Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

16.01.15: 70,9

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

27.02.15: 69,5 (-0,6)

06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei...

13.03.15: 68,9 (-1,1)

20.03.15: 69,1 (+0,2)

17.04.15: 69,1

24.04.15: 68,8 (-0,3)

01.05.15: 66,9 (-1,9!!!)

Startet med kostholdsplan etter boka Prosjekt Sterk på mandag denne uken, og masse vannvekt har forsvunnet tror jeg. Har hvertfall tisset en god del, men lell da, fåkketifåkk...jeg har ikke sett tallet 66 på vekta så lenge jeg kan huske:joyful: Gir motivasjon til å fortsette, må bare regulere litt ift hardere treningsøkter, merket jeg gikk tom her i går når jeg skulle ta cooper-testen, hadde ikke sjans. Litt vanskelig å balansere nok men ikke for mye mat ift trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dato kg f%

13.feb 96,7 29,0

20.feb 96,4 28,9

27.feb 95,7 28,3

06.mar 97,5 28,9

13.mar 96,2 28,6

20.mar 97,9 29,3

27.mar 97,7 ???

10.apr 97,9 29,2

17.apr 97,1 29,0

24.apr 97,6 29,4

01.mai 96,9 28,7

Bra uke, bra tall ;) good feeling,

god helg til alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :)

Jeg er 170 høy, veier 72 kg og jente, ønsker å gå ned til 67kg frem til midten av juni. Har fått full bodyscan nå, og vet hvor jeg ligger med fettprosent osv. Fikk et overraskende resultat med en fettprosent på 22%. Hadde jeg aldri trodd... Noe annet som var sjokkerende var at overkroppen kun bestod av 13% fett. Når det er der jeg ønsker å fjerne mest fett på mage og hofte. Armene hadde 25% og beina 33%.

Noen som kan tipse om deres kosthold om dagen? Bl.a. hva dagens måltider bestod av? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppdatering er at jeg ikke har gått noe særlig i vekt siste uka (vipper 500g frem og tilbake), men kroppen føles en anelse strammere, så lar speilet tale for seg ;) (det er jo poenget)

refitness Jeg spiser etter IIFYM og spiser generelt så ren og sunn mat som mulig og setter sammen dagens måltider slik at jeg totalt får riktig fordeling av protein, karbo og fett. Frokost er som regel omelett med masse grønnsaker til, lunsj en kyllingfilet med avokado og andre grønnsaker til, middag pasta med karbonadedeig og tomatsaus, bananer og skyr som mellommåltid og en og annen proteinshake innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på her :)

Jeg er 170 høy, veier 72 kg og jente, ønsker å gå ned til 67kg frem til midten av juni. Har fått full bodyscan nå, og vet hvor jeg ligger med fettprosent osv. Fikk et overraskende resultat med en fettprosent på 22%. Hadde jeg aldri trodd... Noe annet som var sjokkerende var at overkroppen kun bestod av 13% fett. Når det er der jeg ønsker å fjerne mest fett på mage og hofte. Armene hadde 25% og beina 33%.

Noen som kan tipse om deres kosthold om dagen? Bl.a. hva dagens måltider bestod av? :)

Velkommen! Vi har ganske like mål vektmessig, men tipper jeg har høyere fettprosent enn deg, hehe! 22% er jo ikke så høyt, så da vil jeg tippe du ser ganske fit ut allerede (y) Og det er vanlig for jenter å ha høyere fettprosent på underkroppen.

Håper også på type 67kg i slutten av juni! Jeg spiser vel ganske vanlig mat, mye knekkebrød, men også litt brød til de fleste måltid. Bruker mye skinke og cottagecheese til pålegg, og mye grønnsaker som snacks. Mager kesam går det også mye av. Ellers er middag rent kjøtt med litt karbo og masse grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 1. desember: 78kg

21. januar: 75,6kg

28. januar: 76,2kg

2. februar:
74,8kg

11. februar: 74,9kg

18. februar: 74,9kg

04. mars: 74,8kg

11. mars: 74,4kg

18. mars: 73,6kg

25. mars: 74,5kg

14. april: 72,9kg

22. april: 73,3kg

5. mai: 72,7kg

De går da nedover, sakte men sikkert. Har vippet frem og tilbake mellom 72,5 og 73kg i flere uker nå, så det har stoppet litt opp her, men det løsner vel snart om jeg bare fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg skrev 72kg, men så har det seg slik at jeg veier 71kg :)

Jeg har forøvrig ingen planer om noen store forandringer i treningsprogrammet. Eneste målet nå fremover er å kutte ut sukker og klare å få i meg nok frukt og grønt, samt proteiner.

Jeg kommer til å legge inn 1 ekstra økt med kardio og litt mer beinstyrke. Ønsker å få freshe bein til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time since last time nå ser jeg

Har ikke veid meg, meen begynte på diett idag. I går satte jeg opp nytt treningsprogram som jeg håper vil gi meg de resultatene jeg vil ha frem til sommer :rolleyes:

More quads, more back and more shoulders is my plan (y) og deffe litt på fett blir d såå bra form på meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker at sommeren nærmer seg, og sosiale events med øl øker i frekvens. Er så lei av å få rare blikk når jeg ikke drikker alkohol med folk. Sagt til meg selv at jeg drikker kun en gang i uka. Selv om jeg egentlig ikke er så glad i å drikke alkohol generelt, og trenger maks å drikke 1-2 ganger i mnd. Er syns så mye sosialt skal rotere rundt alkoghol, gjør slanking så vanskelig. :/ Og det ødelegger trening i tillegg.

Forøvrig er jeg nede på 67, 8 kg. 1,8 kg unna målet! :D Jeg ser målstreken. Syk følelse. Må bite tenna sammen og holde ut i 4,5 uke til. Får jaggu går det sakte nedover. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker at sommeren nærmer seg, og sosiale events med øl øker i frekvens. Er så lei av å få rare blikk når jeg ikke drikker alkohol med folk. Sagt til meg selv at jeg drikker kun en gang i uka. Selv om jeg egentlig ikke er så glad i å drikke alkohol generelt, og trenger maks å drikke 1-2 ganger i mnd. Er syns så mye sosialt skal rotere rundt alkoghol, gjør slanking så vanskelig. :/ Og det ødelegger trening i tillegg.

Forøvrig er jeg nede på 67, 8 kg. 1,8 kg unna målet! :D Jeg ser målstreken. Syk følelse. Må bite tenna sammen og holde ut i 4,5 uke til. Får jaggu går det sakte nedover. *sukk*

Jeg drikker omtrent aldri selv, mest fordi jeg ikke liker noen ting. Drit nå i hva de syns!! Det gjør jeg. Jeg har det faktisk like moro uten alkohol, og det ekstra alkoholen gjør med kroppen er bare negativt likevel. Jeg syns du er kjempeflink! :)

4,5 uke er INGENTING!!! You go girl! :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker omtrent aldri selv, mest fordi jeg ikke liker noen ting. Drit nå i hva de syns!! Det gjør jeg. Jeg har det faktisk like moro uten alkohol, og det ekstra alkoholen gjør med kroppen er bare negativt likevel. Jeg syns du er kjempeflink! :)

4,5 uke er INGENTING!!! You go girl! :joyful:

Dette maratonet har vart i tre år. Jeg er driiiit lei. Og jeg har alltid hatt problemer med "innspurter". Og ser allerede i mai at det skjer store sosiale happenings HVER HELG. GWAH! Dette blir tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette maratonet har vart i tre år. Jeg er driiiit lei. Og jeg har alltid hatt problemer med "innspurter". Og ser allerede i mai at det skjer store sosiale happenings HVER HELG. GWAH! Dette blir tøft.

prøv å være russ i tillegg du :whistle: kroer, fester, nå komme landstreffet i helga, og så e d 17, mai.. :confused: gaad, eg glede meg t eg e ferdi

btw, har drukke sånn 3 øl i hele russetiden som i stavanger varer i 5 lange uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette maratonet har vart i tre år. Jeg er driiiit lei. Og jeg har alltid hatt problemer med "innspurter". Og ser allerede i mai at det skjer store sosiale happenings HVER HELG. GWAH! Dette blir tøft.

Bare tenk hva du virkelig vil og ha i bakhodet om det er verdt det. Jeg vet du har disiplinen som skal til, bare se hvor langt du har kommet! Du vet hva du vil, og da går du for det :) Du får heller psyke deg opp først og skrive et klageinnlegg her så skal vi da klare å motivere deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenk hva du virkelig vil og ha i bakhodet om det er verdt det. Jeg vet du har disiplinen som skal til, bare se hvor langt du har kommet! Du vet hva du vil, og da går du for det :) Du får heller psyke deg opp først og skrive et klageinnlegg her så skal vi da klare å motivere deg :D

Ja! :) Det går veldig bra ellers. Jeg spiser ikke junk eller godteri, lever sunt. Er de jævla helgene, altså. 5:2 tar av noe av det presset ved tanken på å "leve den smale vei", men selv dem dietten har begrenset resultat om man trøkker i seg øl. KAN jo drikke vin da men gir så forferdelig hodepine + ikke så godt. Jeg har egentlig lyst til å ikke komme... Men da føler jeg slankingen tar over livet mitt, siden jeg vet det blir kjempegøy. Men samtidig er det bare 4,5 uke da... Hm. *dilemma*

Millasob : Shit, russetid ja. Glad jeg er ferdig med det. Nå er jeg tilhenger av at noe som kun skjer en gang i livet, er det ok og ta 3 ukers pause og bare gi litt faen og ha det gøy. Men om ikke du syns fylla/fest/junkfood dagen derpå er gøy, så blir det jo litt lettere å tenke slanking. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke planer om å cutte noe i år. MEN etter 5 uker forkjølese med omtrent ingen trening, måtte jeg ta grep :rolleyes:. Begynte for 3 uker siden og har tatt av 3 kg og gått ned 4-6 cm rundt magen.

Kjører egentlig et ganske basic opplegg. Mest proteiner hver dag og spiser som normalt de dagene jeg trener, både for å ha trykk på trening og for restitusjonen i timene etter trening. Spiser også normal frokost og kveldsmat de dagene jeg ikke trener for å ha en grei start på dagen og for å unngå å våkne sulten på natta. Kutter derimot en hel del ned på (carbs) til lunsj og middag de dagene jeg ikke trener, og det fungerer egentlig overraskende bra. Tror magesekken har krympa for jeg blir også mye fortere mett når jeg først spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76,8 imorges. Går riktige veien, men må ha en enda mer klar plan på måltider og matinntak. Gikk på en smell treningsmessig igår, og skal jeg ha nok utbytte av treningene må jeg ta meg selv i nakkskinnet og faktisk spise NOK mat. Ligger pr idag på ca 3000 kcal inn på hviledag og 3500 på treningsdag. De 500 ekstra er i form av sportsdrikke og lommemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millasob : Shit, russetid ja. Glad jeg er ferdig med det. Nå er jeg tilhenger av at noe som kun skjer en gang i livet, er det ok og ta 3 ukers pause og bare gi litt faen og ha det gøy. Men om ikke du syns fylla/fest/junkfood dagen derpå er gøy, så blir det jo litt lettere å tenke slanking. :)

Hehe, jeg er ikke typen som går ut å drikker ofte. Har ikke behov for d. Og dagen derpå med kvalme, hodepine og bare junkfood til matlyst eksisterer ikke hos meg heldigvis :p det som skjer hos meg dagen derpå er masse, da mener jeg MASSE energi, toppform og kroppen er utrulig mye bedre utsendemessig :cool: nesten rippa

Så å holde formen eller gå ned i fettmasse er ganske enkelt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfremgang/nedgang

20.04: 67,2 kg

24.04: 65,0 kg

07.05: 64,5 kg

Ble usikker på om jeg gjorde ting riktig når jeg i en uke vippet mellom 65,0 og 65,7. Men i går droppet jeg ned til 64,5 og samme vekt i dag. Spent på de neste dagene, spesielt med tanke på at jeg skal ut og spise både i dag og i morgen.

Midjemålet har jeg ikke målt i dag, men tror det er 68. Kan med fordel gå ned til 67 (var det ifjor), men med tanke på at jeg mest sannsynlig har bygd muskler i kjerne og rygg så er jeg ikke så opptatt av at det skal være så mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...