Gå til innhold

U can do it


SirenB

Anbefalte innlegg

post-34390-14440984948181_thumb.jpg

venstre bildet er tatt for ca 1,5 år siden og det andre igår. Kan ikke fatte at jeg har vært så tynn, og jeg ville bli enda tynnere enn det.. har klart å bygge opp kroppen min helt selv, uten noen hjelp utenfra, og ville bare vise at det faktisk er mulig å klare det på egenhånd. en må bare være sta, målrettet og faktisk VILLE komme seg utav det helvettet en spiseforstyrrelse er. livet er mye bedre nå, selv om jeg veier endel mer, er jeg mye mer fornøyd med meg selv! Alle kan, hvis en bare vil! :)

post-34390-14440984947574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra jobbet! Du har vært veldig flink :) Fortsett å stå på.

For å være litt pirketet, så er det veldig individuelt om man klarer å jobbe seg ut av en spiseforstyrrelse på egenhånd, eller om man trenger litt ekstra støtte gjennom behandlere og kanskje medisiner. Men uansett om man får det til selv eller med hjelp så er det imponerende når noen mestrer livet på en sunnere måte!

Man må tørre å utfordre angsten, ta nye sjanser, ta valg som gjør vondt og gjennomføre dem, være klar for å gråte, hyle, skrike, smile, le og være klar for å bli kjent med en selv på alle måter.

Man må også være klar over at livet byr på opp og nedturer, store som små. Hvis man er klar over dette og man kan godta at sånn er det, så har man bedre muligheter for å mestre alle situasjoner man havner i, i løpet av et helt liv. Da trenger man heller ikke å ty til løsninger som kjennetegner spiseforstyrrelser.

Man må også huske på at følelser og tanker man hadde som spiseforstyrret alltid vil ulme og være tilstedet, men man kan unngå å høre på og følge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...