Gå til innhold

Hva er ditt beste tips for tørre hender?


Jane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sukker+ olivenolje. Billig og bra. Skrubb i vei i ett minutt eller to om du orker.

Ellers vil jeg anbefale skrubb fra orogold cosmetics. Den er SVINDYR. Type 600-700 kroner for krukka, men du trenger bare en 1 tskje i uka, og du trenger heller ikke mer fuktighetskrem enn det. Kjøpte min...ehh...nei, ble påprakka den fra noen selgere i en bod på Oslo City i sommer, og ser at den kommer faktisk til å rekke fram til sommeren, hehe. Lukter godt gjør den også. Fikk skrubben + fot og håndkrem for 500 fordi jeg ikke ville kjøpe deeer og daa.

http://orogoldcosmetics.com/product.php?id_product=60

Takk for tips :D Har ikke hørt om den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med detta i mange år, og det vakke bedre når jeg jobba på kjølelager......og det er en ting som funker...og som er ganske billig!!!

FÅes kjøpt på jernia og apotek tror jeg:

:rofl: Har faktisk sett denne før.. Kanskje jeg skal se om jeg finner en sånn ja.. Jobba 7 år på kjølelager selv, 4 av de med gummihansker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pr dags dato ikke funnet noe som "kurerer" dette problemet, den beste metoden jeg har funnet til nå er en sinnsykt bra fuktighetskrem og masse smøring. Hurra for atopisk eksem? Bruker veldig sterk eksemsalve store deler av året, det gjør jo at huden tåler ca null ting før det blir sår, blemmer o.l, men MÅ nesten få bort eksemen også.. :meh: og vanlig eksemsalve fungerer ikke i det hele tatt. Kjipt. Er verst på vinteren da. Kulden tar knekken på meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker i alle fall STOR forskjell på kremer på apoteket og.. alt annet! Ordentlig tjukke (dyre) kremer er de som funker.

Alt annet inneholder mye vann, og hjelper meg ikke et sekund.

Har fått litt eksem når jeg blir tørr på hendene (heldigvis bare når jeg har vært på sykehus på vinteren), og da må det kortison til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker i alle fall STOR forskjell på kremer på apoteket og.. alt annet! Ordentlig tjukke (dyre) kremer er de som funker.

Alt annet inneholder mye vann, og hjelper meg ikke et sekund.

Har fått litt eksem når jeg blir tørr på hendene (heldigvis bare når jeg har vært på sykehus på vinteren), og da må det kortison til.

Kjøper bare ting på apoteket :) Også spør eller ser jeg alltid etter vannmengde i de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemp-kremen fra The Body Shop synes jeg er veldig bra :) Er bra for supertørre hender..

Har selv supertørre lepper og har hatt sprukne lepper sammenhenge i nesten et år nå, føler jeg! Har prøvd utallige leppepomader men nå kjøpte jeg meg hemp-leppepomaden til the body shop og det funker som fy :)

Problemet med the body shop sine produkter er at det kan være litt mye parfyme i dem, men ellers er jeg veldig glad i produktene deres. Hempserien lukter litt weird, men funker som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med akkurt det samme, men det som virkelig hjelper for meg er et tykt lag med Decubal Body Cream på hendene før jeg legger meg, og noen ganger i løpet av dagen.

195a063d-51b8-4fb1-afad-737b73290a0b

Noe annet som er viktig og som andre har nevt her før så er det best å unngå å vaske hendene med skummende såpe og varmt vann. Det gjør bare saken enda verre. "If it's dry, keep it wet. If it's wet, keep it dry!" Er et godt råd, men om du har tørre hender fukt dem gjerne i lunkent vann og lukk inne fuktigheten med kremer. Det er faktisk bedre å vaske hendene med alkoholbaserte rensemidler enn såpe.

Sink og nok Vitamin A i kosten kan også hjelpe, eventuelt en sinkholdig krem og en Vitamin A og E holdig krem.

I sommer fikk jeg tak i en krukke rent shea butter fra alveland.no Det var fantasisk for mine tørre eksemhender:

http://www.alveland.no/m/shop/?mid=m442&vn=736&katid=3

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hemp-kremen fra The Body Shop synes jeg er veldig bra :) Er bra for supertørre hender..

Har selv supertørre lepper og har hatt sprukne lepper sammenhenge i nesten et år nå, føler jeg! Har prøvd utallige leppepomader men nå kjøpte jeg meg hemp-leppepomaden til the body shop og det funker som fy :)

Problemet med the body shop sine produkter er at det kan være litt mye parfyme i dem, men ellers er jeg veldig glad i produktene deres. Hempserien lukter litt weird, men funker som faen.

Om den lukter weird får gå :p Mandag skal jeg innom Body Shop. Også skal jeg kjøpe den derre Pattekremen :rofl: på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med akkurt det samme, men det som virkelig hjelper for meg er et tykt lag med Decubal Body Cream på hendene før jeg legger meg, og noen ganger i løpet av dagen.

Noe annet som er viktig og som andre har nevt her før så er det best å unngå å vaske hendene med skummende såpe og varmt vann. Det gjør bare saken enda verre. "If it's dry, keep it wet. If it's wet, keep it dry!" Er et godt råd, men om du har tørre hender fukt dem gjerne i lunkent vann og lukk inne fuktigheten med kremer. Det er faktisk bedre å vaske hendene med alkoholbaserte rensemidler enn såpe.

Sink og nok Vitamin A i kosten kan også hjelpe, eventuelt en sinkholdig krem og en Vitamin A og E holdig krem.

I sommer fikk jeg tak i en krukke rent shea butter fra alveland.no Det var fantasisk for mine tørre eksemhender:

http://www.alveland.no/m/shop/?mid=m442&vn=736&katid=3

Lykke til!

Den kremen funker heller ikke :p

Takk for tipsene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...