Gå til innhold

Usunne arbeidstakere minst lønnsomme...?


Bluecharm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det er et ganske delt spørsmål med enda flere svar.
Ja, fysisk bevegelse og sunt kosthold forebygger sykdom og skader. Dette kan i bedrifter med fysiske arbeidsoppgaver være utslagsgivende, spesielt med tanke på ryggplager o.l
Men på en annen side tror jeg at det avhenger av hver enkelt person, deres arbeidsmoral og interesse for å produsere. Jeg kan bruke meg selv som eksempel:
Jeg var lærling på mellom 125 og 130 kg et sted. Mye cola, mye nammis, mye mat. Men uansett var jeg kanskje borte fra jobb 2 dager ila hele min tid i den bedriften(2.5 år) og dette kom på bakgrunn av forkjølelse. Som lærling var jeg likevel en av de mest effektive i hele bedriften og har attest på å ha "stor kapasitet" når det kommer til produksjon.

Jeg klarer ikke se link til selve undersøkelsen, så jeg kan ikke kommentere på hvordan de har samlet inn informasjonen som forfatter av artikkelen har brukt som kilde. For meg virker det som det bunner i mye synsing.
Hvordan måler man effektivitet på en arbeidsplass? Antall ordre utført? Hvordan rangere hvor krevende en ordre er?

Helt klart har bevegelse påvirkning på energien din, men jeg tror ikke denne artikkelen er så nyansert som forfatter ønsker den skal fremstå. Men å legge til rette for at de ansatte velger bedre alternativer i hverdagen, er jeg helt for. Dropp kaker 2 ganger i uka og spander fruktkurv på de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...