Gå til innhold

Fitness har blitt for drøyt for venninna mi


inaah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke endret mening en eneste gang etter ditt originalinnlegg, så jeg anbefaler deg å ikke automatisk gå ut fra at alle som fortsatt er uenig med deg ikke har lest tråden :)

Du bør ikke bli overrasket over at folk er moraliserende, når du selv angriper en venninne som her i tråden ikke kan forsvare seg. Det er ikke nødvendigvis at du skriver, men hvordan du skriver. Uansett om du ønsker å hjelpe, så er det å diskutere noen, anonymt eller ei, med en såpass negativ innfalssvinkel dårlig gjort."Six degrees of separation" krymper voldsomt når man involvererer nettforum, og anonymitet finnes nærmest ikke på internett.

Det eneste rådet jeg kan gi, annet enn "vær en bedre venninne" er: Jeg forstår godt at venninna di stoler på råd fra en PT, så da er det egentlig et større problem at PT-en driver med vranglære. Ta det opp direkte med han eventuelt med senteret der han arbeider, så han ikke forårsaker skader hos utøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamilligram anbefaler deg å lese det som allerede er skrevet før du tar deg bryet til å bruke energi på å moralisere meg :-)

I åpningsinnlegget ditt spør du om råd, men i dine påfølgende svar kommer det tydelig fram at du egentlig ikke ønsker råd, men bare bekreftelse på at du har rett. Om du spør om råd, så må du akseptere at ikke alle er enige med deg. Om du kun ønsker bekreftelse på at alt du gjør og mener er riktig, så får du heller formulere det i åpningsinnlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I åpningsinnlegget ditt spør du om råd, men i dine påfølgende svar kommer det tydelig fram at du egentlig ikke ønsker råd, men bare bekreftelse på at du har rett. Om du spør om råd, så må du akseptere at ikke alle er enige med deg. Om du kun ønsker bekreftelse på at alt du gjør og mener er riktig, så får du heller formulere det i åpningsinnlegget!

Det er artig at du gidder å henge deg opp i det, når jeg har spurt etter råd og tatt til meg det folk har sagt om å la henne holde på. Tråden har kommet til en konklusjon for lengst, men allikevel kjører dere på altså! :-) Keep 'em coming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest alt, men jeg skjønner deg godt. jeg har ei veninne som begynte med cf, og nå er det alt som det snakkes om. Om jeg sier god morgen, får jeg full rapport om hvor mye som ble løftet i går, og spør jeg om spotting, er det alltid kritikk om min teknikk, og at jeg gjør ting feil. Han og han PT'en har sagt sånn og sånn osv, så da må jeg gjøre det sånn osv...... Jeg kan ikke trene med henne lenger, for hun bruker det at jeg løfter mindre enn henne for å løfte seg selv. Og hvor mye som løftes og hvor mange reps (ja, cf frelst, reps vs teknikk gjelder her =P). Men prøver å tenke at alt dette kan komme av at hun kanskje ikke er så selvsikker som hun liker å vise fram, og at hun kanskje ikke er klar over det selv. Så jeg får vel bare gjøre mitt, så får hun kjøre sitt eget løp. Men jeg er jo glad i henne, så det er så trist og frustrerende når hun blir skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste med situasjonen din må være at du har et enestående eksempel på hvordan du selv ikke ønsker å være. Det er alltid noen som har behov for å heve seg selv, av en eller annen grunn. Væremåten hennes forklarer også hvorfor du utvikler deg/kan mer enn det hun gjør, da hun er selvsentrert fremfor åpen for å lære (da tenker jeg på de halvveis utførte øvelsene du nevner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en psykologistudent vil jeg si til deg at når du "hater" på andre, så kommer det fra en side ved deg selv som du sliter med. Siden hun irriterer deg betyr det kanskje at du har de samme tendensene som henne. evnt at du er sjalu, og ikke kan forstå at hun som er så teit og umoden, løfter mere en deg, er penere deg, mer populær en deg.

Eventuelt kan det hende at du ikke er voksen nok til å bry seg.

Jeg er helt enig i at denne venninen din høres utrolig teit ut, og at du har grunn til å bli frustrert. Men du burde kanskje la være å henge med henne hvis hun er så teit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en psykologistudent vil jeg si til deg at når du "hater" på andre, så kommer det fra en side ved deg selv som du sliter med. Siden hun irriterer deg betyr det kanskje at du har de samme tendensene som henne. evnt at du er sjalu, og ikke kan forstå at hun som er så teit og umoden, løfter mere en deg, er penere deg, mer populær en deg.

Eventuelt kan det hende at du ikke er voksen nok til å bry seg.

Jeg er helt enig i at denne venninen din høres utrolig teit ut, og at du har grunn til å bli frustrert. Men du burde kanskje la være å henge med henne hvis hun er så teit? :)

For ørtende gang, BARE når det kommer til trening og kosthold :D Det du sier blir alt for bastant når du ikke vet alle detaljene. At du er psykologstudent, rettferdiggjør ikke så

blaste antagelser. Da burde du også vite at de fleste gode relasjoner og positive opplevelser overgår den ENE forferdelge siden av en person. Fortsetter du slik, blir du en fordomsfull og dårlig psykolog som jeg ikke ville ha gått til. Just saying :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som storesøss sa nå: alle som sier at irritasjon og hat bare er bunnet i sjalusi, prøver bare å finne en forklaring på hvorfor en person ikke liker deg :) hu sa noe om rasjonalisering, du vet vel hva det er Kesam89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ørtende gang, BARE når det kommer til trening og kosthold :D Det du sier blir alt for bastant når du ikke vet alle detaljene. At du er psykologstudent, rettferdiggjør ikke så

blaste antagelser. Da burde du også vite at de fleste gode relasjoner og positive opplevelser overgår den ENE forferdelge siden av en person. Fortsetter du slik, blir du en fordomsfull og dårlig psykolog som jeg ikke ville ha gått til. Just saying :)

Enig med deg her. Bra vedkommende bare er student, for dersom en utdannet og praktiserende psykolog hadde kommet med følgende bastante konklusjoner basert på ditt korte innlegg hadde keg blitt alvorlig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som er veldig irriterende når det kommer til trening. Gang på gang så spør hun meg "hvor mye tar du i den øvelsen da?" og får tilbake "åja, jeg tar x jeg. Litt mer enn deg, men du klarer det sikkert snart!" Rub in the face liksom! Kan bare si det rett ut med en gang at hun tar ikke så mye som hun skal ha det til. De "7" dipsa hun tar er jo bare kvart dips. De 50 kiloene hun tar i knebøy er kvartbøy med knærne innover. Hører hun på meg? Nei, for hun har trent lengre enn meg og vet bedre enn meg, og personen hun forhører seg med kan alt. Når han sier det er riktig, så er det riktig.

Dessuten er det flittig bruk av pussy pad, rosa shaker, better bodies klær og mye #fitness #girlswithmuscles #girlswholift, og neste som skjer er vel at hun skal konkurrere i bikini fitness. Verste er at hun sikkert kan klare det med forferdelig teknikk når hun trener, siden man kan stille i bikini fitness med hengerumpe og tilnærmet ingen muskler. Hva kan man si for å få henne ut av denne onde sirkelen? I starten var det gøy, men nå liker jeg ikke #fitness lenger... Når jeg sier det har gått for langt så får jeg bare høre at jeg ikke forstår den type dedikasjon hun har til trening siden jeg ikke er på samme nivå. What to do?? Hun er jo hjernevasket

Hello missy,

jeg skipper alt annet som har blitt sagt og svarer deg direkte her. Jeg kan kanksje forstå deg at det kan føles litt mye for deg. Men ikke tenk slik.

Det at din venninne sier, "hvor mye tar du i denne øvelsen?" og svarer "jeg tar litt mer enn deg, du klarer det sikkert snart". Ikke se på det som rub in the face, se heller på det som et mål hvor det går i mer den retning at dere prøver å slå hverandre feks. Typisk mer gutta ville gjort i en sånn situasjon. Kanskje hun ikke hører på deg, men dersom du hører på henne og med tiden vil muligens hun også høre på tips fra deg:) Prøv heller å tenkte litt mer slikt og prøv å motivere henne. Be the good guy ;)

Du føler at hun har blitt fitnessinspirert, ikke dumt det heller. Rosa shaker og nye klær kan ofte virke motiverende for mange. Kanskje din venninne overdriver, men der har vi mange vært på diverse hobbier og lært av dett emed tiden. Dersom hun skal konkurrere som du antar, heller tenk at du skal motivere henne og være en god venninne som støtter henne.

Når jeg leser ditt første innlegg, så kan det virke som om du er litt irritert. Prøv heller å flytte fokuset mot mer det positive. Slik holdning kan kanksje med tiden ødelegge et venne forhold og det er ikke kult.

Hilsen

Bro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter du slik, blir du en fordomsfull og dårlig psykolog som jeg ikke ville ha gått til.

Ja, jeg er heller ikke særlig glad i fordomsfulle behandlere som våger å diagnostisere meg og forklare hvordan fenomener henger sammen når jeg oppsøker dem for en konsultasjon i virkeligheten. Skulle tatt seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heller ikke særlig glad i fordomsfulle behandlere som våger å diagnostisere meg og forklare hvordan fenomener henger sammen når jeg oppsøker dem for en konsultasjon i virkeligheten. Skulle tatt seg ut.

Du er irriterende sarkastisk og lite hjelpsom til å være mod/skribent på et forum. Forskjell å spørre om råd, kontra å oppsøke BUP eller andre enheter for å få satt en diagnose. Men takk for at du presiserer hvordan ulike fenomener henger sammen når en oppsøker konsultasjon i virkeligheten, siden ingen saker er unike og svarene er svart på hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er irriterende sarkastisk og lite hjelpsom til å være mod/skribent på et forum. Forskjell å spørre om råd, kontra å få en analyse basert på så lite.

Du har gjort deg opp en bemerkelsesverdig fordomsfull mening om min evne til å være hjelpsom og min generelle atferd på Fitnessbloggen – basert på en enkelt post i en tråd som har vært rimelig tullete siden første side – til å være en to uker gammel bruker på dette forumet. Ironien er så tjukk at du kan skjære i den med kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort deg opp en bemerkelsesverdig fordomsfull mening om min evne til å være hjelpsom og min generelle atferd på Fitnessbloggen – basert på en enkelt post i en tråd som har vært rimelig tullete siden første side – til å være en to uker gammel bruker på dette forumet. Ironien er så tjukk at du kan skjære i den med kniv.

Det ser til at du riktig hygger deg når du stadig vekk må komme med små kommentarer som skal latterliggjøre eller håne. Gratulerer, du er en stor mann på internett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...