Gå til innhold

Er treningssentrene vansklige?


Dagis

Anbefalte innlegg

vurderer og ta pr utdanning.

Men er sentrene vansklige når det kommer til personlige trenere utenifra?

Tenker og finne klienter, og bli med dem på senteret de ønsker og trene. Eller ambefale dem et senter osv.

Foreksempel hviS de trener på elixia/sats. Kommer senteret til og gjøre en stor greie ut av det?

Er ikke interessert i og jobbe i et firma som tar halve lønna mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvordan er lovverket på dette?

Så lenge man har medlemskap.

Kanskje best og ta en prat med en advokat om dette men.

Betaler gjerne medlemsavgift til senteret. Men ikke noe mer en det ;)

Stjeler med glede kunder ifra en av de store sentrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer og ta pr utdanning.

Men er sentrene vansklige når det kommer til personlige trenere utenifra?

Tenker og finne klienter, og bli med dem på senteret de ønsker og trene. Eller ambefale dem et senter osv.

Foreksempel hviS de trener på elixia/sats. Kommer senteret til og gjøre en stor greie ut av det?

Er ikke interessert i og jobbe i et firma som tar halve lønna mi...

Med mindre du har nok kapital til å leie (for å ikke snakke om å kjøpe) lokaler, kjøpe inn utstyr, sette alt opp osv osv, så er du pent nødt til å betale for å leie plass på et treningssenter som har gjort det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvordan er lovverket på dette?

Så lenge man har medlemskap.

Kanskje best og ta en prat med en advokat om dette men.

Betaler gjerne medlemsavgift til senteret. Men ikke noe mer en det ;)

Stjeler med glede kunder ifra en av de store sentrene

Advokaten vil fortelle deg det samme som det folk i tråden her forteller deg helt gratis. På samme måte som du ikke kan sette opp en stand på Rema 1000 for å selge dine hjemmebakte boller midt i butikken, har treningssentrene all mulig rett til å nekte deg å ta med deg PT-kunder på deres senter. På deres eiendom i deres bedrift er de frie til å bestemme selv hvem som får lov å gjøre ting, og har på ingen måte noe krav om tredjeparts adgang. Men hvis du vil betale 1000 kroner for å få samme beskjed, så er det ingen som skal nekte deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det verken urimelig, eller annerledes enn arbeidslivet ellers at PTer som jobber som selvstendige innenfor et senter er nødt til å betale en viss leie til senteret. Privatpraktiserende leger, tannleger, fysioterapeuter osv betaler også en prosentandel av sin egen omsetning for å leie en stol/benk/kontor på et senter. Det gjør de for å ikke skulle måtte legge ut for alt utstyret de trenger selv, for å nevne en av grunnene.

Hvis du ikke ønsker å dele omsetningen din med noen kan du jo bare finne deg et sted å kjøpe eller leie, kjøpe det treningsutstyret du mener at du trenger, betale for det, og fakturere av hjertens lyst. Man blir ikke styrtrik av å jobbe som PT uansett hva man gjør, og hvor mange som kommer ut av det PT-kurset i pluss når man har regnet inn studieutgift, tiden man bruker på å opparbeide seg kundemasse og den inntjeningen man har i forhold til hva man kunne tjent i stedet for i en jobb uten krav om kvalifikasjoner skulle jeg gjerne likt å se tall på. Men veldig mange synes det er gøy da, i hvert fall i et års tid. Noen ytterst få blir værende for mer enn en kortere periode, og det virker som de koser seg også, og de tjener jo greit om de i tillegg til PT-ingen går over til å kurse andre i hvordan bli PT selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Folk burde lese hva jeg skriver før dere svarer..

 

 

sier "Finne klienter, og bli med dem på senteret der de trener"

 

ikke at jeg skal gå rundt på senteret og finne kunder.. Hahaah

 

 

hbis jeg betaler en engangsavgift på 100kr til elixia.. Så er jo det "leie" av apperatene osv..

 

ikke at jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et senter skulle si seg med på en slik avtale,og det er et temmelig stort om, så kan du vært trygg på at de kommer til å ta seg temmelig mye mer betalt enn kun en engangsavgift på 100 kr. De fleste store sentre har jo eget PT-tilbud,som de selvfølgelig ønsker skal brukes av de kundene de allerede har, særlig fremfor at de skal gå til en ukjent faktor utenfor deres kontroll, spesiellt inne på deres eget senter og med deres eget utstyr.
Sist jeg var medlem på sats/elixia betalte jeg jo 200 kr bare i registreringsavgift ved nytegnelse av medlesskap,så lave summer er det nok bare å glemme med en gang.

Å kjøpe seg en drop-in time og trene en gang med et individ er nå en ting,men å gjøre det til en jevnlig businessgreie ? Det tror jeg enten du ikke får lov til, eller så kommer det til å koste både en arm og et bein.

Endret av Aurelius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et senter skulle si seg med på en slik avtale,og det er et temmelig stort om, så kan du vært trygg på at de kommer til å ta seg temmelig mye mer betalt enn kun en engangsavgift på 100 kr. De fleste store sentre har jo eget PT-tilbud,som de selvfølgelig ønsker skal brukes av de kundene de allerede har, særlig fremfor at de skal gå til en ukjent faktor utenfor deres kontroll, spesiellt inne på deres eget senter og med deres eget utstyr.
Sist jeg var medlem på sats/elixia betalte jeg jo 200 kr bare i registreringsavgift ved nytegnelse av medlesskap,så lave summer er det nok bare å glemme med en gang.

Å kjøpe seg en drop-in time og trene en gang med et individ er nå en ting,men å gjøre det til en jevnlig businessgreie ? Det tror jeg enten du ikke får lov til, eller så kommer det til å koste både en arm og et bein.

ber ikke om meninger.. Men erfaring..

 

 

prøvd dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at flere er negative til ideen din er det at du ser penger i å utnytte at noen har tatt en sjangs og satt opp et senter og startet et firma. Du går inn og veileder kunder de alt har, med en tjeneste de allerede tilbyr og går derfra med pengene uten risiko når det kommer til hverken leie av lokaler, innkjøp av utstyr eller rengjøring og strøm. Derfor vil nok også treningssenterene du snakker om også gi deg beskjed om at du ikke kan gjør dette, fordi de taper penger på det og virker uproff. Synes eksemplet om å selge boller i en Rema 1000 satte det ganske på kornet. Men om du absolutt tror du kan gjøre deg store penger, må du først gjøre innsatsen å faktisk snakke med firmaene det gjelder, skaffe deg avtaler og deretter skaffe kunder. Hjelper ikke å henge her inne før du vet hvordan de aktuelle firmaene responderer på planen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet må du betale senteret for å ha PT kunder der. Det er vanlig at de tar opp til halvparten av det kunden betaler.

Det finnes noen som har spesielle avtaler, men det er sjeldent.

Ville anbefalt å jobbe på et senter, eller trene folk ute/hjemme hos dem. Fordelen med å jobbe for senter vil være at det er mange potensielle kunder der, og du kan støtte deg på kollegaer for hjelp med både selve treningen og det forretningsmessige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hei ville egentlig bare anbefalt deg å gå i en avtale med et treningssenter og jobbet som selvstendig næringsdrivende på det senteret. hva du må betale i leie varierer fra senter til senter. Eventuelt jobbet på et rent privattreningssenter, tror ikke det er stor sannsynlighet for å få lov å gjøre det på den måten du beskriver ovenfor, det blir jo på en måte å ta potensielle kunder fra eksisterende pt'er hvis du blir med som trener for en kunde som er medlem hos et senter som du ikke jobber på.. i begynnelsen før du har fått en solid base med kunder vil du jo merke det på inntekten at du betaler for leie til senteret, men når du har opparbeidet deg en grei kundemasse blir det ikke like merkbart. 

og når du er selvstendig pt kan du jo også drive med nettbasert oppfølging og utetreninger feks. utenom som ikke trenger å gå gjennom et treningssenter. 

jeg jobbet på et rent pt-senter og startet med en grunnlønn per time på 250 og så steg lønnen til 300 per time etter 150 gjennomførte timer. så får du en god kundegruppe er det jo mulig å tjene gode penger på pt. når eg byttet over på et mer tradisjonelt treningssenter sank lønnen litt per time til 210 men trives bedre der jeg er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...