Gå til innhold

Jenter; hvor ofte trener dere glutes?


moyes

Anbefalte innlegg

Trener hele kroppen hver dag - mao "trener jeg glutes" hver dag :D

Unnskyld meg om jeg stiller dumt spørsmål nå (fordi jeg har ikke peiling) men, er det bra da? Har lest at man må ha 24 timers restitusjon når har trent hele kroppen :shy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener rumpe og ben 3 ganger i uken! Har lest at Nathalia Melo trener rumpa hver dag, men hva er forskjellen med å trene den hver dag eller bare noen ganger i uken? Er det mer muskelmasse, finere form?

Ja, det er også her jeg har stått litt fast. Jeg klarer dog ikke helt hente inspirasjon fra Melo - rett og slett fordi hun er brasiliansk.. Hehe.

Jeg har tenkt, dersom jeg kjører 2 øvelser for ben/glutes, hver tredje dag = 6 øvelser i uken

Men dersom jeg kjører fulle ben/glutes-dag=12 øvelser

Jeg pleier alltid å kjøre så tungt jeg kan, egentlig, så har glodd stumpen ihjel for å se etter forskjeller. Er litt - men, ikke så mye å skryte av gitt. Og jeg kjenner at jeg aktiverer og har godt kontakt med setet gjennom hver økt. Overload?

:angelic:

Og jeg som har irritert meg over jenter som er redde for å bli for store og få monsterlår - står jeg her og ser etter stump selv, gitt.

Tror det er derfor jeg elsker trening - det er et så bredt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg om jeg stiller dumt spørsmål nå (fordi jeg har ikke peiling) men, er det bra da? Har lest at man må ha 24 timers restitusjon når har trent hele kroppen :shy:

Skal ikke tro alt du leser ;)

Det avhenger av volum og intensitet pr økt/muskelgruppe + treningstoleranse

Å restituere seg fra 3serier på 60% belastning fra 1RM kontra å restituere seg fra 5serier på 90% av 1RM kan skille timer til dager - DET er epler og appelsiner, men de er fortsatt frukt - om du skjønner :D

det er også stor forskjell fra de som har trent 1-2år vs 5-10år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener rumpe og ben 3 ganger i uken! Har lest at Nathalia Melo trener rumpa hver dag, men hva er forskjellen med å trene den hver dag eller bare noen ganger i uken? Er det mer muskelmasse, finere form?

Av det jeg har sett av hennes trening er det veldig lett intensitet (kroppsvekt, strikk, lett kabeltrekk etc) noe som heller ikke krever lang restitusjonstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke tro alt du leser ;)

Det avhenger av volum og intensitet pr økt/muskelgruppe + treningstoleranse

Å restituere seg fra 3serier på 60% belastning fra 1RM kontra å restituere seg fra 5serier på 90% av 1RM kan skille timer til dager - DET er epler og appelsiner, men de er fortsatt frukt - om du skjønner :D

det er også stor forskjell fra de som har trent 1-2år vs 5-10år :)

Jeg har lurt litt på dette selv i det i det siste. Vil det si at hvis man selv tolererer det, og har variert volum/intensistet er det uproblematisk?

Jeg trener tung beindag en dag i uka, og dagen etter trener jeg fullkropp med fokus på rumpa, men her blir det jo også noen beinøvelser (step-up, KB swing, bulgarske utfall). Jeg har også hørt at man ikke bør trene bein 2 dager på rad, så har vært usikker på oppsettet, men likevel har jeg tenkt at det kanskje er ok siden dagen etter har relativt lett belastning i forhold til selve beindagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lurt litt på dette selv i det i det siste. Vil det si at hvis man selv tolererer det, og har variert volum/intensistet er det uproblematisk?

Jeg trener tung beindag en dag i uka, og dagen etter trener jeg fullkropp med fokus på rumpa, men her blir det jo også noen beinøvelser (step-up, KB swing, bulgarske utfall). Jeg har også hørt at man ikke bør trene bein 2 dager på rad, så har vært usikker på oppsettet, men likevel har jeg tenkt at det kanskje er ok siden dagen etter har relativt lett belastning i forhold til selve beindagen.

(Toleransen avhenger mer enn hva en selv "tror og føler") - men i bunn og grunn ja

Du også - ikke tro alt du hører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt så overvurderer folk sin egen treningstoleranse og evne til restutisjon... just sayin' :)

Selv så trener jeg rumpa i en eller annen variant 4 ganger i uka med varierende volum og intensitet.

Edit: Veldig lite direkte pumping av stumpen, men bøyvarianter og andre bein-øvelser hvor rumpa også involveres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt så overvurderer folk sin egen treningstoleranse og evne til restutisjon... just sayin' :)

Selv så trener jeg rumpa i en eller annen variant 4 ganger i uka med varierende volum og intensitet.

Edit: Veldig lite direkte pumping av stumpen, men bøyvarianter og andre bein-øvelser hvor rumpa også involveres

Pumping av stumpen?

Sorry kunne ikke la vær:whistle::roflmao::ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...