Gå til innhold

En drøm om bikinifitness neste år...


Marihøna86

Anbefalte innlegg

Sånn av nyskjerrighet...

Jeg drømmer om å stille i bikinifitness, kanskje neste år om det lar seg gjøre. Får vel gjort litt på ett år?

Er et langt stykke unna enda, fikk en baby for 6 mnd siden, og trenger mer muskler og betraktelig mindre fett.

Er litt grønn, men spørsmålet er egentlig: Hvordan går jeg frem for å få en tilbakemelding på om det i hele tatt er mulig? Og hvordan jeg skal gå frem?

Lurer også på om det finnes noen team/coacher i bergensområdet?

Ellers er det vel massevis av online coaching å finne?

Setter pris på om noen har noen tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg tenker at det kanskje er best å vente litt med å tenke på dette til babyen din ihvertfall er 1 år gammel. Babyen trenger deg nå og er jo så liten. Amming og kos er det som gjelder nå, ikke sant? Det er nå min mening ;)

Jeg mener det ene ikke utelukker det andre ;-)

Er uansett snakk om en langsiktig plan og nyskjerrighet på hvordan jeg kan gå frem på dette tidspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn av nyskjerrighet...

Jeg drømmer om å stille i bikinifitness, kanskje neste år om det lar seg gjøre. Får vel gjort litt på ett år?

Er et langt stykke unna enda, fikk en baby for 6 mnd siden, og trenger mer muskler og betraktelig mindre fett.

Er litt grønn, men spørsmålet er egentlig: Hvordan går jeg frem for å få en tilbakemelding på om det i hele tatt er mulig? Og hvordan jeg skal gå frem?

Lurer også på om det finnes noen team/coacher i bergensområdet?

Ellers er det vel massevis av online coaching å finne?

Setter pris på om noen har noen tilbakemeldinger :)

I Bergen finner du blant annet:

- Team bodytech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Nå er ikke jeg kvinne, dermed ikke føde, mine barn er voksne, så hadde jeg vært deg ville jeg mosjonert og kost meg med sneipen dette året uten stress. Denne tiden får du aldri tilbake. Selv hvor mye ammetåke du har;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Tren målrettet og søk kunnskap om det du vil lykkes med.

Å tenke på å stille til neste år er bare til å glemme.

Men gjør du ting riktig så kan du sikkert stille om ett par eller kanskje tre år.

Om du da fortsatt er motivert for det.

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Klart det er viktig å bruke tid med babyen sin, men det er som du sier: det ene utelukker ikke det andre. Syns at du skal gjøre som du selv føler for - har du lyst til å stille til neste år - go for it. :) Så ser du når du kommer nærmere om det faktisk er realistisk. Fikk selv en nydelig liten jente for 7 mnd siden, og har gått ned over 20 kilo siden fødsel. Bygget opp endel muskler som jeg ikke en gang visste eksisterte, uten at jeg på noen måte er i fitnessform enda. Men veien er bygget, så alt er mulig hvis man er 190% motivert og dedikert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prioritert tid med baby, hvis det skulle stå mellom dette og forberedelse til bikinifitness-scenen (jeg sier ikke at man ikke kan gjøre begge deler).

Men jeg forstår virkelig ikke poenget med å prakke denne meningen på trådstarter. Det er hennes personlige valg, og hun spør av nysgjerrighet om det er mulig, ikke om det passer inn i vår definisjon av mammalivet.

Og det er vel fullt mulig å komme i bikini sceneform uten at det skal ta *2-3 år*? Ideelt? Neppe. Men det er ikke akkurat bodyfitness vi snakker om her. Har det ikke vært flust av artikler der random jenter går fra flab til fab på under et år? (om disse jentene har nådd å bygge kvalitetsmasse er kanskje en annen ting). Disse artiklene pleier hvertfall å irritere meg, mest av alt fordi de fronter nettopp kjempeforvandling, og opp på scenen, på meget kort tid.

Edit: oi, dette irriterte meg visst mer enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg begynte å trene styrke når mine tvillinggutter var 5 mnd. 3 ganger i uka for å komme fint i gang igjen. Gir mer seriøst til værk når de var 1.5 år. Jeg hadde planer om å gå på scene når de var 2, men de er nå 3 og jeg har ennå ikke vært på noen scene, men jeg trenger styrke 4 ganger i uka + cardio fortsatt. Muskler er det greit med, men tror diettperioden ville blitt tøffest. (har testet en konkurransediett på 12 uker tidligere, når de yngste var 1.5 år. Det gikk fint, men man blir fryktelig sliten av all fokuset på mat og trening når man i tillegg har små barn - MEN ikke umulig)

Lykke til med treningen og planlegging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...