Gå til innhold

Havregrøt i mikron


Joakimz

Anbefalte innlegg

Hoi. 

 

Hvor mye væske har dere iforhold til havregryn? Tenker og ha 150-200g. Og hvor lenge står den i mikron? Og hvor lenge lar dere den stå etter den har vært i mikron. Og blader dere inn proteinpulver etter den er kokt? Om noen kan oppsummere skritt for skritt her så er det flotters 👍 Ps: og andre alternativer en kanel og sukrin.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så nøye på smaken, men jeg har spist havregrøt hver dag til lunsj på jobben i 1 år nå.

Jeg har bare i like mye melk som du ville hatt i om du ikke kokte det i mikroen. 3min i mikroen er alt som skal til. Ikke noe mer hokus pokus. Må bare peise på med kanel og sukrin, bær, eple, banan, syltetøy o.l. om du liker det. Jeg kjører plain, jeg er enkel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha i nok væske til at det akkurat dekker havregryna, så på full pupp i mikroen i 1 minutt, så rører jeg før den går inn i mikroen i 1-2 minutter igjen (det forhindrer at den "blåser seg opp / eser" så mye, samt at du får kokt havregryna jevnere...) - lar det så stå 2-3 min før jeg spiser... men det varierer veldig... :p

Jeg synes dog det er bedre å ha i for lite væske enn for mye, det er null problem å putte i litt melk/vann etter det har vært i mikroen om det skulle være for tørt... værre andre veien...

Evnt. proteinpulver rører jeg som oftest inn etter, men det har lite å bety sålenge du fordelt det greit ut...

Ta en titt på MyOatmeal.com om du er keen på masse digg havregrøt som er ferdig blandet... uendelig med smaker og kombinasjoner... dog litt dyrt... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre havregrøten mer spennende og variert pleier jeg å variere med å ha i blåbær, bringebær, epler, banan, rosiner, kanel, kardemomme, kesam mager, vaniljeessen- utallige kombinasjoner en kan lage for å gjøre grøten mer spennende! :D Fast ingrediens i min havregrøt er også cottage cheese og eggehvite. Først koker jeg et par min i mikroen, tar ut og rører inn 1-2 eggehviter og setter inn igjen i mikroen i ca 1 min. Etter den er tatt ut blander jeg inn cottage cheese og noe av det andre jeg nevnte over! Blir mer mettende og proteinrikt av å blande inn eggehvite og cottage cheese! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok melk i til at den blir løs og ikke helt limete (100g gryn). Så rundt 200-400ml. Har den i mikroen i 2 minutter før jeg hiver alt i blenderen. I tillegg har jeg oppi 2 bananer, 1 egg, 1 eggehvite, 1 spiseskje udo's, blåbær, kanel, kesam og en scoop proteinpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 3 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...