Gå til innhold

Veltrente jenter og mensen


Neona

Anbefalte innlegg

Jeg beklager at jeg drar inn spiseforstyrrelser litt ofte, for jeg vet at det kanskje er mange friske som blir litt lei av det. Men til mitt forsvar må jeg bare si at om de hadde opplevd hvordan det er å ha denne sykdommen, så er jeg 99,9 % sikker på at mange av dem hadde gjort det samme.

Kjenner også til dette her! Har hatt jevnlig periode siden jeg fikk den i 13 års alderen, men for et år siden stoppet den helt opp. Trente på denne perioden til skiløp, så trente mye cardio, samt at jeg ser i ettertid at jeg spiste lite. Det tok et halvt år før jeg gikk til lege, som da satte meg på en kur med hormonene som kommer i slutten av en periode for å fremprovosere mensen. Fikk det heldigvis som normalt etter dette! Jeg ser nå hvor mange jenter som har det samme, og det skremmer meg (som flere av dere andre nevner) hvor lite mange faktisk VET om dette. Kroppen er ikke i balanse, du kan få komplikasjoner med senere graviditet, og det kan føre til beinskjørhet.

Jeg husker spesielt ei vennine som reagerte når jeg foraklrte om mitt problem med: Å så fantastisk deilig! Jeg følte det aldri slik, for noe var galt.

Det viktigste for meg er at kroppen min er sunn og frisk, men jeg er jo også en av de som vil være ekstremt sterk,og veldig fit. (jada, lett å si at kun en sunn kropp er viktig) Det er vanskelig å balansere akkurat denne, og jeg vet selv at jeg i perioder (nå f.eks) er mye sliten, vanskelig å sove, ligger mye på sofaen osv. så følte meg litt truffet av den der :p

For guds skyld jenter, ta kroppen dere seriøst!

Når man har en spiseforstyrrelse, så er det ikke nødvendigvis sånn at man bare vil være tynn for å være tynn. Noen ganger er det en måte å takle andre problemer i livet på. Det er ikke sånn for alle, men for en del. Da har man på en måte ikke noe "valg" om å være tynn eller ei, sykdommen tvinger en til å være det.

Jeg har nesten hele tiden visst at manglende mensturasjon ikke er bra for kroppen, og at jeg kan få komplikasjoner senere. Likevel har sykdommen vært så sterk at jeg ikke har klart komme dit hvor kroppen er i balanse. Jeg er 21 år, likevel har jeg kun hatt mensturasjon i ca. 6 måneder i en periode i tenårene hvor jeg var i bedre form over en viss tid. Innlegget til Marie fikk meg faktisk til å gråte, for det minnet meg igjen på det faktum at jeg kanskje aldri få barn. Det er absolutt en realitet, men jeg må bare prøve å la den tanken ligge for å ikke plages ytterligere.

Det jeg egentlig skal frem til er at man ofte tror at de som er tynne og opprettholder en for lav vekt over en periode ikke tenker konskvenser, og det er det nok kanskje mange som kanskje ikke gjør. Men det er også mange som vet om alle konsekvensene av det, men likevel ikke klarer å gjør noe med det pga. f.eks. en spisefortyrrelse. Jeg har ALLTID tenkt på det, men sykdommen har ikke tillat meg å gjøre noe med det - som sagt, den har rett og slett vært for sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har en spiseforstyrrelse, så er det ikke nødvendigvis sånn at man bare vil være tynn for å være tynn. Noen ganger er det en måte å takle andre problemer i livet på. Det er ikke sånn for alle, men for en del. Da har man på en måte ikke noe "valg" om å være tynn eller ei, sykdommen tvinger en til å være det.

Jeg har nesten hele tiden visst at manglende mensturasjon ikke er bra for kroppen, og at jeg kan få komplikasjoner senere. Likevel har sykdommen vært så sterk at jeg ikke har klart komme dit hvor kroppen er i balanse. Jeg er 21 år, likevel har jeg kun hatt mensturasjon i ca. 6 måneder i en periode i tenårene hvor jeg var i bedre form over en viss tid. Innlegget til Marie fikk meg faktisk til å gråte, for det minnet meg igjen på det faktum at jeg kanskje aldri få barn. Det er absolutt en realitet, men jeg må bare prøve å la den tanken ligge for å ikke plages ytterligere.

Det jeg egentlig skal frem til er at man ofte tror at de som er tynne og opprettholder en for lav vekt over en periode ikke tenker konskvenser, og det er det nok kanskje mange som kanskje ikke gjør. Men det er også mange som vet om alle konsekvensene av det, men likevel ikke klarer å gjør noe med det pga. f.eks. en spisefortyrrelse. Jeg har ALLTID tenkt på det, men sykdommen har ikke tillat meg å gjøre noe med det - som sagt, den har rett og slett vært for sterk.

Går bra at du drar inn SF, det er et utrolig viktig tema! Nå vil jeg bare si at jeg aldri har vært noen form for SF syk, ja, det kunne gått den veien, om jeg hadde fortsatt i det sporet.

Du virker som en utrolig sterk person, Lily, og jeg blir stadig overrasket over hvor kunnskapsrik du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra at du drar inn SF, det er et utrolig viktig tema! Nå vil jeg bare si at jeg aldri har vært noen form for SF syk, ja, det kunne gått den veien, om jeg hadde fortsatt i det sporet.

Du virker som en utrolig sterk person, Lily, og jeg blir stadig overrasket over hvor kunnskapsrik du er!

:blush: Aw, nå ble jeg rørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å lese at flere har et litt bevisst forhold til dette. Det kan fort være lett å bare male seg inn i et hjørne med en sånn "ingen forstår min sunne livsstil™" når man i utgangspunktet lever på en måte som er alt annet enn sunn. Dette med søvnvansker, tap av menstruasjon, nedsatt immunforsvar og en del av de andre (relativt vanlige) bivirkningene av overdreven trening og underdreven spising er gjerne noe folk ikke snakker om heller, og derfor tenker man at det sikkert bare gjelder seg selv.

Det er nettopp derfor jeg startet denne tråden. Det å ikke ha mensen har altfor lite fokus/det er ikke et samtaleemne. Også mange som ikke legger merke til at de ikke har regelmessig mensen pga p-piller (som gi "falsk" mensen/falsk trygghet). Trening og det å være slank har et altfort stort fokus i forhold til å være sunn på innsiden/kroppens indre mekanismer - slik som mensen. Jeg har den opplevelsen av at jenter i altfor stor grad blir sammenlignet/vurdert på samme grunnlag som gutter. Når en jente har veldefinerte muskler (spesielt på magen), så er dette ofte et tegn på at fettprosenten er for lav. Gutter kan omtrent ha så veldefinert six pack de vil uten at dette er skadelig... Når jeg hadde en mage med synlige magemuskler, så fikk jeg masse komplimenter for dette, at jeg var så godt trent/sunn/sterk osv. Faktum var at jeg her egentlig var veldig usunn fordi jeg ikke hadde mensen, men det er det jo ingen som legger merke til - eller fokuserer på. Det er jo ofte slik at tap av mensen blir sett på som en filleting i treningsmiljøer, fordi det er vanlig blant de som trener mye! Skulle ønske dette kunne endres på! Å ikke ha mensen er et tegn på at noe er galt! Kroppen din fungerer ikke slik den skal. Jeg vil gjerne ha synlige magemuskler, men må legge på meg for å få tilbake mensen. Det som oppleves ekstra ille er at jeg vet at jeg får positiv oppmerksomhet for flat mage/magemuskler, og dermed "belønning" for en usunn kropp. Vil legge til at alle kropper er forskjellige, og min er slik at når magen min er helt flat, så er fettprosenten for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv jobber jeg meg opp i vekt, en av grunnene er også å få tilbake mensturasjonen! jeg hadde den siste gang i august, men dette var også samme måned jeg sluttet på p-pillene. jeg var da også undervektig, men pga pillen vet jeg ikke hvor lenge jeg ikke har hatt den naturlig. noe jeg ikke visste (som jeg lærte nå her!) er at det kan ta opp til flere år før den kommer tilbake etter p-pilleslutt.

så selv om jeg ikke får den tilbake med en gang når jeg blir ordneltig normalvektig trenger ikke det nødvendigvis bety at ejg må ENDA mer opp i vekt? jeg blir nemlig fortalt at jeg bør fortsette opp i vekt helt til den kommer...

Jeg er normalvektig, men fikk beskjed av legen om å gå opp i vekt, fordi kroppen min vil veie mer ("tror" at min normalvekt er undervekt eller noe slikt). Fikk hormoner av legen som etterligner syklusen etter eggløsning for å se om jeg fikk mensen - og det gjorde jeg, men aner ikke om kroppen nå vil sette igang mensen på egenhånd, eller om dette var et engangstilfelle... Det jeg håper på er at kroppen har våknet fra dvalen og setter igang med regelmessig mensen. Vil legge til at legen ikke hadde noe tro på at disse pillene ville virke på meg, og bare ga de til meg for sikkerhetsskyld. Så det er verdt et forsøk å be om piller for å sette igang mensen, selv om legen mener du må fortsette å legge på deg helt til noe skjer. Dumt å legge på seg unødvendig mye, hvis en kunne ha stoppet etter f.eks. 3 kg (tar tid før kroppen reagerer). Sist jeg gikk uten mensen (var undervektig), så måtte jeg være normalvektig i ett år før noe skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vi kan trekke av denne tråden er;

  • Har du ikke regelmessig syklus, søk hjelp
  • Har du ikke mensen, søk hjelp
  • Har du mensen HELE tiden eller i lange tider av gangen, søk hjelp
  • Ikke hopp over sukkerpillene hver eneste gang på p-pillebrettet
  • Har du kraftige menstruasjonssmerter, søk hjelp
  • Har du veldig lang syklus, søk hjelP
  • Veier du for lite og trener for mye, spis mer og ro ned
  • Veier du for mye og trener for mye, spis mindre og ro ned
  • Sov, spis og la kroppen få ro av og til
  • Er du redd for å bli gravid, så finnes det en sånn fin ting som heter kondomer. Be han tre den på en gang iblant.

Hormoner er en fin greie, og de bør være i gjenge for at kroppen din skal fungere sånn som det er tenkt. P-piller er fint det, men de kan også skjule sykdommer/problemer som kan få store konsekvenser senere i livet.

I tillegg så vil det ofte hope seg opp slim i livmoren når man ikke menstruerer på lange tider. Dette slimet kan være mange kg til slutt, og så står man der og ønsker seg ned 2 kg til ned i vekt, har lite ett på kroppen og fatter ikke hvorfor man ikke går ned. Så spiser man mindre, trener mer og gjør mer skade. Vi kvinner er noen flotte logiske tenkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt varierende sykluslengde selv, ifølge legen på grunn av pco. Men i oppkjøring (nov - april) får jeg ikke i det hele tatt. Normalvektig, men ganske mye høyere treningsmengde utenom sesong (opp til rundt 15 timer). Ikke at det gjør det noe mer sunt, men jeg oppsøker ikke lege så lenge jeg ikke prøver å bli gravid. Lange nok køer der fra før av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år, har prøvd å få barn i snart 3 og et halv år men har ikke eggløsning og mensen :(.Var temmelig spiseforstyrret da vi bestemte oss for at vi ville få barn, veide 45 kilo (165 høy), og trente veldig mye, i tillegg hadde jeg gått på p-piller i 3-4 år! Sakte men sikkert har vekta krøpet oppover, og jeg veier nå rundt 60 kg, men fortsatt ingen mens,. Har vært hos legen flere ganger og fått piller for å fremkalle både mens og eggløsning. Angrer veldig den dag i dag på at jeg lot meg selv bli så underernært og tynn.Tenker fortsatt at jeg vil være slank og veltrent, men vil mye heller være slapp i fisken, og halvfeit dersom det gjør at jeg får mitt størst ønske i verden oppfylt........ å bli mamma :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år, har prøvd å få barn i snart 3 og et halv år men har ikke eggløsning og mensen :(.Var temmelig spiseforstyrret da vi bestemte oss for at vi ville få barn, veide 45 kilo (165 høy), og trente veldig mye, i tillegg hadde jeg gått på p-piller i 3-4 år! Sakte men sikkert har vekta krøpet oppover, og jeg veier nå rundt 60 kg, men fortsatt ingen mens,. Har vært hos legen flere ganger og fått piller for å fremkalle både mens og eggløsning. Angrer veldig den dag i dag på at jeg lot meg selv bli så underernært og tynn.Tenker fortsatt at jeg vil være slank og veltrent, men vil mye heller være slapp i fisken, og halvfeit dersom det gjør at jeg får mitt størst ønske i verden oppfylt........ å bli mamma :(:(

Uff, kjære deg! Mensen er slik en uforutsigbar ting. Jeg måtte vente lenge som normalvektig før mensen dukket opp, og den forsvant og kom tilbake i ett kjør. Fortsett å håpe, men ikke stress, den kommer ikke fortere av den grunn. Men den kommer, det gjør den, før du aner :) Ikke tro at du har ødelagt for deg selv, alt tar bare tid! Vet det må være utrolig tungt. Føler virkelig med deg. Ta tiden til hjelp, du har mange år foran deg til å være frisk og rask. Og mensen - den kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv jobber jeg meg opp i vekt, en av grunnene er også å få tilbake mensturasjonen! jeg hadde den siste gang i august, men dette var også samme måned jeg sluttet på p-pillene. jeg var da også undervektig, men pga pillen vet jeg ikke hvor lenge jeg ikke har hatt den naturlig. noe jeg ikke visste (som jeg lærte nå her!) er at det kan ta opp til flere år før den kommer tilbake etter p-pilleslutt.

så selv om jeg ikke får den tilbake med en gang når jeg blir ordneltig normalvektig trenger ikke det nødvendigvis bety at ejg må ENDA mer opp i vekt? jeg blir nemlig fortalt at jeg bør fortsette opp i vekt helt til den kommer...

Det kan ta tid å få tilbake mensen etter langvarig undervekt, i alle fall var det mitt problem. Legen min ville gjerne at jeg skulle gå opp noen ekstra kilo etter jeg var kommet i normalvekt (noe som var kjempeskummelt for meg den gangen, nå i ettertid har jeg frivillig gått opp litt mer for muskelbyggingens skyld ;) ) men behandleren min ga meg heller en eller annen type p-piller for å starte opp mensen igjen, slik at kroppen fikk et lite spark bak. Etter hvert som jeg sluttet på disse pillene gikk alt naturlig igjen. Kanskje er dette noe for deg dersom mensen ikke kommer tilbake når du har nådd en vekt som er passende for kroppen din?

Beklager frøken trådstarter for at dette innlegget ble litt off topic, men ville gjerne svare Kristine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta tid å få tilbake mensen etter langvarig undervekt, i alle fall var det mitt problem. Legen min ville gjerne at jeg skulle gå opp noen ekstra kilo etter jeg var kommet i normalvekt (noe som var kjempeskummelt for meg den gangen, nå i ettertid har jeg frivillig gått opp litt mer for muskelbyggingens skyld ;) ) men behandleren min ga meg heller en eller annen type p-piller for å starte opp mensen igjen, slik at kroppen fikk et lite spark bak. Etter hvert som jeg sluttet på disse pillene gikk alt naturlig igjen. Kanskje er dette noe for deg dersom mensen ikke kommer tilbake når du har nådd en vekt som er passende for kroppen din?

Beklager frøken trådstarter for at dette innlegget ble litt off topic, men ville gjerne svare Kristine :)

tusen takk for svar, Frida! jeg skal snakke med legen å høre om dette er et alternativ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta tid å få tilbake mensen etter langvarig undervekt, i alle fall var det mitt problem. Legen min ville gjerne at jeg skulle gå opp noen ekstra kilo etter jeg var kommet i normalvekt (noe som var kjempeskummelt for meg den gangen, nå i ettertid har jeg frivillig gått opp litt mer for muskelbyggingens skyld ;) ) men behandleren min ga meg heller en eller annen type p-piller for å starte opp mensen igjen, slik at kroppen fikk et lite spark bak. Etter hvert som jeg sluttet på disse pillene gikk alt naturlig igjen. Kanskje er dette noe for deg dersom mensen ikke kommer tilbake når du har nådd en vekt som er passende for kroppen din?

Beklager frøken trådstarter for at dette innlegget ble litt off topic, men ville gjerne svare Kristine :)

Ei jeg kjenner fikk også p-piller for å få igang mesturasjonen, og det funket faktisk. Altså, når hun sluttet med dem, så var alt normalt. Var du normalvektig når du fikk p-pillene Frida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner fikk også p-piller for å få igang mesturasjonen, og det funket faktisk. Altså, når hun sluttet med dem, så var alt normalt. Var du normalvektig når du fikk p-pillene Frida?

Ja, det var jeg (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også under gruppen som lengter etter mensen. Jeg har selv vært spiseforstyrret og mistet mesturasjonen rundt 16 års alderen. Det var pga. mye trening og lite mat med lite variasjon. Ble langt inn på ST.olav for tomt jern-og blodlager. Jeg slet et år for meg selv før jeg ble innlagt. Kom meg opp i vekt, men ingen mensturasjon. Kom hjem igjen og ble for brå start å begynne rett på hverdagen så jeg raste ned igjen. Men klarte å hente meg selv inn igjen så nå er jeg på tur opp, og her kommer jeg til å være. Har kommet meg ut i studie og funnet en hverdagen som jeg har blitt glad i.

Men problemet er at mensen er ikke tilbake.

Her sitter jeg 21 år gammel, livsgleden er tilbake, mange gode venner, et aktivt og trygt liv. Men det at menstruasjonen ikke har kommet tilbake gjør meg trist. Det er et stort ønske jeg har her i livet og det er å bli mor. Jeg vil stifte famile, gifte meg og ha mange små nurk som løper rundt meg. Jeg jobber hver dag for å få den tilbake. Få kroppen i balanse og bli frisk.

Kroppen min har problemer med blodsirkulasjonen, derfor kan noen næringsstoffer smyge seg unna, som f.eks jern. Jeg sliter meg å øke mengden i kroppen selv om jeg har tatt jernpreparat siden jeg var 16 år, altså 6 år. Kjipe greier i grunn!

Men har funnet en akupunktør som har gjort underverker for meg hittil, så håper det er råd for meg.

Jeg er nå oppe i normalvekt, bmi 20. Hvor lang tid måtte dere gå for å den tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå oppe i normalvekt, bmi 20. Hvor lang tid måtte dere gå for å den tilbake?

Første gang jeg mistet mensen (rundt 16 års alder), så tok det vel nesten ett år fra jeg ble normalvektig og til jeg fikk mensen. Gikk ned en del i vekt i fjor vinter (men ble aldri undervektig), og slutten på p-pillen i mai. Fortsatt ingen mensen i desember. Fikk da piller av legen (provera) for å sette i gang mensen. Fikk mensen av de, men vet ikke om kroppen vil fortsette med mensen på egenhånd (om det vil komme noen eggløsning). Vil legge til at legen hadde absolutt INGEN tro på at disse pillene ville virke, så dere uten mensen må holde håpet oppe selv om legen sier at dere ikke vil få mensen før dere slutter å trene/legger på dere 10 kg o.l. :-)

Er som flere andre her bekymret for hvordan det vil gå den dagen jeg vil ha barn... (er nå 23 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå oppe i normalvekt, bmi 20. Hvor lang tid måtte dere gå for å den tilbake?

Jeg ble syk før jeg begynte å menstruere, så jeg fikk mensen første gang da jeg var rundt 16 år. Den gangen var jeg i underkant av normalen, kanskje litt under det jeg er nå. Jeg mistet den igjen like etter, og har ikke sett snurten av den siden. Jeg har opprettholdt den vekten jeg har idag over ca. 1/2 år, men var stabil på 5 kg mindre 1/2 år før det igjen...

Men "ting skjer", så det er nok kanskje bare mensturasjonen som er treg.

Vekt har noe å si, men ikke SÅ mye. Dvs, man MÅ ha en viss andel fett og muskler, og hvor mye er litt individuelt. Jeg merker at jeg omtrent i det området hvor jeg burde være, men jeg føler også at manglende muskelmasse kan ha påvirkning. Kroppen har kommet seg mer etter at jeg har blitt litt sterkere. Nå skal det også sies at jeg var ekstremt svak da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ve

Første gang jeg mistet mensen (rundt 16 års alder), så tok det vel nesten ett år fra jeg ble normalvektig og til jeg fikk mensen. Gikk ned en del i vekt i fjor vinter (men ble aldri undervektig), og slutten på p-pillen i mai. Fortsatt ingen mensen i desember. Fikk da piller av legen (provera) for å sette i gang mensen. Fikk mensen av de, men vet ikke om kroppen vil fortsette med mensen på egenhånd (om det vil komme noen eggløsning). Vil legge til at legen hadde absolutt INGEN tro på at disse pillene ville virke, så dere uten mensen må holde håpet oppe selv om legen sier at dere ikke vil få mensen før dere slutter å trene/legger på dere 10 kg o.l. :)

Er som flere andre her bekymret for hvordan det vil gå den dagen jeg vil ha barn... (er nå 23 år).

Mener det er bedre å vente til den kommer på "ekte". Å ta piller blir jo bare en blødning "uten virkning".

Krydder fingrene for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble syk før jeg begynte å menstruere, så jeg fikk mensen første gang da jeg var rundt 16 år. Den gangen var jeg i underkant av normalen, kanskje litt under det jeg er nå. Jeg mistet den igjen like etter, og har ikke sett snurten av den siden. Jeg har opprettholdt den vekten jeg har idag over ca. 1/2 år, men var stabil på 5 kg mindre 1/2 år før det igjen...

Men "ting skjer", så det er nok kanskje bare mensturasjonen som er treg.

Vekt har noe å si, men ikke SÅ mye. Dvs, man MÅ ha en viss andel fett og muskler, og hvor mye er litt individuelt. Jeg merker at jeg omtrent i det området hvor jeg burde være, men jeg føler også at manglende muskelmasse kan ha påvirkning. Kroppen har kommet seg mer etter at jeg har blitt litt sterkere. Nå skal det også sies at jeg var ekstremt svak da...

Men det har seg slik at du ikke har det nå?

Skjønner fettmasse har litt å si, men jeg mener kroppen min har fått på seg absolutt det den skal ha. Jeg vil egentlig begynne å forme kroppen, mer muskelmasse og mindre fett. Men så vegrer jeg meg litt for det målet, for som sagt så er jeg bekymret for menstrasjonen. Men jeg tror at kroppen min er der den skal, men jeg må bare være stabil på vekta og være tålmodig og fortsette med et variert kosthold med ulike næringsstoff.

Men jeg har slitt med jernnivået i 6 år og hatt jernanemi i mange år, så jeg tror det virker sterkt inn på mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har seg slik at du ikke har det nå?

Skjønner fettmasse har litt å si, men jeg mener kroppen min har fått på seg absolutt det den skal ha. Jeg vil egentlig begynne å forme kroppen, mer muskelmasse og mindre fett. Men så vegrer jeg meg litt for det målet, for som sagt så er jeg bekymret for menstrasjonen. Men jeg tror at kroppen min er der den skal, men jeg må bare være stabil på vekta og være tålmodig og fortsette med et variert kosthold med ulike næringsstoff.

Men jeg har slitt med jernnivået i 6 år og hatt jernanemi i mange år, så jeg tror det virker sterkt inn på mensen.

Nei, jeg har ikke mensturasjonen nå.

Jeg vil, som deg, også starte å forme kroppen. Faktisk har jeg fått beskjed av legen om å gjøre det, bare så det ikke er noe tvil om at jeg gjør det for å bli tynn. Jeg legger ikke skjul på at jeg ønsker å forme kroppen mtp mer muskler og mindre fett. Siden jeg har såpass lite muskelmasse idag, så skal det ikke mye muskelmass til for at det er en realitet. Om noe fett må vekk eller ei, vet jeg ikke. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men heller hva hode og kroppen føler det vel med ;) Mensturasjon er en indikasjon på at i hvert fall kroppen har det greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...