Gå til innhold

Kjennes ut som låret revner under utfall


hanibanani

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å trene styrke ganske nylig, og synes det er veldig gøy. Hovedmålet mitt er å stramme opp kroppen, spesielt rumpe og lår, og i den forbindelse har jeg gjort en del bulgarsk utfall, en øvelse jeg egentlig liker veldig godt pga. jeg føler den tar så godt på rumpa. De siste øktene har det gjort veeldig vondt i den bakerste foten under bulgarsk utfall. Jeg får en brennende følelse og det kjennes ut som forsiden av låret er på vei til å revne. 

Jeg greier ikke å ha den fremste foten så veldig langt foran den andre pga. smertene (greide det før, bare ikke de siste 3-4 treningsøktene), men om jeg har den fremste foten litt nærmere den andre greier jeg å gjennomføre, selv om det er litt vondt. Når jeg må ha føttene så nærme hverandre for å greie å gjennomføre, føler jeg ikke at det tar like mye rumpa, og det er jo det som er mye av greia med at jeg tar bulgarsk utfall i utgangspunktet.

Bruker forresten god tid på oppvarming, så skal ikke være noe med det. Det er kun under bulgarsk utfall og vanlig utfall jeg kjenner disse smertene.

Så spørsmålet mitt er egentlig: kan det være noe som er skadet? Eller vil det bli bedre om jeg bare driter i smertene og gjennomfører uansett? Evt. tips og hjelp mottas med stoor takk! 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Høres for meg litt klønete ut å fortsette med utfall til tross for 'revnende' følelse. Kan være lurt å roe litt ned i en periode, heller kjøre bilaterale øvelser. 

Jeg synes ikke du beskriver problemet helt oversiktlig her, men slik jeg forstår det, 'revner' låret som står i strekk, altså det bakerste. Det kan være rectus femoris som enten er svak eller stram, sannsynligvis begge. Prøv derfor opptrening samt stretching, dersom jeg har oppfattet problemet ditt riktig.

Prøv å styrke samt strekke rectus femoris.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...