Gå til innhold

" Derfor anbefaler jeg ikke banan"


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Personlig synes jeg det er en uting å kvalifisere matvarer inn i "ja" og "nei" matvarer. Bananen er billig, enkel å ta med, har et fair innhold av næringstoffer og smaker fortreffelig. Bananer er også en kilde til fytokjemikalier, som er antioksidanter på folkemunne. Insulin har grunnet feiltolkning av dens fysiologiske oppgaver og effekter, fått et ufortjent dårlig rykte. Insulin fungerer også som et metthetshormon, og er nødvendig for normal homeostase. At den stimulerer til fettlagring er ikke det samme med at en går ugunstig opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"3: Spis mindre karbohydrater, reduser karbohydratene til under 100gram per dag."

Utdrag fra hennes kostholdstips ("smart kosthold"), http://www.hellebornstein.no/smart-kosthold/

Hun følger og foreslår en diett som består av mindre karbohydrater enn "normal kost". Som jeg ser det, inneholder banan for mye karbohydrater til å passe inn i hennes kosthold. Artikkelen blir derfor irrelevant for de som ikke følger en diett som har en grense på karboinntaket.

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nepe. Hun klarer heldigvis å skrive "husk at det er individuelle variasjoner" på en annen kostholdsartikkel, så hvorfor hun er så bortreist at hun har glemt det her er jo et godt spørsmål.

Kanskje hun er litt sliten, fordi hun ikke har spist nok banan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg blir krakilsk, slenger fruen en banan bort til meg. Da blir jeg sysselsatt, og når jeg har klart å skrelle, så får jeg noe godt å spise.....

M.a.o. bananen blir ikke kuttet i vårt hus :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...