrev:

Jeg har vært i bransjen og derfor prøvd det meste. Av det som er tilgjengelig idag vil jeg ikke anbefale noe annet enn mr.hyde. Savner jack3d.

Synes både mesomorph og dust extreme er klasser over gamle Jack3d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...