Gå til innhold

ER DU STOLT AV DIN BIKINIFORM TIL TROSS FOR AT DU ER NOEN KG FOR MYE?


Anbefalte innlegg

Men for all del, bare fortsett, trolling er underholdende. ;)

Så lenge man holder trolling til trolling og ikke krysser grenser til regelrett mobbing og sjikanering skal jeg være enig med deg. Trolling kan være gøy. Dette er i såfall et dårlig troll.

Hva er det som er kynisk ved å ikke hylle overvektige mennesker som er en unødvendig ekstra belastning på helsekøene, og ha et ønske om et velfungerende helsesystem for de som faktisk trenger det?

Jeg er ikke enig i ordet "kynisk". Jeg synes du kun fremstår som ganske arrogant og noen andre ord jeg ikke har tenkt å bruke her. Du er sikkert en OK person ellers, men akkurat her synes jeg ikke du gjør noe bra bilde av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det jeg mener er kynisk,men å se på mennesker som er gjnnomsnittlige som overvektige og usunne /syke mennesker som tar opp plass i helsekøen..den synes jeg er drøy..det er stor forskjell på jenter og gutter som har sunne og sterke kropper som trener og spiser sunt men likevel har en 10-15 kg for mye ift idealvekt og mennesker som er overvektige og syke i den grad at de tar opp denne plassen i helsekøen. Jeg er en stor forkjemper for sykelig overvekt selv og brenner for god helse ,trening og kosthold. Men dette betyr ikke at man må ha en idealvekt heller for å være sunne og i god form. Samme som at det finnes de der ute som faktisk er kjempesunne men som har en naturlig LAV kroppsvekt.

Men kan ikke drive å dømme sånn bare på gefylen.

Dessuten var denne tråden postet et helt annet sted hvis jeg ville prate med mennesker som ikke brydde seg om god helse,trening og sunt kosthold,ergoregner jeg litt med at selv om det hadde komemt flere bilder her av damer som faktisk tørte å vise seg frem i bikini til tross for at de ikke hadde _fitnessbloggens standard_ når det gjelder kropp så hadde jeg selvsagt ønsket alle velkommen selv om de var slanke,5 kg mer enn ønskelig eller 20 mer enn ønskelig. Fordi dette er et trening og kostholdsfoksert forum regner jeg med at det da er mennesker som vil eller er på vei til en bedre helse. Og hvorfor skal man ikke kunne "stop and smell the roses" litt på veien ned i vekt for eksempel.

Som jeg nevnte - jeg har ikke gått i bikini på 5 år fordi jeg har vært svært overvektig og i år er jeg såppas fornøyd at jeg faktisk tør og til og med føler at jeg får det til å funke! Etter ned 50 kg så er det en stor byrde løftet av mine skuldre sånn psykisk å faktisk føle at jeg har greid å jobbe såppas med meg selv psykisk at jeg synes det er en ok bikinikropp i år.

Det har ikke noe med noe av det folk har skrevet i denne tråden faktisk ,annet enn at #Fitnok har et godt poeng. Men her også har folk greid å vri og vrenge på poenget.

Jeg er fullstendig klar over at dette er fliseri, men hvordan man fremstiller det har en del å si for hvordan det blir oppfattet. Du mener vel ikke å si at du er en forkjemper for sykelig overvekt? Jeg antar at du er en forkjemper i kampen MOT sykelig overvekt.

Det strider mot dette med at man ikke skal si noe med mindre det er positivt, men hvis det hele tiden legges opp til at man må lese mellom linjene og legge godviljen til, så blir det veldig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er kynisk ved å ikke hylle overvektige mennesker som er en unødvendig ekstra belastning på helsekøene, og ha et ønske om et velfungerende helsesystem for de som faktisk trenger det?

Pfff... Som jeg skrevet høyere opp så er nok folk som er tjukke i hode et større samfunnsøkonomisk problem, men jeg syntes diskusjonen begyner å lukte av sosial-darwinisme når man påstår at en ensidig fysisk atributt som overvekt, angivlig skal gjøre et menneske mindre verdt ved å være en belastning, eller hinder for at andre mennesker som da ikke er overvektig får den hjelpen som de da trenger?

Man kan like gjerne snu hele argumentasjonen og si at siden det nå da er så mange overvektig mennesker i den vesteligeverden i forhold til spreke mennesker, så bidrar sannsynligvis overvektige mer til det samfunnsøkonomiske, enn spreke mennesker statistisk sett.

Uansett, å rasjonalisere intoleranse og dårlig oppførsel er bortkastet energi, man er sine handlinger og ikke sine ord.

Beta is what beta does....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatt barnehagestyle kort oppsummert:

- Alle er enig i at hvem som helst skal få lov til å gå i bikini, uavhengig av kroppsform.

- Man bør kunne akseptere og føle seg vel med seg selv på veien mot et mål, om det så er opp eller ned i vekt, ikke bare når målet er oppnådd.

- Det er ikke nødvendig å legge ut bilder av seg selv i bikini selv om man er fornøyd med egen kropp. Det går faktisk an å være fornøyd og holde det for seg selv, nettopp fordi man er fornøyd og ikke trenger noen bekreftelse fra andre.

- Enkelte bør vurdere hvordan man ordlegger seg før man poster et innlegg. Misforståelser skapt av manglende evne til å få frem poenget gjør ikke saken stort bedre.

- Det går an å diskutere på en mer fornuftig måte, uten å bringe inn ungdomsskoleuttrykk som "alpha" og "beta" eller dra spissformuleringer som "120+ klassen". Dette er mobbing. At det er internett eller at du er anonym gjør det hverken greit eller mindre unødvendig. Man kan være uenig uten å ty til personangrep. Dette går begge veier.

Tråden stenges på bakgrunn av at den er fem sider lang og likevel ikke har bidratt til noe positivt i noen retning. Om noen kan og ønsker å argumentere mot dette, send gjerne en melding.

- Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...