Gå til innhold

ER DU STOLT AV DIN BIKINIFORM TIL TROSS FOR AT DU ER NOEN KG FOR MYE?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det greit å så til de grader snakke så nedverdigende om oss som sliter med undervekt?! Bare bikkjer liker bein, takk skal du ha! Jeg blir regelrett forbannet over at det er mye mer lov å snakke stygt om oss som sliter med å være for tynn også, det er helt greit det! "Ingen gutter vil ha tynne jenter, det er stygt å ikke ha former, bikkjer vil ha bein" osv. Hvorfor mener du det er greit?

Tror det bare er et bildet hvor den ene meme'n er svar til den andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er et så stort problem for deg, hvorfor ikke spise?

Når undervekten er et symptom på et større problem/sykdom, så er det mange faktorer som spiller inn når det gjelder matinntak/energiuttak. Men jeg er enig, Inger-Lise må faktisk spise i overskudd for å videre kunne jobbe med hvorfor hun er/må være undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å være fornøyd men må en ta bilde å vise?! Kan en ikke bare SI at en er fornøyd da?! Dette med bikinibilder er kun med på å øke kroppsfokus, uansett om bikinibæreren er stor,gjennomsnitlig eller ei lita flis. Kropp er kropp. Kropp er så mye mer enn utseende. For å ære ærlig synes jeg hele dette innlegget er meningsløst.

Jeg er veldig fornøyd med leggene mine. Vil du se bilde? Skal jeg lage en egen tråd? Eller kanskje skal jeg bare være fornøyd uten å annonsere det for hele Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Hvem er disse alle?

Ikke en gang Tamadeus mener det.

Tull og tøys - sannheten er at alle mener det er "lov" å føle seg bra i bikini.

Om alle synes du er pen i bikini, se, det er er en helt annen sak. Drit i det!

Føler du deg bra i bikini, så fortsett med det!

:)

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Nå handlet ikke tråden om "hva gutta liker", men Rosaelefanter sin meme har oppsummert det rimelig greit føler jeg: "Real men go for whatever the fuck they like", og det er mye forskjellig. Jeg kjenner en kar som ELSKER midget damebodybuildere. Jeg er 100% seriøs.

Jeg TROR at det Metal_Barbie ville frem til er at man skal føle seg vel i en bikini uansett form. Det er 100% legitimt. Men det som er feil, etter min mening, er at: a) det krisemaksimeres (blåses opp) b)andre preferanser anses som negative.

Vi er tilbake til det gode gamle "X suger, Y er bedre", istedenfor "Jeg liker X, du liker Y". Bare fordi noen synes at du har 15kg for mye (i forhold til deres preferanser) betyr ikke at du skal føle deg noe verre. Det bare betyr at de liker noe annet enn det du har. So what. Man kan ikke bli likt av alle.

Jeg er enig i at man ikke skal snakke stygt om andres kropper, uansett form. Jeg mener samtidig at det bør være lov å si at en ikke liker formen om en blir spurt om hva man liker.

Trådens emne er også litt merkelig formulert. Om du er OK med å ha noen kg for mye (ihht hvem sine standarder?), hvorfor spør du?

Kjenner en kar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sukk*

1. Man kan, og bør, være fornøyd med seg selv og sin kropp uavhengig av størrelse. Ens verdi som menneske har ingenting å gjøre med tallene på vekta og samme hvordan man ser ut så vil det være folk som vil i buksa på en med en eneste gang, og folk som snur seg bort i vemmelse.

2. Man kan, og bør, etterstrebe å nærme seg en sunn normalvekt da de helsemessige konsekvensene med overvekt (eller undervekt) er godt dokumentert, og alvorlige.

Hvorfor i alle de syv sirkler av helvete er det umulig å diskutere ett av disse punktene uten å trekke inn det andre? De står seg utmerket godt isolert hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt, fedme, whatever, er klart ikke sunt, men hvis man skal argumentere med et samfunnsøkonomisk perspektiv så er nok det å være tjukk i hode et langt større problem, og det er et problem som ikke kan løses med hverken kirurgiske inngrep eller dietter...

Og jeg har fortsatt til gode å se en person bli tildelt en nobelpris for sin glitrende fysikk...(i kroppslig forstand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med poenget du prøver å få frem, Henrik. Men dette fremstår også for meg som en logisk kortslutning:

[Deler av posten klippet ut for å få frem poenget - ikke for å misrepresentere hva du sier]

1. Man bør være fornøyd med sin kropp uavhengig av størrelse.

2. De helsemessige konsekvensene med overvekt (eller undervekt) er godt dokumentert, og alvorlige.

Misfornøydhet med min kropp har vært en av hovedmotivatorene mine for å trene. Ikke for helsemessige grunner (BMI på 26-27 er ingenting å være redd for), men fordi fremtredende alder + kulemage gjorde at jeg ikke var fornøyd med speilbildet.

Dog - jeg har aldri koblet speilbildet mitt til min selvfølelse, som jo er poenget ditt i andre del av første punkt. Når (hvis) jeg noengang får en kropp jeg er fornøyd med, så vil det gi meg et bedre selvbilde: Ikke fordi jeg ser så jævlig bra ut, men fordi jeg kan se på veggen på treningsrommet hvor jeg lager et lite merke hver dag jeg trener, og se at det skulle veldig mange sånne merker til for å få det til - og det vitner om selvdisiplin, som er noe jeg vurderer som attraktivt. (Det er derfor jeg er mye mer imponert over treningslogger her med folk som kjører 5x5 annenhver dag i år etter år, selv med lave vekter, enn jeg er av (b)logger med bilder av rumper, pupper, biceps osv. (Håvard Vika er unntaket, han klarer å kombinere løfting med småsexy løftebilder av fleske-/trønderpress)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...