Gå til innhold

Hvordan er det "perfekte" treningssenteret for deg?


soggy

Anbefalte innlegg

Hei!
Tenkte jeg skulle lage en tråd for å sjekke hvilke ting folk syntes er mest viktig på et treningssenter. Hvilke apparater, hvordan det ser ut, musikk, miljø, behandlingsrom f.eks osv osv..
Gjerne lag en liten liste ^_^

Skriv gjerne også hva DU er ute etter å oppnå inne på senteret, hvilken treningsform f.eks; Fitness, Styrketrening, bodybuilding osv..

Har tenkt å lage en plan for å åpne et senter, så satser på litt realistiske svar (y)

Endret av soggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avskilte avdelinger.

Frivektsavdeling på en egen plass, samme med apparater og kondisjon.

Ikke alt under samme område. 

En del stativer til stenger

Olympiske skiver.

Hantler opp til minimum 50kg

En del møller (vet det er dyrt) Men det får man igjen for!

lyddempet gulv. 

passe lav takhøyde. høyere jo mer bråk blir det.

TRX avdeling eller lignende.

Tøyerom/område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt spørsmål! Mitt idealgym ville vært noe slikt som de fleste crossfitboxer er.

 

åpent døgnet rundt, også helligdager

mulighet til å spille høy musikk (noe med litt futt som en ikke har hørt 1000 ganger før)

gulv en kan slippe vekter ned på og med nok friksjon til at det går an å stå på hendene/leke seg litt og slikt mellom sett (god plass)

høyt under taket (mulighet for tauklatring, slynger og ringer)

magnesium

personlig liker jeg det litt mørkt i rommet og med ikke mer enn ett speil

En liten sofakrok med bord, mulighet til å spise før/etter trening, være sosial eller noe sånt...

ingen dresscode

en tavle med gymrekorder

egne workshops, konkurranser eller lignende for medlemmer, for å bli kjent med hverandre og skape et motiverende miljø

(miljøet er kanskje litt vanskelig å styre, men med et godt miljø vil du få igjen for det i form av at folk rydder opp etter seg, er med på eventuelle dugnader og lignende, som igjen vil gi dem en følelse av å føle seg hjemme på gymmet. Vinn-vinn.

 

Utstyr: flere ordentlige benk og bøystativ med sikringer, GHD (ordentlig, ikke sånn tull som ruller), strikk i alle farger, nok vektskiver (eleiko), ordentlige stenger, ab-roll, pullup-stang, dipsstativ, hantler, kettlebells, en boks, noen matter, foamroller (kunne lagt til prowler, stokk, apollonsstang og farmers her, en mulig det blir litt spesielt. Resten ser jeg på som nesten et must)

 

Vil i hvertfall anbefale deg å ihvertfall sørge for gode åpningstider. For oss i turnusstillinger (og vi er mange) har det veldig mye å si! Nøkkelkortordning for eksempel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apparatene må være plate-loaded. Panatta sine eldre modeller er fine. Ellers er elitefts førsteklasses, men det kan bli dyr frakt.

Benk- og bøystativer etter konkurransespesifikasjoner. Dialog-gym.ru eller elitefts-type.

Monolift. Belt squat - stativ. 

Dekk, atlassteiner, kjetting, strikk, bokser, prowler og planker.

Tips: Sjekk Christer Fløysand sitt treningssenter utenfor Bergen på facebook. Han gikk gjennom akkurat samme greie som deg og endte opp med det som trolig er landets best utstyrte senter. De beste benkene og bøystativene (dialog-gym) fikk han (og får du) kjøpt via Einar Gilberg / Nidarø SK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for lyst i rommet - heller litt "dunkel" belysning.

ikke speil overalt, men liker å ha speil ved løfteplattformer/racks.

jeg liker bedre få, store rom enn mange små. Synes det er pes å måtte kaste bort tid på å vandre ti mil mellom ulike apparat/områder.

løftematter/sånn tykt belegg på bakken der en kan droppe vektene uten å lage rabalder.

mange stenger og "store, men lette vekter" - om du skjønner? 

Ikke masser av kondisjonsapparat. Dersom det er en del møller osv - ikke plasser de slik at de som står på dem er vendt mot styrkeavdelingen. Vært på noen senter der de er vendt mot styrkeavdelingen og en føler alle de som løper står rett mot deg og glor. 

Mange små vekter også. Føler det ofte er mangel på fin-inndeling på vekter. Feks når jeg som jente vil øke i typ nedtrekk og så er det fem kilo mellom hver vekt som blir for mye for meg. Eller når jeg kun tar 25kg i benk og de laveste vektskivene er på 2.5kg. Vanskelig å øke med 5 kg. Så altså - stort utvalg av vekter.

gode garderobe- og dusjfasciliteter. Det er faktisk et veldig viktig trivselsgrunnlag for meg.! Det skal være rent, pent, oversiktelig og "delikat" i garderoben. Gjerne såpedispensere i dusjen. Koster lite for senteret - gir større merverdi for kunden enn en skulle tro. Det er de små tingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ikke for lyst i rommet - heller litt "dunkel" belysning.

+1 Varm hvit, behagelig lys, ikke 4-5000 kelvin, mer 2,7-3000 i grunnbelysningen.
Suppleres med punkt belysing over bilder/etc for å skape skygger.

- Nøkkelkort ordning
- Frisk luft, men ikke trekk.
- Lavere volum, heller bedre/rundere lydkvalitet.
- Stikkontakter med USB uttak for lading av mobil.
- Låsbare skap med nøkkel inkludert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...