Gå til innhold

Fettforbrennere - virkning eller bortkastet penger?


Treningsglad jente!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om de såkaldte "slankepillene" (fettforbrennere) fungerer, eller om dette kun er bortkastet penger? Jeg ser ofte at det står på bruksanvisningen at man må ha et sundt kosthold og trene regelmessig for at pillene skal fungere, altså minke fettprosenten.... Men med et sundt kosthold og regelmessig trening vil man jo allikevel gå ned i fettprosent, så er det da noen vits lurer jeg på????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en gratis boks med Powerburn som det reklameres så kraftig for på TV om dagen av en kompis. Tok hele boksen som beskrevet på pakka og kan ikke si det hadde noe som helst effekt. Vekta sto bom still! Det interessante er at når boksen var tom og jeg fortsatte med samme kosthold så begynte jeg å gå ned i vekt igjen!

Skriver under på Asle sitt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Fagerli hevder at deres fettforbrennende produkt har dokumentert effekt, men jeg har aldri prøvd. Hadde vært interessant å se hvilke erfaringer folk her har. Ganske sikker på at noen har prøvd det, da det er VELDIG populært. "Everyone want the magic pill"...

Er det samme hvilken koffeinkilde man benytter? I prefere Pepsi Max!

post-36-14440823046567_thumb.jpg

3,6 dl Pepsi Max = 69 mg koffein (19,17 mg per dl)

2,4 dl kaffe (kokt/trekt/"brewed") = 107 mg koffein (44,58 mg per dl)

Må nok drikke litt for å få samme effekt som med kaffe:)

Får ikke til å like kaffe :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har brukt og bruker fatburners, med resultat. Gikk ikke noe ned i vekt, men musklene blir mer definerte, og synes bedre! Jeg begynte å se forskjell i speilet, og det er det jeg bryr meg om. Ikke vekta!

Hvilket merke/type bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med efedrin? det er jo ikke lov jeg vet, men ja. virkning eller waste of money?

http://www.antidoping.no/internett/medisinsk-info/dopingmidler-metoder/efedrin/

"Efedrin brukes som dopingmiddel på grunn av den sentralstimulerende effekten, men det brukes også som slankemiddel. Den prestasjonsfremmende effekten er dårlig dokumentert, og når det gjelder effekt på slanking, er det ingen vitenskapelig enighet. Efedrin er ulovlig å importere til Norge, selv om det kan kjøpes over disk i utlandet."

I følge steroider.net så er efedrin ikke fettforbrennende men vanndrivenes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten at jeg er noen som helst ekspert føler jeg både kaffe og grønn te hjelper. Av en eller annen grunn tror jeg grønn te er enda mer effektivt på min kropp - men kan jo selvsagt være annerledes for andre :) Har prøvd diverse vidunderkurer tidligere, og blir alltid like skuffa. Men sunn, fiberrik kost og grønn te - da løsner det litt :) For synsskyld pleier jeg også bøtte nedpå med sitronvann på tom mage, ikke at det forbrenner noe mer fett (ikke som jeg vet i hvert fall), men det skyller med seg en del andre saker, slik at man kan oppleve å få flatere mage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Slike tilskudd har i beste fall en marginal effekt. Du må i alle tilfeller oppnå et kaloriunderskudd for at vekten skal gå nedover, og uten dette vil heller ikke fettforbrenningspreparater hjelpe deg noe som helst. Bruk heller pengene på å kjøpe litt bedre mat, så kommer resultatene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er alt som selges som fettforbrennere uten resept i Norge verdiløst - frem til det motsatte er bevist. Til nå er det ikke bevist noen særlig virkning av noen som selges uten resept, men om lommebokvekt teller, så fungerer de jo gull :p

Når det er sagt, så gir vel de mest effektive man får på resept *opptil* 5% effekt (efedring hcl). Endring av kostholdet, derimot, kan gi masse effekt - og til og med spare penger for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...