Gå til innhold

Dere som har deltatt i Toughest....


CF frøken

Anbefalte innlegg

Startet på CrossFit for to uker siden og trener 2 ganger i uken (er hekta allerede!)

I tillegg driver jeg med en del dans.

Etterhvert vil jeg legge inn 1-2 ekstra CF treninger i uka, når styrken har kommet litt mer på plass. (Utgangspunktet mitt var som ganske utrent)

Jeg lurte på å sette meg et mål å være med i Toughest den 5.september, men er jo ikke på langt nær i god nok form. Er det mulig å komme seg i god nok form i løpet av et halvt år?

Hvor trent må man være og hva bør jeg trene for å klare å fullføre løypa?

Kanskje veldig optimistisk av meg, men liker å jobbe mot et mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toughest er et løp de fleste kan delta på med mindre man sitter i rullestol. Mvh. han hvis rumpe blir brukt i annenhver facebook ad de kjører. :D

Herlig cocky(y)

Er det mulig å komme seg i god nok form i løpet av et halvt år?

Hvor trent må man være og hva bør jeg trene for å klare å fullføre løypa?

Helt klart mulig! Jeg tror ikke toughest er for ambisiøst i det hele tatt.

Jeg har ikke erfaring fra toughest, men gjennomførte tough mudder i fjor (2mil+hindere).

Toughest:

Det er totalt 8km, men det klarer "hvermannsen" i og med at det er brutt opp av mange hindere.

Av hinderne, så hadde jeg definitivt fokusert på armer og skuldre. Pullups, pullups, pullups. Du skriver jo bare at du ikke er så godt trent, ikke hvor mye du veier. Leit at jeg skal nevne vekt, men å henge og slenge i monkeybars, heise seg opp osv, er selvsagt tyngre jo tyngre man er:P Så ja, slik hadde jeg trent:

Pullups. Gå frem og tilbake hengende i "bur" (de fleste crossfitsentere har bur?).

Noe eksplosive greier, gjerne boot camp-gruppetimer eller egenlaga sirkeltrening med litt spenst og annen moro.

Core.

Lykke til, dette klarer du superfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, didi :)

jeg skulle sikkert ha nevnt vekt osv., men den har begynt å gå nedover siden jeg begynte med CF :D

Har ikke veid meg denne uka, men i utganspunktet vil jeg ned 10 kg til september, da vil jeg ligge på ca. 60-62 kg. Men er egentlig mer opptatt av å bygge styrke, så har lagt bort vekta for nå.

Takk for tips, da vet jeg hva jeg skal fokusere mer på - pull-ups, core og eksplosivitet!

Grugleder meg til september ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Startet på CrossFit for to uker siden og trener 2 ganger i uken (er hekta allerede!)

I tillegg driver jeg med en del dans.

Etterhvert vil jeg legge inn 1-2 ekstra CF treninger i uka, når styrken har kommet litt mer på plass. (Utgangspunktet mitt var som ganske utrent)

Jeg lurte på å sette meg et mål å være med i Toughest den 5.september, men er jo ikke på langt nær i god nok form. Er det mulig å komme seg i god nok form i løpet av et halvt år?

Hvor trent må man være og hva bør jeg trene for å klare å fullføre løypa?

Kanskje veldig optimistisk av meg, men liker å jobbe mot et mål :)

Det er ikke overoptimistisk i det heletatt! Jeg var med på Toughest i fjor, og det var ikke så hard som jeg hadde forventet. Hadde du sett alle de "utrente" som var med - og fullførte - så hadde du sett at det ikke er noe problem. Det handler mer om hvordan du fullfører :)

Hadde trent Crossfit i nesten et år, og la om treningen i de siste mnd før løpet til mer løping i terreng kombiert med kroppsvektøvelser. Funket veldig bra. Styrken fra Crossfit og annen styrketrening kom godt med, men det var løpingen som var utfordringen i Toughest (det var vel strengt tatt bare Monkeybars XXL som var utfordrende av hinderene).

I år skal jeg være med på Toughest og The Beast. Da kommer jeg til å legge enda mer vekt på løping - spesielt bakkeløping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...