Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

16.01.15: 70,9

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

27.02.15: 69,5 (-0,6)

06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei...

13.03.15: 68,9 (-1,1)

20.03.15: 69,1 (+0,2)

17.04.15: 69,1

Kiloene renner ikke akkurat av meg, men det er vel ikke rart siden uvanene etter påska henger igjen enda. Var på god vei der en stund før påska kom og jeg havnet utpå marsipan-kjøret:dead: Det som er ekstra kjipt er at nå selges kolibrieggene til halv pris..:blush:

Men, jeg trener jevnt og trutt 4 ganger pr. uke. Mye løping, og mindre styrketrening siden jeg har meldt meg på Birken i juni.

Har gått til innkjøp av boka Prosjekt Sterk og håper på litt inspirasjon på matfronten fra den. Noen som har lest den her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kiloene renner ikke akkurat av meg, men det er vel ikke rart siden uvanene etter påska henger igjen enda. Var på god vei der en stund før påska kom og jeg havnet utpå marsipan-kjøret:dead: Det som er ekstra kjipt er at nå selges kolibrieggene til halv pris..:blush:

Jeg tror jeg har handlet minst 4 storposer (type 300g) med diverse påskesjokolade på halv pris etter påske; alt er vekk!! Haha, man må jo benytte seg av det når det er å billig? Men er vel billigere å la være :p Forstår frustrasjonen, og det er ei vanskelig kneik å komme over når man har kommet inn i en sirkel av søtsug. Har du prøvd å spise noe med mer mat når du får lyst på snop? Som brødskiver eller lomper med nugatti? Ikke akkurat slankemat det heller, men jeg føler hvertfall at det både kan hjelpe på sult og søtsug på en gang!

Jeg for min del har funnet ut at det værste jeg kan gjøre er å nekte meg det. Da vil jeg hvertfall ha mer og går på en smell til slutt. Jeg unner meg den sjokoladen, så får jeg heller kutte ned på noe annet. Har funnet ut at i mitt tilfelle så har jeg gått ned i vekt uansett, og magen er mer markert enn noen gang :D:love: Sikkert ikke på grunn av sjokoladen, men til tross for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens veiing, 77,9 kg. Altså tilbake til der jeg var før ferieturen. Er hele tiden sulten, så forbrenningen er enda høy etter all syklinga. Har hatt tre økter denne uka, pluss ett par dager med sykling til og fra jobb, 7 timer og 50 minutter totalt. Målsettingen er å få opp gjennomsnittsfarta på offroaden med 5-6 km/t, så det trenes veldig spesifikt på sykling for tia. Har som mål å få til tre lange økter pr uke og ei intervalløkt, styrketrening på overkroppen resten av dagene :) Har alt under kontroll, håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en solid smell i påsken, og en uke med drittmat og lite aktivitet resulterte i ett par kilo opp. Følte ikke det var verdt det... Nå er jeg tilbake på 73,4. Syns det er demotiverende når det går såpass sakte.

Håper kiloene slipper litt igjen snart.

Om ikke annet har jeg fått trent og spist bra etter påske - så håper jeg kroppen tar hintet :-)

2. Januar: 78,5

9. Januar: 77,6

16. januar: 76,5

23. Januar: 76,4

30. Januar: 76,8

6. Februar: 76,1

13. Februar: 75,9

20. Februar: 75,1

27. Februar: 74,4

6. mars: 73,5

13. mars: 73,3

20. Mars: 73,0

17. April: 73.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har handlet minst 4 storposer (type 300g) med diverse påskesjokolade på halv pris etter påske; alt er vekk!! Haha, man må jo benytte seg av det når det er å billig? Men er vel billigere å la være :p Forstår frustrasjonen, og det er ei vanskelig kneik å komme over når man har kommet inn i en sirkel av søtsug. Har du prøvd å spise noe med mer mat når du får lyst på snop? Som brødskiver eller lomper med nugatti? Ikke akkurat slankemat det heller, men jeg føler hvertfall at det både kan hjelpe på sult og søtsug på en gang!

Jeg for min del har funnet ut at det værste jeg kan gjøre er å nekte meg det. Da vil jeg hvertfall ha mer og går på en smell til slutt. Jeg unner meg den sjokoladen, så får jeg heller kutte ned på noe annet. Har funnet ut at i mitt tilfelle så har jeg gått ned i vekt uansett, og magen er mer markert enn noen gang :D:love: Sikkert ikke på grunn av sjokoladen, men til tross for!

Vet jeg må bryte uvanen, men det er ikke lett:) I de ukene jeg var flink så unnet jeg meg en liten melkesjokolade fra Freia eller en kokosbolle hver kveld. Veeeldig liten, men det hjalp på søtsuget, og ikke så mange kalorier.

Funker ikke å nekte meg selv det her heller, da blir det bare fråtsing når helga kommer.

Nei nå skal jeg skjerpe meg, ikke godteri i kveld(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt 1. desember: 78kg

21. januar: 75,6kg

28. januar: 76,2kg

2. februar:
74,8kg

11. februar: 74,9kg

18. februar: 74,9kg

04. mars: 74,8kg

11. mars: 74,4kg

18. mars: 73,6kg

25. mars: 74,5kg

14. april: 72,9kg

22. april: 73,3kg

Litt opp igjen, og ikke fornøyd med det. Men totalt sett ligger jeg mer på 73kg nå sammenlignet med 74kg i mars, og 75kg i februar så i det store og hele bildet så kryper vekta nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gått bittelitt ned i vekt.. hurra!!:D

Syns det er demotiverende å ikke gå ned. På vekta eller cm. De siste ukene. Men nå har det kanskje løsna da.. håper jeg. Skal operere om 2 uker så da blir det 0 trening på meg i mai.:eek: Må være superflink med kostholdet da.

15.jan - 75.3 kg

25.feb - 71 kg

15.mars 69.4 kg

12.april - 68.3 kg

23.april -67.8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er demotiverende å ikke gå ned. På vekta eller cm. De siste ukene. Men nå har det kanskje løsna da.. håper jeg. Skal operere om 2 uker så da blir det 0 trening på meg i mai.:eek: Må være superflink med kostholdet da.

15.jan - 75.3 kg

25.feb - 71 kg

15.mars 69.4 kg

12.april - 68.3 kg

23.april -67.8!

Du har jo gått ned veldig mye siden januar!! Kjempebra! Selv om du føler at det ikke er så mye fra uke til uke, så har du jo gått ned 7,5kg, noe som er mye på så kort tid! (y)

Prøvde å veie meg i dag igjen (fordi jeg føler vekta mi varierer en del pga tidvis forstoppelse: 72,6kg viste den!! 0,6kg igjen ned før 1. mai, går det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gått bittelitt ned i vekt.. hurra!!:D

Syns det er demotiverende å ikke gå ned. På vekta eller cm. De siste ukene. Men nå har det kanskje løsna da.. håper jeg. Skal operere om 2 uker så da blir det 0 trening på meg i mai.:eek: Må være superflink med kostholdet da.

15.jan - 75.3 kg

25.feb - 71 kg

15.mars 69.4 kg

12.april - 68.3 kg

23.april -67.8!

Vil definitivt ikke definere det som "bittelitt" ned i vekt... Når man ikke veier så mye i utgangspunktet, så går også kg tregere av. Da jeg veide 86 kg var det "lett" å gå ned mye, kontra nå som jeg veier 68 kg. Uansett, kjempebra jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motiverende at så mange gjør det bra i tråden!

Dere er flinke :-)

Er selv veldig fornøyd med dagens veiedag, endelig nede på 72 tallet igjen :-)

Har kjøpt meg en kjole i en størrelse mindre enn jeg egentlig er, til bruk i et bryllup jeg skal i i sommer. Tenkte det skulle være en liten ekstra motivasjon.

2. Januar: 78,5

6. Februar: 76,1

6. mars: 73,5

17. April: 73.4

24. April: 72,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også med da jeg har et lite finspissings-prosjekt på gang :)

167 høy, trivselsvekt på 63kg ifjor, la på meg 4-5kg over sommeren/høsten pga ferie, flytting og endret hverdag (begynt studier --> mer stillesitting).

Startet med en uke fullstendig clean eating nå og her er stats:

20.04: 67,2

24.04: 65,0

Midjemål: 68cm (var vel 69 i februar)

Minus 2,2 kg på 4 dager, men tipper det er mest vannvekt som følge av lite karbohydrater nå. Neste uke blir det annet opplegg med IIFYM. Hovedmålsetningen min er å passe inn i samme shortsen som ifjor sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også!

Har ikke noe mål når det gjelder kilo, men jobber hardt for å stramme opp kroppen og få den litt mer definert. Fikk tatt bilder forrige helg, så spent på om det blir noen forskjell når sommeren banker på døra! :D Vil i hvert fall ha bort et par cm rundt magen og stramme lårene. Er 173 og veier 60 kg, og ikke heelt fornøyd med kroppens utseende. Jeg skal også være med på en litt krevende tur i juli, så det er et mål å være med opp i fjellene uten å dø helt. Har endelig fått opp motivasjonen for både trening og kosthold, og den har vært der noen uker også! Lover godt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01.15: 70,9

23.01.15: 70,7 (- 0,2)

30.01.15: 70,3 (- 0,4)

06.02.15: 70,3

13.02.15: 70,1 (-0,2)

27.02.15: 69,5 (-0,6)

06.03.15: 70,0 (+0,5) tanta påvei...

13.03.15: 68,9 (-1,1)

20.03.15: 69,1 (+0,2)

17.04.15: 69,1

24.04.15: 68,8 (-0,3)

Nå er det fullt fokus på kosthold framover. Føler jeg har grei fremgang på løpingen, og har flere og flere dager der jeg faktisk gleder meg til løpe/joggeturen.

Kastet alt av godteri/snacks i går kveld, oppstart på uke 1 av Prosjekt Sterk i dag, følger kostholdsplanen men redigerer treningsplanen for å passe mitt mål som er Birken 13. juni.

Delmål: Være med på et løp 14.05 som er på 16 km - målet er å komme inn under 1 time 40 min. (ingen hurtigløper nei..). Vekt: 67 kg.

Hovedmål: Birken 21 km 13.06 Aner ikke realistisk mål her, men tenkte å legge meg i gruppa på 2t25m.

Vekt: 65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...