Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. januar 96kg

10. februar 93,6 kg 11% krops fett.

13.mars 89kg. thats it im done! nå er det vedlikehold frem til sommeren (y)

Mannfolk altså! Dere er så flinke. Dere gjør det liksom bare, uten all emosjonelle crap´et :p Jeg er imponert. Kjempeflink!

Jeg er på 68,5 kg. 0,6 kg fra målet innen påske. Fornøyd altså. :) Satser på å klare 65 kg innen 1. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der åpnet du pandoras eske ;) Begynte med dårlig form i desember, syk hest siden november, død hest i februar (kjent han i 16 år, eid i 12 "mannen i mitt liv" ble 23 år), fortsatt dårlig form, lite motivasjon og overskudd. Er epilepsien som gjør meg dårlig med for mye stress, dårlig kosthold og lite/dårlig søvn, og med to på under 3 år, som har herja flere ganger om natta pga sjuke, tenner og kos og klemz på natt siden desember. Har ikke familien min i nærheten til å avlaste litt. MEN! Har nå sovi fem netter uten våkne unger og det er magisk. Overskuddet begynner å komme tilbake sammen med humøret, kost og trening :D Veldig glad for at denne tråden er finnes og jeg har holdt meg til å ydmyke meg selv istedenfor å vike unna :blush: Det gir et ekstra press og fokus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går, viste en mye bedre uke :) ,

veldig bra kost, trening kunne dog ha vært mer av,

uansett vekta ser igjen bra ut, back on track,

neste uke skal bli enda bedre :mad:

DATO

KG

F-%

13.feb

96,7

28,9

20.feb

96,4

28,9

27.feb

95,7

28,3

06.mar

97,5

28,9

13.mar

96,2

28,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der åpnet du pandoras eske ;) Begynte med dårlig form i desember, syk hest siden november, død hest i februar (kjent han i 16 år, eid i 12 "mannen i mitt liv" ble 23 år), fortsatt dårlig form, lite motivasjon og overskudd. Er epilepsien som gjør meg dårlig med for mye stress, dårlig kosthold og lite/dårlig søvn, og med to på under 3 år, som har herja flere ganger om natta pga sjuke, tenner og kos og klemz på natt siden desember. Har ikke familien min i nærheten til å avlaste litt. MEN! Har nå sovi fem netter uten våkne unger og det er magisk. Overskuddet begynner å komme tilbake sammen med humøret, kost og trening :D Veldig glad for at denne tråden er finnes og jeg har holdt meg til å ydmyke meg selv istedenfor å vike unna :blush: Det gir et ekstra press og fokus :)

Her var det mange bekker små som ble en stor bekk ser det ut til! Men er nok en reel sjanse for en nedtur til om man har et hektisk liv. Jeg vet ikke helt hva jeg kan komme med av tips egentlig. :/

Selv klarer jeg rett og slett ikke å holde meg på den "smale linje" over lengre tid, uten å ha en tilsvarende motreaksjon på x-antall uker. Så løsningen for meg ble rett og slett 5:2 dietten for den gir meg litt pusterom i helgene. (uten å ta helt av, altså) Er ikke no fan ved tanken på at den går utover trening, men samtidig så hengsler jeg sånn med lavt kaloriunderskudd/overspising som gjør at jeg aldri har ordentlig energi for å virkelig gi jernet på trening. 5:2 funker som rakkern, men lever på den bare en periode på 7 uker. Og det er nok. Vet ikke om den er noe for deg? Den lar seg ikke kombinere av en fysisk krevende jobb, da. I hvertfall ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange bekker små som ble en stor bekk ser det ut til! Men er nok en reel sjanse for en nedtur til om man har et hektisk liv. Jeg vet ikke helt hva jeg kan komme med av tips egentlig. :/

Selv klarer jeg rett og slett ikke å holde meg på den "smale linje" over lengre tid, uten å ha en tilsvarende motreaksjon på x-antall uker. Så løsningen for meg ble rett og slett 5:2 dietten for den gir meg litt pusterom i helgene. (uten å ta helt av, altså) Er ikke no fan ved tanken på at den går utover trening, men samtidig så hengsler jeg sånn med lavt kaloriunderskudd/overspising som gjør at jeg aldri har ordentlig energi for å virkelig gi jernet på trening. 5:2 funker som rakkern, men lever på den bare en periode på 7 uker. Og det er nok. Vet ikke om den er noe for deg? Den lar seg ikke kombinere av en fysisk krevende jobb, da. I hvertfall ikke for meg.

Alt av tips er gode tips! :) Sitter godt i kroppen enda, men har heldigvis begynt å omstille seg nå :) et par timer på "før/etter tråden" fikk meg ordentlig igang. Kommet såvidt igang med styrke så kom kosten på rett kjør. Gått ned 1 kg fra fredag (vann) så kroppen begynner å slippe opp den anspente energien :cat: "Godt" å se det er flere som har samme problemstilling også, uansett hvor kjipt det er. Prøvde meg på 5:2, men ble stressa og opphengt i å gjøre det riktig, så den måtte jeg gi opp. Tanken bak det virker veldig bra :) har funnet ut at jeg ligger på mellom 1000-1500 kcal max med sunt kosthold, har jeg et "kaos inntak" går jeg ned. Så

blir nok noe al'a det samme som 5:2, vil jeg tro :) Bruker veldig mye energi bare med epilepsien (typisk usynlig sykdom som kan gi bl.a smerter og utmattelse slik som fibro og ME f.eks). Så viktig med kost, utholdenhet, lite stress og stabilt blodsukker som hjelper bare ved å holde meg utenfor sukker, så påvirker det det andre. Men det var det da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med, har fortsatt nok å ta av. Tenkte å ta mål og slikt på mandagen. Hvordan måle mest riktig?

Målt mest fettprosent jeg, men jeg er usikker på om metoden som brukes er nøyaktig.

Bruker du kaliper eller en vekt av et slag til å måle fettprosent? Med kaliper er min erfaring at det krever at en tar en del målinger for å bli god på å ta korrekte målinger og det er gjerne litt vanskelig å måle egen fettprosent med kaliper. Jeg pleier å ha tre eller fire målepunkt med målebånd i tillegg til fettprosent og vekt. Det holder motivasjonen oppe og gir et inntrykk på hvor kroppen endres. Per nå bruker eg å måle midje ( 2cm over navlen) hofte (der jeg er bredest, ca øverst på hoftekammen) bredeste punktet på låret og midt på biceps,altså der på overarmen jeg er størst. En gang i bland måler eg rundt bryst i tillegg men tar ikke der like ofte som de andre stedene. For at målingene skal være så korrekt som mulig er det også viktig at man tar dem i avslappet tilstand ikke trekker inn magen osv og at det er noenlunde på samme plass som forrige måling, så hvor målingen bør tatt er også lurt å skrive ned i tillegg til tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta står på stedet hvil, men det har blitt bedre plass i klærne de siste ukene så noe skjer, det bare gir ikke utslag på badevekta :p Vi har vært veldig "plaget" med finvær den siste uka som har resultert i at jeg har vært ute så mye som mulig på ski og sykkel. Idag ble terrengsykkelen jeg kjøpte i julegave til meg selv tatt ut på testtur. Hun funka fint! Lettkjørt og kvikk i responsen :)

Sykkelselfie:

[ATTACH]159980[/ATTACH]

post-31238-14440999488082_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du kaliper eller en vekt av et slag til å måle fettprosent? Med kaliper er min erfaring at det krever at en tar en del målinger for å bli god på å ta korrekte målinger og det er gjerne litt vanskelig å måle egen fettprosent med kaliper. Jeg pleier å ha tre eller fire målepunkt med målebånd i tillegg til fettprosent og vekt. Det holder motivasjonen oppe og gir et inntrykk på hvor kroppen endres. Per nå bruker eg å måle midje ( 2cm over navlen) hofte (der jeg er bredest, ca øverst på hoftekammen) bredeste punktet på låret og midt på biceps,altså der på overarmen jeg er størst. En gang i bland måler eg rundt bryst i tillegg men tar ikke der like ofte som de andre stedene. For at målingene skal være så korrekt som mulig er det også viktig at man tar dem i avslappet tilstand ikke trekker inn magen osv og at det er noenlunde på samme plass som forrige måling, så hvor målingen bør tatt er også lurt å skrive ned i tillegg til tallet

På senteret jeg går på er det en måler, som man holder med begge henda, også måler den gjennom kroppen. Husker ikke hva den heter, men tror ikke den er kjent for å være veldig nøyaktig, men den viser da resultater som virker troverdige. Jeg har faktisk en kaliper men får det ikke helt til. Syntes det også er vanskelig med målebånd, men jeg kan prøve. Veide inn på 80,7 kg i dag hvertfall, og målte vel 92/93cm over navelen. Men jeg har tatt mye bilder osv , syntes det er en ganske bra "måleenhet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg :)

Fra tidligere dietter har jeg lært at vekten ikke er det viktigste, men heller fettprosenten som gjenspeiles i midjemålet. Total antall cm jeg har gått ned rundt midje er 15.5cm! Nærmer meg også ned 10kg i kroppsvekt. Veldig fornøyd med det men har enda noe å gå på fram til månedskiftet mai/juni.

14.januar vekt:92,4kg midje:98.5cm (kveld)

9.februar vekt:88kg midje:93cm (kveld)

13.februar vekt:87kg midje:90cm (morgen)

17.februar vekt:88kg midje:92cm (kveld)

21.februar vekt:85kg midje:88cm (morgen)

26.februar vekt:86kg midje:89 cm (kveld)

3.mars vekt:85,4kg midje:87cm (morgen)

7.mars vekt:84,7kg midje:85,5cm (morgen)

14.mars vekt:83,1kg midje:84cm (morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senteret jeg går på er det en måler, som man holder med begge henda, også måler den gjennom kroppen. Husker ikke hva den heter, men tror ikke den er kjent for å være veldig nøyaktig, men den viser da resultater som virker troverdige. Jeg har faktisk en kaliper men får det ikke helt til. Syntes det også er vanskelig med målebånd, men jeg kan prøve. Veide inn på 80,7 kg i dag hvertfall, og målte vel 92/93cm over navelen. Men jeg har tatt mye bilder osv , syntes det er en ganske bra "måleenhet".

Midjemål er gull. Kaliper funker dårlig når en har høy fettprosent, men blir bedre fra 16% ish og nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra! Er ganske likt med meg selv, så motiverende å se at andre får til det jeg har tenkt. Går bare litt saktere for meg :whistle:

Tusen takk :-)

Som du ser hadde jeg jo en hel måned stående på 76 tallet.. Men så løsnet det litt.

Er fortsatt lenge til sommeren. Slow and steady wins the race ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På senteret jeg går på er det en måler, som man holder med begge henda, også måler den gjennom kroppen. Husker ikke hva den heter, men tror ikke den er kjent for å være veldig nøyaktig, men den viser da resultater som virker troverdige. Jeg har faktisk en kaliper men får det ikke helt til. Syntes det også er vanskelig med målebånd, men jeg kan prøve. Veide inn på 80,7 kg i dag hvertfall, og målte vel 92/93cm over navelen. Men jeg har tatt mye bilder osv , syntes det er en ganske bra "måleenhet".

sikkert en inbody vekt det er dem de fleste har og jeg bruker i min jobb, der du holder to håndtak i hendene og står på en vekt med barbeinte føtter:) de målingene gir en grei innsikt i sammensetningen i kroppen din men resultatene er mest til å stole på når du måler til samme tid og under samme forhold som tidligere tester. men bruk av bilder er genialt til å se fremgang for man ser seg gjerne litt blind på kroppens forandringer siden du ser deg selv i speilet daglig, da er det greit å ha bilder du kan ta frem underveis for å kunne se fremgangen:) målebånd er ikke så veldig avansert så lenge du passer på å måle på ca samme punkter hver gang måler du over navlen gjør du det videre så vil du få et innblikk i endringer der også :) keep up the good work! Ellers er jo klær og en god indikator på fremgang hehe:) hvertfall når en skal ned i vekt så vil jo klærne etterhvert henge løsere eller at du må kjøpe mindre str osv :) heier på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...