Gå til innhold

Belte og smalere midje?


nickvaage

Anbefalte innlegg

Sett en del av disse amerikanske fitness instagram folkene som har en helt vanvittig fysikk. Mange av dem er ikke store i det hele tatt, men dem har litt av en fysikk far midden go pop til skuldrene.

Mange av dem sier at dem trener Konstant med belte i alle øvelsene som også tar på core området.

Har prøvd å google dette med belte og smalere midje, men man finner svært lite som er politelige kilder.

Noen som har noe kunnskap rundt dette? Vil det å trene med belte over tid gi deg en smalere midje? Eller hvertfall stagnere veksen undt midjen, mens skuldre og bryst fortsetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester
Etter hva jeg har forstått så er det bare helt vanlig lærebøker med jevn diameter hele veien ut for at man skal aktivere midjen minst mulig.

Autocorrect, jeg aner ikke hva jeg leser. Beklager ;) Men slikt er bare tøv som sagt. Har du noen link til instagram, bilder eller noe som viser dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så er det bare helt vanlig lærbelter med jevn diameter hele veien rundt for at man skal aktivere midjen minst mulig. * skriver på en ipad, ubrukelige IOS produkter :)

Jeremy Potvin hevdet han alltid trener med belte for å opprettholde en smal midje, Jeremyphysique kaller han seg vell for på instagram, samme med zoten, officialzoten på instagram. Er jo mye rart folk skriver, men jeg ville nå hvertfall tro at Jeremy hadde litt hold i den han legger ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Nå er jeg usikker på det opprinnelige spørsmålet, først skrev du at de alltid trener med belte, men nå at de aldri trener med belte for en smal midje ?

Uansett, måtte google denne Potvin og det er nok ikke belte eller ikke som er årsaken til den fysikken.

IMG_5042_CNHWOYXJGZ.jpg

IMG_0251_LZWLKZVRYM.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, mente selvfølgelig at han alltid trener med belte som jeg refererte til med belte trening i første innlegg.

Er jo enkelt å tenke seg til at et belte ikke er årsaken til fysikken generelt, men lurte bare på om det var noe hold ondet han hevder at å bruke et belte bidrar til å opprettholde en smal midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke beltet i seg selv som gjør midjen smalere. Men det at belte tar av noe av belastningen fra kjernemuskelaturen i øvelser der den er mye inkludert. Altså de bruker belte for å bruke minst mulig kjernemuskelatur for å ikke stimulere til så mye muskelvekst da magemukler vokser akkurat som andre muskler...

Dersom man trener mye og tungt på magemusklene, vil disse vokse og vokser de for mye kan de ødelegge det visuelle med smal midje og brede skuldre.

Altså man prøver å unngå for brede og tjukke magemuskler for ikke å ødelegge ratioen mellom skulderbredde og midjen. (Smal midje og brede skuldre). Det hele er nok uansett veldig genetisk, men magemuskler blir større akkurat som andre muskler så hos noen kan vell for store magemuskler ødelegge det estetiske fullkroppsbilde til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det skal fungere, og ser ikke for meg at du får mindre midje av et belte med mindre du bruker det som et korsett.

Så du skjønner ikke hvordan ett belte tar mye av belastningen fra kjernemuskelaturen? Da har du nok brukt for store belter:ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skjønner ikke hvordan ett belte tar mye av belastningen fra kjernemuskelaturen? Da har du nok brukt for store belter:ROFLMAO:

However, electromyographic activity of the stabilizing musculature is reduced when a weight belt is worn which could lead to atrophy of the postural muscle groups. (12,16,23) Injury potential is obviously higher in muscle tissue that is devoid of the optimal training stimulus.

Furthermore, lumbar support devices that increase IAP must be tightened to be effective. High IAP, however, may impede blood flow back to the heart (12) as well as significantly raise blood pressure. (24) Wearing a weight belt at all times would certainly appear contraindicated when all the criteria are examined.

http://www.criticalbench.com/weightlifting-belts.htm

Men så lenge man bruker beltet når man skal bruke belte, skal visstnok ikke det være et merkbart problem, da det i større grad hjelper enn tar over for kjernemusklaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skjønner ikke hvordan ett belte tar mye av belastningen fra kjernemuskelaturen? Da har du nok brukt for store belter:ROFLMAO:

What? Fjerner belter belastning fra kjernemuskulaturen? Jeg trodde beltenes funksjon var å gi kjernemuskulaturen noe å presse mot, for å skape større buktrykk og dermed å kunne belaste dem mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What? Fjerner belter belastning fra kjernemuskulaturen? Jeg trodde beltenes funksjon var å gi kjernemuskulaturen noe å presse mot, for å skape større buktrykk og dermed å kunne belaste dem mer.

Er det de er lagd for ja, men knepper du det 1-3 knapp lenger inn så oppnår du jo det disse fitness gutta prøver på, at du aktiverer magemuskulaturen mye mindre for å oppnå det samme spennet.

Øker sjansen for å utvikle brokk, skikkelig svak core sammenlignet med resten av kroppen+++ da, passe teit egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse fitness gutta trener jo også magen, men antar da at det kun fokuserer fremside og ikke trener siden for å godt markerte ruter, men å ikke bli bred.

Du blir vell bredere uansett om du så bare skulle tatt sit ups, eller er jeg helt på jordet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull!

Du får ikke smallere midje ved bruk av belte, eller at hvis du bruker belte så vil ikke midjen din bli bredere, at noen har small midje er rett og slett genetisk og har ingenting med belte bruk å gjøre.

Hele påstanden om bruk belte er at man bruker obliques musklene mindre ved bruk av belte under knebøy, markløft og andre løft, Som sagt at en har small eller bred midje kommer først og fremst av genetisk enn noe annet!

Det er bare å se på vektløftere, de trener ofte tungt uten belte, de fleste av dem har relativt small midje og syk bred skuldre og lats.

10386922574_30966b4908_o.jpg

Hvis du har litt bred midje, så er det fult mulig å få dem til å se mindre ut ved å få øke lats og skulder bredden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...